Recenze: The Elder Scrolls Online: Summerset (Xbox)

Autor: DandyCZE Publikováno: 21.6.2018, 10:27

Publikováno: 21.6.2018, 10:27

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 123 článků

Krásný, kouzelný, nebezpečný a úžasný svět The Elder Scrolls se rozšiřuje. Musím uznat, že na tohle rozšíření jsem se hodně těšil. Svět TESO jsem si užíval od samého začátku, a to i přes mírný pokles úrovně hry a tápání autorů, kam hru posunout. Pořád jsem cítil jakýsi rozkol mezi hraním singleplayeru a týmové hry. Spousta vychytávek jako gildy procházela a stále prochází vývojem, ale za mě osobně tam vidím velký potenciál i pro hru v režimu jednoho hráče. Asi největší posun byl s příchodem legendárního Morrowindu. Toto DLC opět přiválo a nalákalo nové hráče nebo oslovilo už odpadlé bojovníky. Příběhově naváže na DLC Orsinium.

Nyní se dostáváme k opravdu hutnému přídavku, který nás zavede primárně na dobrodružství, kde živá duše je asi to poslední, co může ovlivnit válku bohů. Jste povoláni královnou Ayrenn na ostrov Summerset a musíte se pokusit oddálit, nebo úplně překazit zničení světa Tamrielu.

Je potřeba se vyzbrojit

Mnoho bojovníků se bojí, že naskočit do takto rozjetého světa už nejde. Buď mají zkušenosti z jiných her, anebo (ještě hůře) věří lidem, co hru nehráli. J Tvůrci hry si s touto částí hry opravdu pohráli, a proto nebudete mít problém do světa naskočit. Nejenže nemusíte kupovat předchozí DLC a obsah, ale tvůrci vám umožní nastavit postavu tak, abyste mohli hned vyrazit.
Pokud patříte mezi hráče, které zdobí jizvy a bojové zkušenosti, tak vám autoři pouze „pohladí“ váš skill – něco jako pohlazení boží rukou.
Jak vidíte, není se čeho bát, vstup do světa TESO je pro vás nachystaný. Pokud nechcete vytasit pár stovek za toto konkrétní DLC, tak zkuste skrze Xbox Game Pass pořídit základní verzi a vyzkoušet svět TESO za smrdutých 259 kaček. Ale za sebe vám říkám, že takto nádherné MMORPG za to stojí.

Co nové rozšíření nabídne?

Je toho opravdu hodně, protože de facto každá část hry byla rozšířena. Pokud začnu od těch nejmenších věcí, tak rozhodně nové zbroje, nové sety, nová výbava domů a pro zručné i možnost vyrábět šperky. Dokonce se objeví i nová frakce a pozor i kompletně připravený a propracovaný hlavní příběh.
Jak jsem nastínil v úvodu, stanete se součástí nerovného boje, ale jak to tak bývá, záchrana světa není nikdy lehká.

Boj za záchranu budete moct rozjet v šesti hlavních nových oblastech, které jsou rovněž vylepšeny pro Xbox One X, takže po grafické stránce si budete uslintávat. Osobně jsem byl naprosto nadšen z paláce v hlavním sídle Vznešených Elfů v Alinoru. Kromě nových lokací se můžete těšit i na podzemní úkoly, které hru skvěle doplňují.

Hrát sám, nebo s kamarády, to je to, oč tu běží.

Tato hra není Skyrim (bohužel), ale pouze další hra z tohoto světa. TESO není čistokrevné RPG, ale hra, kde je možné hrát v singlu, nebo s kamarády. Já jsem hrál od začátku primárně sám a právě kvůli tomu jsem jeden čas na hru zanevřel (v začátcích) – stalo se tak proto, že hra nebyla úplně ideálně optimalizovaná a singl byl opravdu velmi těžký (aspoň pro mě :-)), navíc jsem se postupně začal strašně zasekávat v příběhu. Ale to už jsou „léta“ dávno minulá. Poslední DLC přidala hodně obsahu pro singlplayer, takže mě to začalo zase bavit.
Pokud bych si mohl vybrat, tak pro mě by byla ideální cesta 2–3 bojovníků. Tím nechci říct, že hra už není v této fázi i ryze multiplayerová. Jsou stále mise, na které se bez pomoci jiných hráčů nemá smysl ani vypravovat, ale to není to hlavní ze hry.

