Recenze: The Elder Scrolls Online: Summerset (Xbox)

Autor: DandyCZE Publikováno: 21.6.2018, 10:27

Publikováno: 21.6.2018, 10:27

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 77 článků

Krásný, kouzelný, nebezpečný a úžasný svět The Elder Scrolls se rozšiřuje. Musím uznat, že na tohle rozšíření jsem se hodně těšil. Svět TESO jsem si užíval od samého začátku, a to i přes mírný pokles úrovně hry a tápání autorů, kam hru posunout. Pořád jsem cítil jakýsi rozkol mezi hraním singleplayeru a týmové hry. Spousta vychytávek jako gildy procházela a stále prochází vývojem, ale za mě osobně tam vidím velký potenciál i pro hru v režimu jednoho hráče. Asi největší posun byl s příchodem legendárního Morrowindu. Toto DLC opět přiválo a nalákalo nové hráče nebo oslovilo už odpadlé bojovníky. Příběhově naváže na DLC Orsinium.

Nyní se dostáváme k opravdu hutnému přídavku, který nás zavede primárně na dobrodružství, kde živá duše je asi to poslední, co může ovlivnit válku bohů. Jste povoláni královnou Ayrenn na ostrov Summerset a musíte se pokusit oddálit, nebo úplně překazit zničení světa Tamrielu.

Je potřeba se vyzbrojit

Mnoho bojovníků se bojí, že naskočit do takto rozjetého světa už nejde. Buď mají zkušenosti z jiných her, anebo (ještě hůře) věří lidem, co hru nehráli. J Tvůrci hry si s touto částí hry opravdu pohráli, a proto nebudete mít problém do světa naskočit. Nejenže nemusíte kupovat předchozí DLC a obsah, ale tvůrci vám umožní nastavit postavu tak, abyste mohli hned vyrazit.
Pokud patříte mezi hráče, které zdobí jizvy a bojové zkušenosti, tak vám autoři pouze „pohladí“ váš skill – něco jako pohlazení boží rukou.
Jak vidíte, není se čeho bát, vstup do světa TESO je pro vás nachystaný. Pokud nechcete vytasit pár stovek za toto konkrétní DLC, tak zkuste skrze Xbox Game Pass pořídit základní verzi a vyzkoušet svět TESO za smrdutých 259 kaček. Ale za sebe vám říkám, že takto nádherné MMORPG za to stojí.

Co nové rozšíření nabídne?

Je toho opravdu hodně, protože de facto každá část hry byla rozšířena. Pokud začnu od těch nejmenších věcí, tak rozhodně nové zbroje, nové sety, nová výbava domů a pro zručné i možnost vyrábět šperky. Dokonce se objeví i nová frakce a pozor i kompletně připravený a propracovaný hlavní příběh.
Jak jsem nastínil v úvodu, stanete se součástí nerovného boje, ale jak to tak bývá, záchrana světa není nikdy lehká.

Boj za záchranu budete moct rozjet v šesti hlavních nových oblastech, které jsou rovněž vylepšeny pro Xbox One X, takže po grafické stránce si budete uslintávat. Osobně jsem byl naprosto nadšen z paláce v hlavním sídle Vznešených Elfů v Alinoru. Kromě nových lokací se můžete těšit i na podzemní úkoly, které hru skvěle doplňují.

Hrát sám, nebo s kamarády, to je to, oč tu běží.

Tato hra není Skyrim (bohužel), ale pouze další hra z tohoto světa. TESO není čistokrevné RPG, ale hra, kde je možné hrát v singlu, nebo s kamarády. Já jsem hrál od začátku primárně sám a právě kvůli tomu jsem jeden čas na hru zanevřel (v začátcích) – stalo se tak proto, že hra nebyla úplně ideálně optimalizovaná a singl byl opravdu velmi těžký (aspoň pro mě :-)), navíc jsem se postupně začal strašně zasekávat v příběhu. Ale to už jsou „léta“ dávno minulá. Poslední DLC přidala hodně obsahu pro singlplayer, takže mě to začalo zase bavit.
Pokud bych si mohl vybrat, tak pro mě by byla ideální cesta 2–3 bojovníků. Tím nechci říct, že hra už není v této fázi i ryze multiplayerová. Jsou stále mise, na které se bez pomoci jiných hráčů nemá smysl ani vypravovat, ale to není to hlavní ze hry.

