Recenze: The Elder Scrolls Online: Summerset (Xbox)

Autor: DandyCZE Publikováno: 21.6.2018, 10:27

Publikováno: 21.6.2018, 10:27

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 82 článků

Krásný, kouzelný, nebezpečný a úžasný svět The Elder Scrolls se rozšiřuje. Musím uznat, že na tohle rozšíření jsem se hodně těšil. Svět TESO jsem si užíval od samého začátku, a to i přes mírný pokles úrovně hry a tápání autorů, kam hru posunout. Pořád jsem cítil jakýsi rozkol mezi hraním singleplayeru a týmové hry. Spousta vychytávek jako gildy procházela a stále prochází vývojem, ale za mě osobně tam vidím velký potenciál i pro hru v režimu jednoho hráče. Asi největší posun byl s příchodem legendárního Morrowindu. Toto DLC opět přiválo a nalákalo nové hráče nebo oslovilo už odpadlé bojovníky. Příběhově naváže na DLC Orsinium.

Nyní se dostáváme k opravdu hutnému přídavku, který nás zavede primárně na dobrodružství, kde živá duše je asi to poslední, co může ovlivnit válku bohů. Jste povoláni královnou Ayrenn na ostrov Summerset a musíte se pokusit oddálit, nebo úplně překazit zničení světa Tamrielu.

Je potřeba se vyzbrojit

Mnoho bojovníků se bojí, že naskočit do takto rozjetého světa už nejde. Buď mají zkušenosti z jiných her, anebo (ještě hůře) věří lidem, co hru nehráli. J Tvůrci hry si s touto částí hry opravdu pohráli, a proto nebudete mít problém do světa naskočit. Nejenže nemusíte kupovat předchozí DLC a obsah, ale tvůrci vám umožní nastavit postavu tak, abyste mohli hned vyrazit.
Pokud patříte mezi hráče, které zdobí jizvy a bojové zkušenosti, tak vám autoři pouze „pohladí“ váš skill – něco jako pohlazení boží rukou.
Jak vidíte, není se čeho bát, vstup do světa TESO je pro vás nachystaný. Pokud nechcete vytasit pár stovek za toto konkrétní DLC, tak zkuste skrze Xbox Game Pass pořídit základní verzi a vyzkoušet svět TESO za smrdutých 259 kaček. Ale za sebe vám říkám, že takto nádherné MMORPG za to stojí.

Co nové rozšíření nabídne?

Je toho opravdu hodně, protože de facto každá část hry byla rozšířena. Pokud začnu od těch nejmenších věcí, tak rozhodně nové zbroje, nové sety, nová výbava domů a pro zručné i možnost vyrábět šperky. Dokonce se objeví i nová frakce a pozor i kompletně připravený a propracovaný hlavní příběh.
Jak jsem nastínil v úvodu, stanete se součástí nerovného boje, ale jak to tak bývá, záchrana světa není nikdy lehká.

Boj za záchranu budete moct rozjet v šesti hlavních nových oblastech, které jsou rovněž vylepšeny pro Xbox One X, takže po grafické stránce si budete uslintávat. Osobně jsem byl naprosto nadšen z paláce v hlavním sídle Vznešených Elfů v Alinoru. Kromě nových lokací se můžete těšit i na podzemní úkoly, které hru skvěle doplňují.

Hrát sám, nebo s kamarády, to je to, oč tu běží.

Tato hra není Skyrim (bohužel), ale pouze další hra z tohoto světa. TESO není čistokrevné RPG, ale hra, kde je možné hrát v singlu, nebo s kamarády. Já jsem hrál od začátku primárně sám a právě kvůli tomu jsem jeden čas na hru zanevřel (v začátcích) – stalo se tak proto, že hra nebyla úplně ideálně optimalizovaná a singl byl opravdu velmi těžký (aspoň pro mě :-)), navíc jsem se postupně začal strašně zasekávat v příběhu. Ale to už jsou „léta“ dávno minulá. Poslední DLC přidala hodně obsahu pro singlplayer, takže mě to začalo zase bavit.
Pokud bych si mohl vybrat, tak pro mě by byla ideální cesta 2–3 bojovníků. Tím nechci říct, že hra už není v této fázi i ryze multiplayerová. Jsou stále mise, na které se bez pomoci jiných hráčů nemá smysl ani vypravovat, ale to není to hlavní ze hry.

Původní recenze The Elder Scrolls Online

8

Svět TESO už tu máme od roku 2015 a za tu dobu ušel pořádný kus. Spousta lidí hře předpovídala rychlý konec, ale stále se najde dost lidí, kteří ji hrají. Podobných titulů není mnoho a pro určitou skupinu je to de facto jediná hra, kterou chtějí hrát. Z mého pohledu jde aktuálně o skvěle vyvážený titul s výborným singleplayerem a o nic horším multiplayerem. Skvělý příběh a starost autorů o náplň hry jenom podtrhují její funkčnost po celé tři roky (na Xboxu). Pokud jste fanda Tamrielu, tak nic neřešte, vrhněte se do nekonečné bitevní vřavy a užijte si stovek hodin obsahu. Další vydání Skyrimu je totiž stále v nedohlednu :-)
svět Tamrielmenší počet online hráčů
úžasná grafika poměrně drahý doplňující obsah
skvělý příběh
  • MCkaTo

Hraje to nekdo nebo neaka fungujici ceska gilda?

