Recenze: The Elder Scrolls Online: Summerset (Xbox)

Autor: DandyCZE Publikováno: 21.6.2018, 10:27

Publikováno: 21.6.2018, 10:27

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 69 článků

Krásný, kouzelný, nebezpečný a úžasný svět The Elder Scrolls se rozšiřuje. Musím uznat, že na tohle rozšíření jsem se hodně těšil. Svět TESO jsem si užíval od samého začátku, a to i přes mírný pokles úrovně hry a tápání autorů, kam hru posunout. Pořád jsem cítil jakýsi rozkol mezi hraním singleplayeru a týmové hry. Spousta vychytávek jako gildy procházela a stále prochází vývojem, ale za mě osobně tam vidím velký potenciál i pro hru v režimu jednoho hráče. Asi největší posun byl s příchodem legendárního Morrowindu. Toto DLC opět přiválo a nalákalo nové hráče nebo oslovilo už odpadlé bojovníky. Příběhově naváže na DLC Orsinium.

Nyní se dostáváme k opravdu hutnému přídavku, který nás zavede primárně na dobrodružství, kde živá duše je asi to poslední, co může ovlivnit válku bohů. Jste povoláni královnou Ayrenn na ostrov Summerset a musíte se pokusit oddálit, nebo úplně překazit zničení světa Tamrielu.

Je potřeba se vyzbrojit

Mnoho bojovníků se bojí, že naskočit do takto rozjetého světa už nejde. Buď mají zkušenosti z jiných her, anebo (ještě hůře) věří lidem, co hru nehráli. J Tvůrci hry si s touto částí hry opravdu pohráli, a proto nebudete mít problém do světa naskočit. Nejenže nemusíte kupovat předchozí DLC a obsah, ale tvůrci vám umožní nastavit postavu tak, abyste mohli hned vyrazit.
Pokud patříte mezi hráče, které zdobí jizvy a bojové zkušenosti, tak vám autoři pouze „pohladí“ váš skill – něco jako pohlazení boží rukou.
Jak vidíte, není se čeho bát, vstup do světa TESO je pro vás nachystaný. Pokud nechcete vytasit pár stovek za toto konkrétní DLC, tak zkuste skrze Xbox Game Pass pořídit základní verzi a vyzkoušet svět TESO za smrdutých 259 kaček. Ale za sebe vám říkám, že takto nádherné MMORPG za to stojí.

Co nové rozšíření nabídne?

Je toho opravdu hodně, protože de facto každá část hry byla rozšířena. Pokud začnu od těch nejmenších věcí, tak rozhodně nové zbroje, nové sety, nová výbava domů a pro zručné i možnost vyrábět šperky. Dokonce se objeví i nová frakce a pozor i kompletně připravený a propracovaný hlavní příběh.
Jak jsem nastínil v úvodu, stanete se součástí nerovného boje, ale jak to tak bývá, záchrana světa není nikdy lehká.

Boj za záchranu budete moct rozjet v šesti hlavních nových oblastech, které jsou rovněž vylepšeny pro Xbox One X, takže po grafické stránce si budete uslintávat. Osobně jsem byl naprosto nadšen z paláce v hlavním sídle Vznešených Elfů v Alinoru. Kromě nových lokací se můžete těšit i na podzemní úkoly, které hru skvěle doplňují.

Hrát sám, nebo s kamarády, to je to, oč tu běží.

Tato hra není Skyrim (bohužel), ale pouze další hra z tohoto světa. TESO není čistokrevné RPG, ale hra, kde je možné hrát v singlu, nebo s kamarády. Já jsem hrál od začátku primárně sám a právě kvůli tomu jsem jeden čas na hru zanevřel (v začátcích) – stalo se tak proto, že hra nebyla úplně ideálně optimalizovaná a singl byl opravdu velmi těžký (aspoň pro mě :-)), navíc jsem se postupně začal strašně zasekávat v příběhu. Ale to už jsou „léta“ dávno minulá. Poslední DLC přidala hodně obsahu pro singlplayer, takže mě to začalo zase bavit.
Pokud bych si mohl vybrat, tak pro mě by byla ideální cesta 2–3 bojovníků. Tím nechci říct, že hra už není v této fázi i ryze multiplayerová. Jsou stále mise, na které se bez pomoci jiných hráčů nemá smysl ani vypravovat, ale to není to hlavní ze hry.