Původní recenze The Elder Scrolls Online

8

Svět TESO už tu máme od roku 2015 a za tu dobu ušel pořádný kus. Spousta lidí hře předpovídala rychlý konec, ale stále se najde dost lidí, kteří ji hrají. Podobných titulů není mnoho a pro určitou skupinu je to de facto jediná hra, kterou chtějí hrát. Z mého pohledu jde aktuálně o skvěle vyvážený titul s výborným singleplayerem a o nic horším multiplayerem. Skvělý příběh a starost autorů o náplň hry jenom podtrhují její funkčnost po celé tři roky (na Xboxu). Pokud jste fanda Tamrielu, tak nic neřešte, vrhněte se do nekonečné bitevní vřavy a užijte si stovek hodin obsahu. Další vydání Skyrimu je totiž stále v nedohlednu :-)
svět Tamrielmenší počet online hráčů
úžasná grafika poměrně drahý doplňující obsah
skvělý příběh
  • MCkaTo

Hraje to nekdo nebo neaka fungujici ceska gilda?

• Pavel Bobek

No par nas jeste zustalo, ja osobne jsem zacal zase hrat. Kdybys chtěl GT: Bob Boban

21. 10. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Raji: An Ancient Epic

V létě byla železa trochu volnější, a tak jste možná stihli i nějakou dovolenou na opačné straně našich hor. Pokud jste to přeci jen nezvládli a největším úspěchem je hráz na rybníku, může vám přijít vhod výlet do Indie. Poznáte kulturu, objevíte historii a pomůžete sourozencům v nelehké situaci. A jen tak mimochodem zachráníte svět, ale to není důležité.

»
20. 10. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Neighbours back From Hell

Jak vycházíte se svými sousedy? Doufáme, že dobře. Pokud ne, rozhodně jste sem zavítali správně. Ať už jsou hluční anebo vám dělají naschvály, Neighbours back From Hell je přesně pro vás. Pomsta je totiž sladká a konečně ji dosáhnete, leč jen virtuálně.

»
17. 10. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: Tennis World Tour 2

Tenisté se úspěšně popasovali s podzimním termínem French Open a ani chladnější počasí nic neubralo na kvalitních tenisových výkonech. Dokonce jsme se dočkali historického milníku, kdy Rafael Nadal dorovnal Rogera Federera v počtu vítězných grandslamů. Souboj o toto pomyslné prvenství bude ještě zajímavý. Nicméně pomalu nastává čas, kdy počasí venkovním aktivitám opravdu přát nebude, takže se, pokud to situace umožní, přesunou skuteční hráči do hal a ti herní si přitopí ve svých...

»
08. 10. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Little Big Workshop

V dětství, kdy je všechno možné a nic není překážkou, jsme byli vším, čím nám naše hračky dovolily. Od závodníků, po bijce, až k ředitelům společností a stavebním inženýrům. Jsou tací, kteří přetavili dětské radosti do reality dospělosti. Nicméně my méně úspěšní máme právě hry, aby nás opět vracely pár let zpět. A tentokrát razíme hodně dozadu. Stůl, tedy průmyslová zóna čeká, tak se nenechte dlouho prosit.

»
01. 10. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: Mafia: Definitivní edice

Jenom málokterá hra má v naší krásné domovině takové jméno, jako Mafie. Důvodů k tomuto statusu je celá řada. V té době se jednalo na naše poměry o velice ambiciózní počin, k jehož úspěchu přispěl zajímavý příběh a také dnes již legendární český dabing od předních herců. To všechno vytvořilo mix, jehož chuť, i po osmnácti letech od vydání, zná spousta hráčů. Někteří z mladších ročníků by se třeba také rádi vydali na cestu mafiána,...

»
27. 09. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Port Royale 4

Některé hry vycházejí v obměněných variantách co rok a jiné na sebe nechávají čekat. Jsou totiž značně specifické, s žánrově omezenými možnostmi a velice úzkým profilem hráčů. A tak vyjdou klidně jednou za generaci, jako budovatelská strategie z dob kolonizace. A přestože si i po osmi letech zachovala svou tvář, je dostatečně ojedinělá, aby vás mohla zajímat.

»
11. 09. 2020 • CryLineT4

Recenze: WRC 9

Většinou se klepeme, abychom se o nové hře dozvěděli co nejvíc. Zajímají nás nové herní prvky, změny oproti předešlým letům a vyhlídky do budoucna. A rozhodně není milé, když nás cokoliv o tyto radosti připraví. V případě závodní značky WRC nás o ně připravila jasná budoucnost, kterou pevně drží britští Codemasters. Ti vydají rallye šampionát pod svým štítem už v roce 2023, a tak je celkem logické, že nynější vývojáři nebudou dělat...

»
10. 09. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Marvel’s Avengers

S velkou mocí přichází také velká zodpovědnost. Třeba když máte doma službu na mytí nádobí, vyprdnete se na to a pak celá rodina musí jít do restaurace na večeři, protože není z čeho jíst. Nebo když jste řidičem autobusu a na svoji linku vyrazíte se zpožděním, protože jste zrovna museli na onu místnost, nebo jste prostě jenom chtěli dohrát další level ve své oblíbené hře. Tím pádem lidé jezdící na...

»