• Pavel Bobek

No par nas jeste zustalo, ja osobne jsem zacal zase hrat. Kdybys chtěl GT: Bob Boban

17. 02. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Jump Force

Je tady další bojovka, která vytváří směs postav z různých světů anime. Tentokrát se jedná o týmovku Jump Force, které určitě ani zdaleka nebude posledním z tohoto žánru, ale přeci by byla škoda jej minout. Od ostatních her svého typu se odlišuje především svým vizuálním stylem, kdy se snaží anime postavy zpodobnit realističtěji, což může působit trochu směšně, ale ve výsledku dokáže zaujmout, i když určitě ne každého.

»
16. 02. 2019 • chaosteorycz5

Recenze: Crackdown 3

„Tak se podívej chlapče. Už máš dost let, aby si pochopil, že jsi nechtěný. Dnes tu s tebou mluvím jen díky brzké zavírací době obchodů a faktu, že moje jediná ochrana byl tehdy deštník. Šanci zbavit se tě okamžitě jsme propásli, a tak došlo na komplikovanější řešení. Do Nigérie si nedoputoval, protože jsem část peněz na poštovné propil U Fleků. A řvoucí balík byl beztak podezřelý. Snaha o prodej v internetové aukci...

»
14. 02. 2019 • p.a.c.o4

RECENZE: Far Cry: New Dawn

Pokračování zaběhnutých sérií to zejména v poslední době nemají vůbec snadné. Zde se totiž, mimo jiné, projevují sympatie či antipatie k jednotlivým značkám nebo vývojářským domům, a to radikálněji než kdy dříve. Onou otázkou a problémem je, jak moc danou hru inovovat, aby si ještě zachovala svou identitu, ale zároveň mohla hráči nabídnout něco nového. Série Asssassin’s Creed je dobrým příkladem toho, jak to může dopadnout a pomalu se toto ožehavé...

»
13. 02. 2019 • chaosteorycz15

Recenze: Metro Exodus

Rusko. Řekněte bez opovržení jméno východní velmoci ve špatný čas, ve špatné společnosti a máte zaděláno na pěkný problém. V lepším případě se setkáte s ostrým slovníkem. V tom horším vás čeká hloubková lustrace, kdy se kolektiv odhodlá k osobní prohlídce, hledajíc odposlechy, rudou knížku, podepsanou fotografii Vladimíra Vladimiroviče a zbytky smrtící látky. Ale proč ta hysterie? Země rozprostírající se na asijském kontinentu dala světu i dobré věci. Tak třeba architekturu, vodku, jednoduché věci...

»
12. 02. 2019 • CryLineT0

Recenze: DreamWorks Dragons Dawn of New Riders

Rodiče to nemají lehké. Při výběru vhodné hry často bývají omráčeni krásným přebalem a lehce tak přehlédnou věkové doporučení, které je alespoň drobným návodem ke správnému věku. Ukázkovým případem byla nedávná RPG Kingdom Hearts III, která by se vnutila i nemluvněti. U dračího příběhu podobný přešlap nehrozí, protože jde o přímočarou jednohubku pro malé.

»
06. 02. 2019 • CryLineT10

Recenze: Kingdom Hearts III

Odvaha, odhodlání, láska, přátelství, spravedlnost. To jsou motivy, se kterými manipuluje každé dobrodružství, každá báchorka pro děti a každý hrdinský epos. Jako malí jsme tyto vlastnosti brali za své, stejně jako postavy, jež je ztělesňovaly. Vařečky byly našimi světelnými meči, násady od košťat symbolizovaly mušketýrské kordy a poklice od zavařovacího hrnce posloužila coby štít Kapitána Amerika. Víte co? Ono ale stačí mnohem méně. Třeba obyčejný klíč.

»
05. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Genesis Alpha One

Vesmír je nekonečný a stejně tak i možnosti v něm. Kolikrát nás jeho zákonitosti až překvapí a ne jinak je tomu i v herním vesmíru. Snad poprvé se mi stalo, že hra, o kterou jsem stál, byla nakonec něco úplně jiného, než jsem původně očekával. Z počátku jsem byl trochu zklamaný, ale nakonec jsem hře přišel na chuť a byl jsem rád, že jsem se o ní zajímal.

»
29. 01. 2019 • chaosteorycz1

Recenze: Resident Evil 2

Hra roku už na jeho počátku? Jsem si vědom drzosti mé otázky, která v některých z vás vzbudí nechápavý výraz. Čeká nás rok plný nových značek a velkolepých pokračování, tak jak si dovoluji vytahovat recyklát dvacetileté hry, který se veze na pseudo-vlně remasterů a remaků. Povím vám zatím jediné, Resident Evil 2 se neveze, on tu vlnu vede. Jestli jste někdy pochybovali, zda dnešní hráči potřebují pohlavek z minulosti, aby prozřeli ze všednosti...

»