Recenze: Hand of Fate pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 23.2.2015, 12:04

Publikováno: 23.2.2015, 12:04

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Pamatujete na časy, kdy jste se spolužáky o přestávkách nebo snad na skautském táboře hráli Dračí Doupě alias Dračák? Nebo jste snad byli takový fajnšmekři, že jste hráli originální Dungeons and Dragons? Jestliže jste neměli moc kamarádů, či to ti vaši vůbec neuměli, v nedávné době jste si jistě vystačili s textovými adventurami, které již dnes nevychází. Pokud vám tyto časy chybí Hand of Fate vám je nejen připomene, ale určitě i tyto choutky ukojí.

Hand of Fate však s vámi nehraje pomocí papíru a tužky, nýbrž pomocí karet, které si na začátku každého kola sami navolíte – prostředí a vybavení, k čemuž vám Pán Jeskyně zamíchá svoje vlastní karty, včetně jednoho bosse, jenž se stává hlavním cílem. Karty pak rozdělí. Pro vás výbavu a pro něj prostředí včetně jeho vlastních karet, co do balíčku přidal. Následně karty rozloží po hracím stole. Rozložené karty lícem dolů pak slouží jako mapa, po které se budete pohybovat. Zprvu je pohyb čistě lineární a nemáte moc na vybranou, za čas je ale hrací plocha daleko širší, a tak máte možnost rozhodovat o vašich nadcházejících krocích.

Ty pro vás mohou mít různorodý dopad, a pokud se karta neopakuje, nikdy nevíte, co můžete očekávat, a ani v případě, že se karta opakuje, nevíte co čekat. Jestliže třeba narazíte na hordu naštvaných vesničanů, co požadují jídlo, tak jim ho buď dáte, čímž přijdete o drahocenné zásoby, které se spotřebovávají každým posunem ve hře, nebo jim ho nedáte, ale budou vás chtít zmlátit. Teď nastává chvíle, kdy se projeví vaše pozorovací schopnosti a vlastně i štěstí. Pokud nemáte, čím byste vesničany zpomalili, Pán Jeskyně vytáhne 4 karty, kde bude několik karet úspěchu a několik neúspěchu, ty následně otočí a zamíchá. Pokud uspějete, máte vyhráno, pokud ne, přijdete nejen o zásoby, ale i o zdraví, případně i o peníze, za něž nakupujete u kočovných obchodníků všeho druhu. Nakonec je tu ještě možnost proplížení skrz vesnici, aniž by si vás vesničané všimli. V tomto případě to ale není vůbec jednoduché, protože vesničanů je hodně a jsou všude. Vždycky tak nejvíce záleží na vašem rozumu a vaší úvaze, co by asi bylo pro vás případně i nejvýhodnější.

handoffate5

Narazíte-li ale třeba na takové bandity, můžete je zkusit okrást, z čehož padne nějaká ta kačka plus třeba zajímavá výbava, ale pokud vás přistihnou, budete se muset pustit do souboje v tváří tvář, tentokrát bez stolu a karet, ale hezky pěkně z třetího pohledu proti několika nepřátelům. Můžete používat úhyb, útok, když máte štít, tak i jej nebo speciální schopnosti zbraně či artefaktu. Nejlepší výbavu pro vaši postavu získáváte putováním po světě a v jeskyních plné nástrah, kde nejednou můžete přijít o život. Ty také musíte osobně prolézt až ke kýženému pokladu.

Druhů karet ať už výbavy nebo prostředí se nám naskytlo víc, než jsme původně očekávali. Vždycky na konci kola si otevřete tokeny, které dostanete za zabití bosse nebo získáte za úspěchy během hry, z kterých obdržíte balíček karet, jež si otevřete úplně stejným způsobem, jako třeba v oblíbené karetní hře Heartstone: Heroes of Warcraft. Coby poutník skáčete z jednoho dobrodružství do druhého v příběhovém módu, co vlastně ani moc příběhový není, protože si příběh tvoříte vy sami pomocí vlastní fantazie jako za starých dobrých časů Dračáku. Jediné, co nám tuto atmosféru narušovalo, byl občas špatně čitelný text, kvůli špatně zvolenému fontu. Po dojetí série postav k poražení, získáte předmět pro upgrade vaší výbavy. Ty ale bohužel, mnohdy vylepšují i staty nepřátelům, a protože po každé sérii přibývají a přibývají, těžko říct, jestli jsou užitečné, či nikoliv.

