Upíří akce Redfall se má podobat Far Cry
Když jsme poprvé spatřili nový počin od autorů Dishonored a Prey, tedy upíří akci Redfall, která nabídne i kooperaci až pro čtyři hráče, na první pohled jsme v tom viděli další variaci na Left 4 Dead. Nicméně postupem času jsme se dozvěděli, že se stejně jako v minulosti bude jednat o hru s důrazem na příběh, úkoly a otevřenost, kdy kooperace je spíše míněna jako dodatečná funkce. Potvrzuje to i nový rozhovor s hlavními vývojáři Arkane Studios, který Redfall přirovnávají k sérii Far Cry.
Především ale rozhovor přináší několik zajímavých informací, které už jsme nakousli v prvním odstavci. Redfall nabídne rozsáhlý otevřený svět větší než Talos I v Prey, jehož součástí bude i základna, kde můžete mluvit s dalšími postavami a přijímat vedlejší úkoly. Opětovně jsou potvrzeny příběhové mise a volné zkoumání světa. Potěší i skutečnost, že studio s ohledem na důraz střelných zbraní a střelbu samotnou najalo FPS specialistu a pomohlo jim i ostřílené studio id Software.
Dále stojí za zmínku, že svět má dvě odlišné čtvrti v podobě rozlehlé městské části a venkovské oblasti. K tomu tvůrci přihodili popis situace, kdy se v noci plížíte kukuřičným polem, okolo slyšíte upíry a spatříte stodolu, která může být plná fanatiků a uvězněných přeživších, jež můžete zachránit. Cyklus dne a noci je pak pochopitelně zásadní stejně jako okolní náhodné aktivity. Zajímavě zní i dynamický systém dialogů mezi postavami.
Redfall spatříme už v následujících týdnech, kdy by se údajně měla uskutečnit prezentace Xbox a Bethesdy zaměřená na chystané tituly. Hra vyjde tento rok na Xbox Series X|S a bude v den vydání v předplatném Xbox Game Pass.
Finální update pro Redfall s offline režimem
Ještě, než dojde k rozpuštění Arkane Austin, měli vývojáři možnost dokončit obsáhlý update pro Redfall, který přináší mnoho zásadního a je tak důstojným rozloučením s upíří akcí. Nejzásadnější novinkou je offline režim pro jednoho hráče a možnost hru kdykoli pozastavit. Přidáni byli také volitelní bossové a nové variace nepřátel, nová zbraň, nový strom dovedností a ručně vytvořené střety čekající v otevřeném světě. Došlo také k přepracování upířích hnízd a sousedství, a nespočtu různých...
Redfall dostane offline režim
O uzavření studia Arkane Austin, které stálo za neúspěšnou upíří akcí Redfall, jste už nejspíše slyšeli. Zatímco Arkane Lyon, tedy tvůrci Dishonored, dále pracují na hře Marvel’s Blade, americká pobočka zavře krám. Přesto dostanou alespoň možnost dokončit závěrečnou aktualizaci hry, která přinese hned několik zásadních novinek i změn. Především to bude offline režim, tedy že nebude potřeba být pro hraní online a ruku v ruce s tím jde možnost hru pozastavit při...
Nové postavy pro Redfall až příští rok
Upíří akci Redfall stále ještě čeká dlouhá cesta, ovšem od vydání už také pěkný kus ušla. Tvůrci na hře nadále pracují a po 60 FPS nám servírují novou zbraň v podobě odstřelovačky Basilisk. Důležitější je ovšem další přísun vylepšení a oprav, mezi něž patří lepší spawnovaní nepřátel, vyvážení jejich dovedností, úpravy v misích, rozhraní i dovedností hrdinů. Potěší také drobnosti ohledně přístupnosti a tradiční zlepšení výkonu i stability hry. Nadále také pokračují...
XKO Focus: Microsoft a jeho koupená dědictví
Před lety herní divize Xboxu vyrazila na nákup, a ještě se z něho nevrátila, jen občas pošle kurýra se získanými věcmi domů, aby neměla plná ruce. Výsledkem nejsou jen nové týmy pracující na exkluzivních hrách, ale také „nechtěné projekty“, jejichž historie se začala psát ještě před odchodem pod Xbox Game Studios. Tu a tam proto vyjde něco, co úplně nezapadá do běžné produkce, a pak záleží na hráčích, jak s produktem naloží....
Redfall dostává 60 FPS a další vylepšení
Už je to skoro půl roku, co vyšla upíří akce Redfall, která se moc nepovedla. Později se ukázalo, že hra vznikala spíše na nátlak Bethesdy a po akvizici Microsoftem dokonce vývojáři doufali, že ji zruší. Neměli totiž s podobným žánrem moc zkušeností, takže už to jen nějak doklepali. Nicméně vydání provázelo i nespočet chyb a nedostatků jako hloupá inteligence nepřátel, špatné ovládání a tak dále.
Bethesda neláme hůl nad upíří akcí Redfall
Letošní rok je pro Bethesdu poměrně rozporuplný. Redfall byl zklamáním, za to Starfield slaví solidní úspěch už v předběžném přístupu a snad se ještě zvětší, až hra zítra vyjde pro všechny hráče včetně těch s předplatným Game Pass. Nicméně zpět k nevydařené upíří akci. Pete Hines, který v Bethesdě zastává jednu z vyšších pozic, byl právě na Redfall tázán a jeho odpověď zněla, že se jako společnost neustále učí a samozřejmě neradi zklamali hráče. Nicméně...
Focus radí kam na upíry
Každý den není posvícení. Nedávno se dobrovolného půstu dočkali ve studiu Arkane, když se jejich Redfall nesetkal s nejlepším přijetí. Pakliže patříte mezi ty, kteří od nočních tvorů čekali trochu víc, máme tu pro vás pár titulů, které vám možná zlepší náladu. Saháme přitom nejenom do jiných akčních her, ale i do žánru RPG nebo simulátorů. Připomeňte si s námi úspěšné upíry z nedávné, ale i vzdálenější doby a možná si herní knihovnu...
RECENZE: Redfall
Recenze hry Redfall se píše opravdu špatně. Nebudu ani zastírat, že jsem hru nedohrál. Přitom hra mohla nabídnout výborný mix akce, lootovačky a atraktivního prostředí.