Recenze: WRC 8

Autor: CryLineT Publikováno: 8.9.2019, 18:09

Publikováno: 8.9.2019, 18:09

Sociální sítě

O autorovi

CryLineT

CryLineT

Je autorem 36 článků

Jak se vrací školáci do lavic, začíná příval herních novinek. Do těch letošních opět zasahuje WRC, aby zaplnil místo odloženého pokračování hry GRIP. Jenže. I když mám závody ráda, nejsem tou pravou na jejich kritizování. Můj pohled je až příliš obyčejný, což mi bylo nejednou připomenuto. Nebudu tedy zdejší návštěvníky hladit proti srsti. Můj pohled konfrontuji s Lukášem Urbanem. Členem redakce, jehož znalosti závodních her jsou nejširší.

Tedy, proč WRC 8?
Že by proto, že minulý díl byl sedmý?

To ano, ale je to matoucí. Letošní ročníky her mají příslušné označení. Jako F1 2019 nebo NHL 20.
Možná kdysi mělo číslování odkazovat na rok, ale od loňské výluky už jde jen o další pokračování.

Proč vůbec došlo k vynechání jednoho roku?
Série potřebovala viditelný skok dopředu. Milestone během čtyř let WRC totálně zničil. Když ho studio Kylotonn v roce 2015 převzalo, šlo o zastaralou hru, které se jen aktualizovaly tratě a týmy. Kam se rallye posunula za stejné období pod novým vedením, je neskutečné. Osmičce jsem sice před vydáním nevěřil, ale mile překvapila.

Co všechno je ve hře nové? Při zapnutí se příliš neliší od minulých dílů.
Prezentace je hodně podobná. Ale upřímně, to ve většině sportovních/závodních her. Stačí ale zabrousit do kariéry a už se valí jedna novinka za druhou. Od týmového managementu, po plánování sezóny, až k závodní strategii v depu. A na trati se změny projevují okamžitě. Jestli ses nevšimla dynamického počasí a přepracovaného řízení, asi tě vezmu k doktorovi.

To jsem neřekla. Jen bych patrně nevěděla, kterou z novinek označit za nejdůležitější. Ty hodně preferuješ kariéru, ale pro mě je důležitější ježdění. Nechci trávit sezónu administrativou, která k ničemu není.
Jenže ta „administrativa“ má opodstatnění. Určitě si registrovala, že nábor nových členů ovlivňuje odměny, rychlost oprav, nabídky na speciální závody, předpověď počasí a další aspekty vedení týmu. Svým způsobem je to takový kariérní boost, s jehož pomocí máš lepší informace o závodě a zároveň navyšuješ benefity za umístění.

Všimla jsem si hlavně peněz, které mě to stojí.
Dokud neseženeš pracanty, kteří budou dělat za lascivní pohled a hluboký dekolt, musíš jim platit. Naštěstí za dobré umístění a plnění týmových úkolů dostáváš dost kreditů. Další se dají získat mezi jednotlivými podniky. Stačí si naplánovat historický závod, test v extrémních podmínkách a máš hned patnáct tisíc.

I po odečtení zápisného? Abych ty peníze dostala, musím splnit cíl. Navíc tyto akce dělají špatnou pověst u mého týmu, protože tak nestíhám tréninky.
Život je boj. Není možné mít všechno, což tady znamená buď kredity nebo lepší reputaci. Zkus si vybírat závody továrních vozů. Když se bude automobilka shodovat s vozem ve tvém týmu, reputace tolik neklesne. A ještě si uděláš očko do budoucna. Bohužel, tento typ závodů nemívá odměny.

A přesně o tom mluvím. Postupně mám jen základní tým a zápisné mi píšou „na futro“. Několik částí turnaje jsem sotva poplatila opravy. Ráda bych věděla, koho taková pitomost napadla.
To bych také rád věděl, protože má u mě pivo. Výborný nápad začlenit poplatky do práce mechaniků. Neříkej, že si nedáváš větší pozor při jízdě. Člověk je podvědomě varován, že hledání hranic závodních speciálů může stát pořádný balík. Těch strategických prvků je ve hře víc, ale na peníze každý slyší. A závodníci z JZD můžou sumu snížit prostřednictvím stromu vylepšení.

