Dojmy z veřejné ukázky There Are No Ghosts at the Grand

Autor: ZabijackyKafePublikováno: 22.8.2025, 9:11

Publikováno: 22.8.2025, 9:11

Sociální sítě

O autorovi

ZabijackyKafe

ZabijackyKafe

Je autorem 568 článků

There Are No Ghosts at the Grand je přesně tím šílenstvím, které jste od tvůrců z Friday Sundae po odhalení na Xbox Games Showcase čekali.

První veřejné demo podle testujících zabere jen půl hodiny, ale stihne se během něj vystřídat hotelová renovace, plavba na skútru, muzikálová čísla, survival na ostrově i hororové pasáže zakončené absurdní střílečkou, kde likvidujete křesla s pavoučíma nohama. Přesto všechno drží pohromadě díky chytrému designu a jednotnému systému nástrojů.

Základ přitom působí docela přízemně. Hrajete jako Američan Chris David, který zdědí zchátralý hotel na anglickém pobřeží a rozhodnete se ho zrenovovat. V ruce máte sadu futuristických nářadí, která bourají, uklízí, barví i staví nábytek, a do toho vám neustále žvaní přemotivovaná skotská AI. Renovace je překvapivě uspokojivá, hra vás nenutí k úmornému micromanagementu, ale dává dost svobody, aby výsledek působil osobně.

Jenže jakmile si na tenhle rytmus zvyknete, hra začne přeskakovat do stále podivnějších žánrů. Zpívající Maddie Green vás zatáhne do muzikálu, pak přijde survivalová vložka na ostrově, průzkum bunkru z druhé světové války i hororové sekvence s mluvící australskou kočkou. Všechno se přitom opírá o stejné nástroje, jen pokaždé v jiné roli – od opravy lodě až po skládání vzpomínek v paměťových bublinách.

Výsledek? Neobyčejná směs, která působí bizarně na papíře, ale v praxi funguje překvapivě hladce. Pokud půlhodinové demo dokázalo nabídnout takovou žánrovou horskou dráhu, je těžké si představit, kam až se autoři pustí ve finální hře.

There Are No Ghosts at the Grand vychází v roce 2026 na Xbox Series X|S a PC, a hned od prvního dne bude dostupná v Game Passu.


Jak se těšíte na tuto šílenou jízdu?