Recenze: Hand of Fate pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 23.2.2015, 12:04

Publikováno: 23.2.2015, 12:04

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Pamatujete na časy, kdy jste se spolužáky o přestávkách nebo snad na skautském táboře hráli Dračí Doupě alias Dračák? Nebo jste snad byli takový fajnšmekři, že jste hráli originální Dungeons and Dragons? Jestliže jste neměli moc kamarádů, či to ti vaši vůbec neuměli, v nedávné době jste si jistě vystačili s textovými adventurami, které již dnes nevychází. Pokud vám tyto časy chybí Hand of Fate vám je nejen připomene, ale určitě i tyto choutky ukojí.

Hand of Fate však s vámi nehraje pomocí papíru a tužky, nýbrž pomocí karet, které si na začátku každého kola sami navolíte – prostředí a vybavení, k čemuž vám Pán Jeskyně zamíchá svoje vlastní karty, včetně jednoho bosse, jenž se stává hlavním cílem. Karty pak rozdělí. Pro vás výbavu a pro něj prostředí včetně jeho vlastních karet, co do balíčku přidal. Následně karty rozloží po hracím stole. Rozložené karty lícem dolů pak slouží jako mapa, po které se budete pohybovat. Zprvu je pohyb čistě lineární a nemáte moc na vybranou, za čas je ale hrací plocha daleko širší, a tak máte možnost rozhodovat o vašich nadcházejících krocích.

Ty pro vás mohou mít různorodý dopad, a pokud se karta neopakuje, nikdy nevíte, co můžete očekávat, a ani v případě, že se karta opakuje, nevíte co čekat. Jestliže třeba narazíte na hordu naštvaných vesničanů, co požadují jídlo, tak jim ho buď dáte, čímž přijdete o drahocenné zásoby, které se spotřebovávají každým posunem ve hře, nebo jim ho nedáte, ale budou vás chtít zmlátit. Teď nastává chvíle, kdy se projeví vaše pozorovací schopnosti a vlastně i štěstí. Pokud nemáte, čím byste vesničany zpomalili, Pán Jeskyně vytáhne 4 karty, kde bude několik karet úspěchu a několik neúspěchu, ty následně otočí a zamíchá. Pokud uspějete, máte vyhráno, pokud ne, přijdete nejen o zásoby, ale i o zdraví, případně i o peníze, za něž nakupujete u kočovných obchodníků všeho druhu. Nakonec je tu ještě možnost proplížení skrz vesnici, aniž by si vás vesničané všimli. V tomto případě to ale není vůbec jednoduché, protože vesničanů je hodně a jsou všude. Vždycky tak nejvíce záleží na vašem rozumu a vaší úvaze, co by asi bylo pro vás případně i nejvýhodnější.

handoffate5

Narazíte-li ale třeba na takové bandity, můžete je zkusit okrást, z čehož padne nějaká ta kačka plus třeba zajímavá výbava, ale pokud vás přistihnou, budete se muset pustit do souboje v tváří tvář, tentokrát bez stolu a karet, ale hezky pěkně z třetího pohledu proti několika nepřátelům. Můžete používat úhyb, útok, když máte štít, tak i jej nebo speciální schopnosti zbraně či artefaktu. Nejlepší výbavu pro vaši postavu získáváte putováním po světě a v jeskyních plné nástrah, kde nejednou můžete přijít o život. Ty také musíte osobně prolézt až ke kýženému pokladu.

Druhů karet ať už výbavy nebo prostředí se nám naskytlo víc, než jsme původně očekávali. Vždycky na konci kola si otevřete tokeny, které dostanete za zabití bosse nebo získáte za úspěchy během hry, z kterých obdržíte balíček karet, jež si otevřete úplně stejným způsobem, jako třeba v oblíbené karetní hře Heartstone: Heroes of Warcraft. Coby poutník skáčete z jednoho dobrodružství do druhého v příběhovém módu, co vlastně ani moc příběhový není, protože si příběh tvoříte vy sami pomocí vlastní fantazie jako za starých dobrých časů Dračáku. Jediné, co nám tuto atmosféru narušovalo, byl občas špatně čitelný text, kvůli špatně zvolenému fontu. Po dojetí série postav k poražení, získáte předmět pro upgrade vaší výbavy. Ty ale bohužel, mnohdy vylepšují i staty nepřátelům, a protože po každé sérii přibývají a přibývají, těžko říct, jestli jsou užitečné, či nikoliv.

image

Jak jsme zmínili na začátku, u každého nového dobrodružství si balíček skládáte sami (nebo systém za vás dle doporučení). Hand of Fate je tak především o sbírání nových kartiček, a proto je zde ještě alternativní mód proti tomu příběhovému, kde se obtížnost neustále zvyšuje, připisuje se vám skóre a hrajete prakticky do nekonečna, tedy přesněji – dokud neskapete, který je navíc rychlejší a cílený na sběr karet. Škoda jen, že nefunguje dle našeho očekávání a vlastně ani hráče k této činnosti hra nikterak nenutí. Nejde sice o kdovíjak převratný nápad spojit základy stařičkého Dungeon and Dragons (u nás spíše Dračí Doupě), přihodit pár zajetých RPG prvků a dotvořit obvyklý soubojový systém v TPS pohledu. Nás však hra kvůli své ojedinělosti bavila, znovu jsme se vrátili do svých dětských let, zapojili trošku fantazie a nasbírali pár karet. Bohužel nás po dohrání už nic netáhne k tomu, abychom ji zapnuli znovu. Snad zase jednou… až si zase budeme chtít nostalgicky zavzpomínat. Nic jiného krom průměrné grafiky a průměrného ozvučení vám sice hra nenabídne, přesto ale stojí za pozornost. Minimálně pokud vás kdysi Dračák bavil.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Spousta karet a spousta výbavy pro sbírání. Hra na volbu a vaší fantazii. Hromadu možností, jak se vydat svojí cestou, však zabíjí krátká hratelnost čítající asi pět hodin a především nízká znovuhratelnost, leda že vás pořád baví Dračák, nebo vás alespoň bavil dříve. Žádný jiný důvod, proč po Hand of Fate sáhnout, ale bohužel není. O tom vás nepřesvědčí ani místní, ukecaný Pán Jeskyně.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»