Ten mám nejspíš rozbitý. Přístupné jsou jen záložky Crew a Team.
Než zavoláš opraváře, postup v kariéře výš na lepší divizi. Druhá polovina se váže k autu, a to logicky nejde upravovat, pokud melouchaříš pro jiné. Levelování zbývajících dvou dokáže upravit chování aut, potlačit jejich drobné nedostatky nebo naopak vyzdvihnout přednosti.

Je to potřeba? Jízda mi přijde hodně intuitivní. Dovoluje jezdit rychle a příliš to nepřehání se simulací.
To bude tím, že máš nastavení na arkádu. Kontroly a asistenti se ti starají o pevnou stopu a co jsem zkoušel, utrhnout zadek do smyku je náročnější než tě odtáhnout z butiku. A příliš nechápu, jak dokážeš s předním náhonem svižně projíždět vracečky. Však to auto se vzpírá fyzice jak divoká mula.

Omlouvám se, že jsem urazila tvou realistickou duši, ale WRC vždy bylo o zábavě. Nechci, aby se stalo další odnoží DiRT Rally. Zároveň není tak arkádové jako V-Rally 4.
To máš pravdu, ale stačí vypnout obyčejnou stabilizaci s trakcí a už se vozy chovají úplně jinak. Předokolky táhnou ven, zadní náhon posílá auto do smyku a čtyřkolky ohromují okamžitou reakcí. Ve hře neexistují dva modely, které by se chovaly stejně. To si sama poznala při historických závodech. Navzdory tvému nastavení se legendární speciály chovaly jako vzteklá štěňata. Jízdní model je mnohem hravější.

Kde ho tedy ty vidíš mezi DiRT Rally 2.0 a WRC 7?
Přesně uprostřed. Když DiRT Rally utlumím na arkádu, nedá se hrát. Hra je dělaná jako simulátor a implementace usměrňujících pomocníků z ní dělá stupidní autíčka na dálkové ovládaní. WRC 7 nemělo špatný jízdní model, ale reakce na řízení byly až moc pomalé. Navíc při vydání se konzolová verze dost lišila od té počítačové. Pozdější sjednocení sice bylo k dobru, ale fyzika působila nejistě. Jako by se autoři nemohli rozhodnout, kam vlastně značku poslat. Z WRC 8 mám mnohem lepší pocit. Baví od prvních kilometrů, a to i na tratích, které nemusím.

Proto nadáváš, že jezdíš papírovými alejemi?
Ale to jsme zase někde jinde. Graficky není letošní ročník tím nejlepším, to přiznávám. Diváci jsou hnusní, vzdálené stromy kartonové a interiéry aut nepobraly příliš detailů. Ale to jsou druhořadé věci. Jednak jezdím z kapoty a za druhé při závodu není čas sledovat okolí. Design rychlostních zkoušek je tak agresivní, že nenechá řidiče chvíli vydechnout.

Občas tratě připomínají horskou dráhu. Hodně úzké. S mnohačetnými zatáčkami a nerovnostmi.
A přesně o tom rallye má být. Vracečky, šikany, ostré zatáčky, horizonty, strmé krajnice, výmoly a úzké přejezdy. Kylotonn nenechává hráče chvíli v klidu, protože i rovinku osladí nějakou nekalostí. Finské skoky zkomplikuje zatáčkami, monacké silnice horšími náklony a australské lesy hustým zalesněním. Díky tomu cesty působí jak řečiště krevního oběhu. Ubíhají mnohem rychleji, než by člověk čekal. A ruku na volant, hodně pomáhá dynamické počasí.

To máš pravdu. Počasí mě hodně učarovalo. V první sezóně jsem ho příliš nepostřehla. V pozdější fázi se ale projevovalo mnohem víc a hodně ovlivnilo moje výsledky. V mnohém připomíná Forzu Motorsport 7.
Tak pozor. Zmínit v jedné větě Forzu a WRC, to si koleduješ o vlastní svátek v kalendáři hned za Husem.