image

Jak jsme zmínili na začátku, u každého nového dobrodružství si balíček skládáte sami (nebo systém za vás dle doporučení). Hand of Fate je tak především o sbírání nových kartiček, a proto je zde ještě alternativní mód proti tomu příběhovému, kde se obtížnost neustále zvyšuje, připisuje se vám skóre a hrajete prakticky do nekonečna, tedy přesněji – dokud neskapete, který je navíc rychlejší a cílený na sběr karet. Škoda jen, že nefunguje dle našeho očekávání a vlastně ani hráče k této činnosti hra nikterak nenutí. Nejde sice o kdovíjak převratný nápad spojit základy stařičkého Dungeon and Dragons (u nás spíše Dračí Doupě), přihodit pár zajetých RPG prvků a dotvořit obvyklý soubojový systém v TPS pohledu. Nás však hra kvůli své ojedinělosti bavila, znovu jsme se vrátili do svých dětských let, zapojili trošku fantazie a nasbírali pár karet. Bohužel nás po dohrání už nic netáhne k tomu, abychom ji zapnuli znovu. Snad zase jednou… až si zase budeme chtít nostalgicky zavzpomínat. Nic jiného krom průměrné grafiky a průměrného ozvučení vám sice hra nenabídne, přesto ale stojí za pozornost. Minimálně pokud vás kdysi Dračák bavil.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Spousta karet a spousta výbavy pro sbírání. Hra na volbu a vaší fantazii. Hromadu možností, jak se vydat svojí cestou, však zabíjí krátká hratelnost čítající asi pět hodin a především nízká znovuhratelnost, leda že vás pořád baví Dračák, nebo vás alespoň bavil dříve. Žádný jiný důvod, proč po Hand of Fate sáhnout, ale bohužel není. O tom vás nepřesvědčí ani místní, ukecaný Pán Jeskyně.
05. 12. 2025 • Mirek Rangl0

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 7

Série Call of Duty je synonymem pro rychlou akci, filmové kampaně a multiplayer, který dokáže pohltit na desítky hodin. Každý nový díl přichází s obrovským očekáváním – zvlášť Black Ops, které se v minulosti pyšnily silnými příběhy a ikonickými postavami. Black Ops 7 měl být dalším velkým krokem, ale realita je jiná: zatímco multiplayer drží sérii nad vodou, kampaň se stala největším zklamáním v historii.

»
03. 12. 2025 • Pavel Dandy0

Recenze: Rennsport

Rennsport na Xbox Series X|S je ambiciózní simulátor, který zatím hledá svou ideální stopu.

»
27. 11. 2025 • Lukáš Michal0

RECENZE: Dave the Diver

Dva roky a kousek to trvalo, než se Dave přes Blue Hole dostal až na naše obrazovky. Někdy je s podivem, jak dlouho trvají všemožné vývojářské cesty, než se uzavřou na všech platformách. Jak víme, bývají za tím nějaké exkluzivní smlouvy, nedostatek výkonu nebo další různé okolnosti, jako v tomto případě. Každopádně jsme se konečně dočkali a kdo ještě neměl tu čest, může si nově i na Xboxu užít nejen podmořské dobrodružství...

»
24. 11. 2025 • Karel Mlady0

Football Manager 2026 vstupuje na trávník, ale drny tu jsou

Po roční odmlce a zrušeném FM25 se vývojáři ze studia Sports Interactive vrací s dalším dílem své dlouholeté série.

»
22. 11. 2025 • ZabijackyKafe0

RECENZE: Yooka-Replaylee

Návrat do dob kvalitních skákaček pro hráče každého věku. Původní hru s názvem Yooka-Laylee jste možná už v minulosti zaregistrovali. Tvůrci ze studia Playtonic tehdy v roce 2017 připravili velmi podařenou skákačku, na kterou se po letech rozhodli navázat v podobě Remasteru na novém enginu s pár novými funkcemi a názvem Yooka-Re-PlayLee. Koncept ale moc daleko od původního titulu není, v principu se jedná o ten jednodušší styl platformových adventur...

»
12. 11. 2025 • ZabijackyKafe0

RECENZE: Little Nightmares III

Když opíšete úkol od spolužáka, ale pozměníte pár věcí v domnění, že to vyjde stejně dobře.

»
10. 11. 2025 • Jiří Majer0

RECENZE: Farming Simulator 25 – Highlands Fishing DLC

Farming Simulator už dávno není jenom o nekonečné práci na poli. Už tak obsáhlé varianty podnikání významně obohatily další možnosti hraní navíc s novou mapou z prostředí Skotska.

»
07. 11. 2025 • Karel Mlady0

Recenze: Dark Quest 4

Dark Quest 4 je tahová fantasy RPG hra, která se snaží přenést atmosféru klasických deskových her do digitální podoby.

»