Původní recenze The Elder Scrolls Online

8

Svět TESO už tu máme od roku 2015 a za tu dobu ušel pořádný kus. Spousta lidí hře předpovídala rychlý konec, ale stále se najde dost lidí, kteří ji hrají. Podobných titulů není mnoho a pro určitou skupinu je to de facto jediná hra, kterou chtějí hrát. Z mého pohledu jde aktuálně o skvěle vyvážený titul s výborným singleplayerem a o nic horším multiplayerem. Skvělý příběh a starost autorů o náplň hry jenom podtrhují její funkčnost po celé tři roky (na Xboxu). Pokud jste fanda Tamrielu, tak nic neřešte, vrhněte se do nekonečné bitevní vřavy a užijte si stovek hodin obsahu. Další vydání Skyrimu je totiž stále v nedohlednu :-)
svět Tamrielmenší počet online hráčů
úžasná grafika poměrně drahý doplňující obsah
skvělý příběh
  • MCkaTo

Hraje to nekdo nebo neaka fungujici ceska gilda?

• Pavel Bobek

No par nas jeste zustalo, ja osobne jsem zacal zase hrat. Kdybys chtěl GT: Bob Boban

20. 09. 2018 • tonyskate1

RECENZE: My Brother Rabbit

Adventur není nikdy dost. Tohoto hesla se držíme už řadu let. Přesto se ale stále méně vyskytují tradiční point-and-click adventury a nahrazují je jejich akčnější či logičtější variance. My Brother Rabbit z obrázků působí jako point-and-click záležitost, ovšem jedná se jen o chytrý kabátek, pod kterým se skrývá klasická hledačka.

»
19. 09. 2018 • chaosteorycz10

Recenze: Super Street: The Game

Občas se na hru těšíte, třebaže v nitru tušíte, že vás při vydání čeká čelní náraz do betonového pilíře. Ale naděje umírá poslední. I tým s malým počtem členů, malým rozpočtem a malými tvůrčími možnostmi může vytvořit dílo, které hrdě zvedne vhozenou rukavici, kolem níž všichni kráčí s odstupem. Rukavice ovšem nesmí být boxerská a vylitá olovem.

»
16. 09. 2018 • tonyskate6

RECENZE: Shadow of the Tomb Raider

Očekávané ukončení trilogie novodobé Lary se konečně dostalo do našich rukou. Je ovšem tak velkolepé jak se nám tvůrci a vydavatel během výrazné kampaně snažili namluvit? O tom se více dočtete v naší recenzi, ale rozhodně jsme se opět dočkali parádního dobrodružství.

»
15. 09. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Immortal: Unchained

Do rezavé mačety už taky. Už to tam skoro bylo. Chybělo méně, než by se do hlavně pistole vešlo a ta třímetrová reklama na steroidy by padla jak nepoužívaný komín. Hodina usilovné práce se právě stala smutnou vzpomínkou a já nemám nic. Jak si teď vylepším vybavení, když jsem všechno nechal na místě smrti? Saprlot, tohle by se slušným lidem dělat nemělo. No nic, když to zkusím ještě jednou, nic...

»
15. 09. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: The Golf Club 2019 featuring PGA TOUR

Letošní sucho v průběhu léta jistě zaznamenal každý a celá řada lidí z něj neměla radost. Mezi tyto jedince bych zařadil i správce golfových hřišť, kteří se museli, mimo útoků syslů na hřiště, vypořádat i se suchem. Udržet bezchybný green nebo farway nebylo jistě snadné, ještě že plevelu kolem hřiště, nebo písku v písečných pastích je to úplně jedno. Ono sucho by se dalo krásně vztáhnout i na hry s golfovou tématikou, kterých poslední...

»
14. 09. 2018 • DandyCZE4

RECENZE NHL 19

Venku je dneska zataženo a prší, snad nám ten led neroztaje. Starosti v letošním díle NHL 19 můžete mít různé, ale všichni jsme zvědaví, jak se to hraje. A od toho je tady moje recenze, jež vám prozradí, jak si tento ročník stojí v očích hokejového maniaka, který nevynechal žádný díl od jeho prvního vydání v době mamutů. Série NHL v posledních letech čelila oprávněné kritice, že herní engine je stále stejný a že...

»
09. 09. 2018 • kristine4chaos29

Recenze: V-Rally 4

Do obchodů dorazila další hra, která má na obalu závodní auto. Fanoušci zaprášených kapot a zlomených kardanů určitě budou mít radost, protože jde o značku V-Rally. A nejspíše jde o značku slavnou, protože ve své době úspěšně nacházela hráče, i když proti ní stály Colin McRae Rally, Xpand Rally nebo Rallisport Challenge. Já jsem tentokrát klidná. Ani jedno totiž nepamatuji.

»
08. 09. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Planet Alpha

Není mnoho žánrů, u kterých bych se zachoval jako kleptoman. Ačkoliv na to tedy nejsem příliš hrdý a vlastně to není ani trochu profesionální. Slabost pro plošinovky z bočního pohledu je letitá a pramení v době, kdy se instalatér rozhodl zahodit hasák a jít zachraňovat princezny. A i když se poslední léta přikláním spíše k surrealistickým depresím s omezenou paletou barev, nepohrdnu ani avatarovským světem, kde se rozvernému umělci rozlily barvy. A právě sem...

»