Tak odmysli si grafiku a máš podobně fungující systém. V nastavení jsou čtyři denní doby. Celá řada variant počasí a možnost nastavit dva přechody. Poslední volbou je realistické chování s předpřipravenými šablonami. Nevypadá sice tak nádherně jako ve Forze, přesto…
S tím posledním souhlasím. Jakmile má rychlostní zkouška proměnlivou předpověď, výsledek není nikdy jistý. Auto okamžitě reaguje na změny rozdílnou přilnavostí. Prudší déšť rychle vytvoří louže, které kecají do stopy. Aby se efekt dotáhl k dokonalosti, voda při krajích strhává řízení. Kvůli říznutí zatáčky jsem párkrát skončil ve stromě. Od té doby při dešti nevymetám krajnice. Bohužel se to podepisuje na časech. Umělá inteligence asi létá, protože se její dojezdy s počasím příliš neliší.

To je to jediné, co ti vadí na AI?
Rozhodně ne. Mnohem víc mi leží v žaludku penalizace a navigátor. Jestli bych ho jindy zavřel do kufru, tak teď by zasloužil zaplést do výstužného rámu. Bez ohledu na nastavení, jeho ohlášky bývají přesné jak zásahy slepého dělostřelce. Jelikož čte, co ti HUD ukazuje, není spolehnutí ani na navigační značky. Směry sice neprohazují, ale dokáží se rozcházet s velikostí skutečné zatáčky. Ale už se z toho stává trademark značky WRC.

Myslím, že penalizační systém je horší nepřítel. Odpočet začíná okamžitě po drobném vyjetí. Nerespektuje ani fakt, že ten kousek od silnice bych se určitě vrátila. Lepší je raději rovnou udělat respawn. Není za něj tolik vteřin a probíhá rychleji.
V tom máš pravdu. Systém je hodně přísný a potřeboval by update. Ale zrovna respawn je variabilní, takže jednou dá tři sekundy a podruhé třeba deset. Úplně bych se na něj nevázal.

Jak hodnotíš destrukční model? Při mém nastavení jsem ráda, když polámu pár plechů a zhorším jízdní vlastnosti.
Nebudeme si nic nalhávat, Wreckfest to není. Ale to oficiální podnik nebyl nikdy. Pravdou ale je, že veškeré poškození probíhá především ve funkční rovině. Oholit karoserii na kost je nemožné, ale znehybnit auto jde poměrně dobře. Nejlepším důkazem jsou extrémní závody, kdy hra kombinuje různá mechanická poškození. Brzdy jsou tři dny po uvadnutí, motor netáhne a tlumiče by neutlumily ani rýmu. Autoři letos vše vsadili na opotřebení gum.

A vyplatilo se, ne? Okamžitě jsem si vzpomněla na F1. Nabídka typů je podobná a když nechci, nemusím se o výběr starat. Ale při jízdě jsou v nich rozdíly hodně znát.
Nejen to. Vzorek se sjíždí úměrně výběru směsi a povrchu. Vlastnosti pneumatiky se tak mění po celé dvě rychlostní zkoušky a často je třeba usměrnit jízdní styl. Měkké obutí sice výborně reaguje, ale na konci druhé erzety už připomíná závodní slicky. Od studia Kylotonn jsem to nečekal.

Můžeš mi tedy potvrdit, že je WRC 8 dobrou hrou?
Dobrou rozhodně ne, protože to by znamenalo průměr. A nový ročník je daleko před všemi předchozími. Má chyby, ale většinou nejsou na úkor hratelnosti. Navíc studio vylepšilo už tak kvalitní ozvučení. Zatím, co ty rušíš sousedy nasáváním turba a řevem výfuku, já si na sluchátkách užívám pohyby tlumičů, špatný chod válců a rozbitý chladič.

A to šplouchání bičem do vody si také užíváš? Nemám pocit, že jsou všechny zvuky dokonalé. Projíždění vody zní divně a foukání větru není téměř slyšet. A to i z pohledu za autem.
To jsou vady na kráse obsáhlého comebacku. A nedostatky, které podtrhují přednosti. Caru Delevingne také nehaníš za Brežněva místo obočí, i když není příliš estetické. Protože plní účel a pomáhá vyniknout tomu ostatnímu.