Původní recenze The Elder Scrolls Online

8

Svět TESO už tu máme od roku 2015 a za tu dobu ušel pořádný kus. Spousta lidí hře předpovídala rychlý konec, ale stále se najde dost lidí, kteří ji hrají. Podobných titulů není mnoho a pro určitou skupinu je to de facto jediná hra, kterou chtějí hrát. Z mého pohledu jde aktuálně o skvěle vyvážený titul s výborným singleplayerem a o nic horším multiplayerem. Skvělý příběh a starost autorů o náplň hry jenom podtrhují její funkčnost po celé tři roky (na Xboxu). Pokud jste fanda Tamrielu, tak nic neřešte, vrhněte se do nekonečné bitevní vřavy a užijte si stovek hodin obsahu. Další vydání Skyrimu je totiž stále v nedohlednu :-)
svět Tamrielmenší počet online hráčů
úžasná grafika poměrně drahý doplňující obsah
skvělý příběh
  • MCkaTo

Hraje to nekdo nebo neaka fungujici ceska gilda?

• Pavel Bobek

No par nas jeste zustalo, ja osobne jsem zacal zase hrat. Kdybys chtěl GT: Bob Boban

»

»
12. 07. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: LEGO The Incredibles

LEGO hry jsou stálící herní scény a oproti velkým studiím, které vydají svá pokračování jednou do roka, stihnou vydat do roka i dvě hry. Jejich šablona se většinou moc neliší, mění se akorát příběh a hrdinové, kteří se na jeho základě ve hře objevují. Skoro si až člověk říká, jestli to stále někoho baví hrát. Odpověď by byla nejspíš kladná, i když to má svá ale.

»
11. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Eventide 3: Legacy of Legends

Casual hry jsou takovou zajímavou sortou her, kterou většina hráčů přehlíží s tím, že se jedná o nějaké méněcenné hry. To však není tak úplně pravda, i když původ hledání předmětů, o kterém se budeme na následujících řádcích bavit, je na mobilní platformě. I tak se však jedná o hry nabízející zábavu, dokáží potrápit naše mozkovny a přinést zajímavé příběhy.

»
07. 07. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered

Ne, já už tam nechci. To raději k nějaké bažině ve Vysoké Lhotě. Skoro každý míří k moři do Itálie, Řecka, Egypta nebo Chorvatska a já mám místenku na vyprahlý Mars. A vy se moc nesmějte, neboť příštích pár minut mi budete dělat společnost. Tudíž si nezapomeňte sbalit opalovací krém s faktorem „Do křupava“, doklady pro meziplanetární cestování a minimálně kontejner semtexu. Na nehostinnou planetu se opět vracíme jako důlní inženýři, proto se...

»
04. 07. 2018 • kristine4chaos5

Recenze: MXGP Pro

Kluci v redakci nad studiem Milestone už definitivně zlomili hůl. Není proto divu, že když vyšla jeho nová hra, mají najednou dovolené, rekonstrukce domů nebo neodkladné zdravotní prohlídky a plastické zákroky. Třeba i nastřelování vlasů. Vlastně se jim není co divit, protože už museli přetrpět zámořský motocross, atentát na rallye a naprostou devalvaci značky MotoGP. Nicméně. MXGP Pro je ve světě chválenou hrou, což může znamenat jen dvě věci. Buď...

»
03. 07. 2018 • lindros88cze12

RECENZE: Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

Kolekce Crash Bandicoot N.Sane Trilogy konečně dorazila na Xbox One a samozřejmě také ve 4K na Xbox One X. Oblíbený vačnatec je tedy zpět a hned na úvod je třeba říct, že čekání stálo za to.

»
01. 07. 2018 • chaosteorycz5

Recenze: The Crew 2

Tak moji drazí. Právě jsem se vrátil ze zámoří, kde se mě sekta označená zkratkou „TC2“ pokusila obrátit na její víru. Na rozdíl od jiné organizace, které se to úspěšně podařilo kdysi v Austrálii, tato si na mě nepozvala jen závodníky automobilové, ale také piloty letadel a lodí. Všichni byli vybaveni velkým odhodláním vnutit mi lásku k jejich sportu. Přemlouvali, předváděli psí kusy, a dokonce upláceli drobnými dárky za to, že jsem...

»