Říkáš tedy, že nedostatky hry jsou schválnost, aby zbytek dostal víc pozornosti? Tím pádem by ale minulé díly WRC byly mnohem lepší. Nebo ne? 😊
Ne. Říkám, jen to, že jsou chyby a chyby. Některé je možné ignorovat, jiné hru devalvují ještě dřív, než se dostane mezi hráče. A raději odpustím WRC 8 pár nedotažeností než se nechat sdírat konkurenčním titulem, který ač má mnohé kvality lepší, jeho vývojáři jsou vyčůraní jak deštný prales. Obsah nesmyslně drobí a nadhodnocují ho. S WRC 8 máš kompletní podnik a pár historických aut. Další si pak můžeš koupit.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Jaké je tedy resumé? Dovolená neprospívá jen lidem, ale také hrám. Značka WRC se vrátila s mnoha novinkami. Zaujme širší kariérou. Překvapí dynamickým počasím. A okouzlí zapracováním opotřebení pneumatik. Vše za doprovodu komplexních tratí a vstřícného jízdního modelu. K dokonalosti sérii ještě pár let chybí. Stále jsou místy vidět omezené finanční možnosti. Hlavně v grafice. Jak už ale bylo řečeno, nic to nemění na faktu, že jde o nejlepší WRC za hodně dlouho dobu. Pořád myslí na arkádu, ale nebojí se přiblížit simulaci. Navíc obsahuje pořádnou dávku režimů, mezi kterými nechybí výzvy, hra více hráčů, rozdělelná obrazovka, testovací aréna a další.
  • MulisinhoCZ

    Tento typ recenze zdá se mi poněkud zábavný 👍✌️ dobře vy 😘

  • ZdBu74

    Parádně pojatá recenze. Díky za ní 🙂

    • Maladava

      Souhlasím

  • FABIOOZO

    Skvela Recka, skvela hra. Diky

  • Maladava

    Když jsem v náhledu viděl, že recenzi dělala CryLineT, tak jsem se docela podivil. Ale forma této recky se mi moc líbí a třeba někdy bude podobná.

    • Kristyna Linetova

      Obavy chápu. 🙂
      Sama už bych se do aut nepustila, znám své herní místo. A když bude mít Lukáš dost trpělivosti, možná se zase podobná recenze objeví 😉

      • Maladava

        Vůbec jsem to nemyslel jako nějaký útok na tebe;-) . Jen mám za těch pár dní co tu jsem auta spojená s Lukášem, proto mě to překvapilo. A Lukáš je trpělivost sama 😉

        • Kristyna Linetova

          To je dobré, nebrala jsem to jako útok 😊
          A s tou trpělivostí nevím, nevím. Ještě jsem měla pár dotazů, ale už se mi nechtěl věnovat. 🤭

          • FABIOOZO

            Oba lukesove i dalsi jejich kolegove meli vzdy perfektni recenze 😀
            ps co ja bych dal aby xko melo svuj vlastni casopis jako kdysi 😀

          • Lukáš Urban

            Děkujeme, děláme co můžeme s tím, co dostáváme 🙂
            A časopis by byl fajn. Ale web je lepší, už jen kvůli přímé reakci s fanoušky.

  • Recenze mě přesvědčila ke koupi… Dirt není špatný a Fabia WRC v Colinově verzi je fajn…. Ale Honza Kopecký a R5 a licence WRC k tomu je prostě paráda!!! Díky za recenzi…

    • ZdBu74

      Já si po přečtení recenze zase po dlouhé době zajezdil WRC 7 a bylo hodně znát, že jsem to dlouho nehrál, protože jsem místy lítal na cestě jako hadr na holi 🙂 Každopádně si časem WRC 8 pořídím taky.

      • Maladava

        Zdendo taky budu kupovat. A opět na US storu. Tam je deluxe edice o stovku levnější, než u nás obyčejná edice 😉

      • Sedmička špatná není…. Akorát některé tratě byly o zlomení padu 😀

19. 09. 2019 • Lukáš Urban6

Recenze: Borderlands 3

I kdyby Hulk už nikdy nezezelenal. I kdyby Batman už nikdy neopustil jeskyni. I kdyby Peter Parker natahoval sítě jen mezi palmami. A i kdybych už nikdy nevyslovil, že nemám rád Marvel. Stejně se nic nezmění na faktu, že komiksy vládnou světu ve všech podobách a na všech platformách. Kdy jindy tedy vrátit značku, která si na komiksech postavila jméno, když ne teď. Borderlands 3 tak přicházejí jak imperiální velmoc,...

»
18. 09. 2019 • p.a.c.o8

RECENZE: eFootball PES 2020

Stejně jako každý rok startují naplno fotbalové soutěže po celém světě, tak každý rok nemůže chybět aktuální zpracování nejpopulárnějšího sportu na světě formou hry. A stejně jako každý rok se nám do rukou dostanou osvědčené série PES a FIFA, které se rozhodně nebudou šetřit a o přízeň hráčů si to rozdají na ostří nože. Souboje jsou to čím dál zajímavější, kdy spousta z nich se odehrála ještě před samotným výkopem.

»
12. 09. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: NBA 2K20

Témat, o kterých se před recenzí může člověk zmínit je celá řada, a hlavně díky nim se dá krásně natáhnout celý text. Dnes se proto budeme věnovat pojmu bezedný koš, protože by se dal označit za klíčové slovo následující recenze. Kdo si znechuceně odplivl v domnění, že následující řádky se budou věnovat nějakému marketingovému programu pro bezdomovce, může zůstat v klidu. Spojení bezedný koš má i velice seriózní význam pro aktivitu mající...

»
11. 09. 2019 • Lukáš Urban0

Recenze: Monster Hunter World: Iceborne

Reálný lov asi nebude příliš zábavný. Se zbraní pochybné minulosti a pověsti stopujete něco, k čemu se musí vystavit doklad. Navíc v určeném období a lokalitě. To často obnáší výpravy v nepohodlnou dobu. Nebo s nepohodlnými kolegy. Pak si ještě musíte dávat pozor, aby ten paroháč byl skutečně jelen, a ne soused Olda. A proto je tu Monster Hunter World. Když dostane spoluhráč po kebuli půltunovým mečem, řeší to omluva. Na lov si jdete,...

»
10. 09. 2019 • tonyskate2

RECENZE: GreedFall

Tento týden nám francouzské vydavatelství naservíruje další zajímavý titul v podobě akční RPG GreedFall od studia Spiders. Mediální masáž před vydáním byla pěkně rozjetá a řekli bychom, že i úspěšná, protože jsme se na tento titul docela těšili. Jestli ovšem půjde v úspěšných stopách dobrodružné akce o krysím moru, která vyšla taktéž pod Focus Home, to se dozvíte v naší recenzi.

»
04. 09. 2019 • p.a.c.o23

RECENZE: Gears 5

Správnej akční hrdina do toho jde naplno, nehledě na důsledky. V případě akční hry musí krev stříkat na všechny strany, trupy se pořádně půlit a nepřátelé umírat v bolestech. Tak nějak by měla vypadat opravdová akční záležitost a je škoda, že akční hry posledních let tak trochu vyměkly. Ti tam jsou hrdinní gerojové trousící jednu drsnou hlášku za druhou, kouřící doutníky a dorážející na dívky. Do her se nám vkrádá stále více...

»
03. 09. 2019 • Lukáš Urban16

Recenze: Blair Witch

Zeptejte se mě o půlnoci na oblíbené hororové studio a určitě řeknu Bloober Team. Poláci si za poslední roky našli čitelný styl, který je rozpoznatelný a mně sedí. Z trouchnivějícího domu postavili uměleckou galerii, hnusným panelákem vzdali poctu Blade Runnerovi a liduprázdné kajuty dotáhly na Broadway. Tak co asi udělají s legendou Blair Witch? S kultem, který na přelomu tisíciletí přepsal hororovou kroniku a umetl cestičku found footage žánru. Stane se hluboký les...

»
01. 09. 2019 • CryLineT8

Recenze: Control

Vyslovím Max, vy odpovíte Payne. Zazní Alan, odezvou je Wake. A ke Quantum už ani nedojde, protože mě zahltí Break. Zmíněné hry nespojuje jen souzvučné zakončení názvů, ale především zrod. Za ním stojí finské studio Remedy. Komunitě, pro kterou je dnešní text určen, není třeba opisovat historická fakta. Vizionářský tým masově rozšířil zpomalení času. Bloudění s baterkou povýšil na hororové drama. Z hraných momentů udělal nedílnou součást vyprávění a myšlenkou změnil minulost....

»