RECENZE: Mark of the Ninja

Autor: tonyskate Publikováno: 10.9.2012, 13:55

Publikováno: 10.9.2012, 13:55

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 5355 článků

Mark of the Ninja je nejnovější exkluzivitou na Xbox LIVE Arcade, která nabízí skvělou kombinaci akce a plížení v úžasné animované grafice, která je již tradicí tyto vývojáři, kteří stojí za úspěšnou sérií Shank. Tato hra vyšla minulý týden v pátek a to docela nenápadně a je škoda, že ji nedoprovází žádná akce, protože se jedná o skutečnou pecku.

Stealth, tedy plížení a žánr plošinovek se většinou moc nekamarádí, protože ono schovat se v 2D světě by byla docela výzvy. Ovšem Mark of the Ninja od Klei Entertainment je přesně takovou hrou, která kombinuje prvky obou žánrů s novými nápady a výsledné dílo dopadlo na jedničku. Rozhodně se nemusíte bát, že byste se celou dobu jen plížili a na řadu nepřišla žádná akce. V podstatě je na vás, jestli za sebou budete nechat mrtvoly vojáků (samozřejmě je lepší je uklidit) nebo se tiše proplížíte okolo a nevzbudíte ani špetku pozornosti.

Příběh hry není příliš komplikovaný a jako ninja se spoustu tetování, která údajně vykládají váš osud, se postavíte proti padouchovi, který útočí na vaše bratry a mistry, ale postupem času se ukáže, že on není to skutečnou hrozbou a hra tak dostává nový smysl, i když si myslíte, že už jste na konci. Nečekejte tedy žádný velký trhák, ale příběh příjemně plyne a dostatečně zaujme.

Jak už jsme zmínili v úvodu, tak je na vás, zda na vaší místy všechny tiše zlikvidujete nebo se jen proplížíte a dosáhnete konce úrovně. V každé misi, ať už někdy v chrámu, střežené věži nebo katakombách, na vás totiž budou čekat ozbrojené stráže a později i psi nebo dokonce odstřelovači. Pokud by vás nudilo se neustále plížit a někde se schovávat, tak náš ninja je plně vybaven a to především mečem, kterým dokáže tiše zabíjet, ale pokud špatně trefíte směr, tak bude smrt pro nepřítele více bolestná, což by tak ani nevadilo :-), ale zase bude také hlasitější a může upoutat pozornost ostatních stráží. Pokud jsou navíc vojáci na blízku, tak je moudré tělo schovat, aby nebylo odhaleno a vy tak nepřišli o body.

Na vašem dobrodružství vás totiž bude doprovázet bodový systém, kdy získáváte body za provedení zabití, odlákání pozornosti, nebo když vás třeba mine voják ve skrýši a nevšimne si vás. Samozřejmě je toho více a to včetně schovávání mrtvých těl. Body lze ovšem i ztratit a to například, když si vás všimne nepřítel nebo najde mrtvého kolegu. Tyto body zde nejsou jen pro porovnání s hráči v tabulkách, ale za určitý počet bodů získáte ocenění, která pak můžete vyměnit za vylepšení, jež podobně jako ocenění odemykáte za body, dobrovolné úkoly nebo získání prastarých svitků, jež jsou rozsety a dobře ukryty v každé úrovni. Pro některé svitky dokonce budete muset překonat speciální místnosti jakožto jedinečné výzvy. Dobrovolné úkoly neboli pečetě většinou spočívají v tom, že dokážete překonat určitou pasáž bez vzbuzení pozornosti nebo například usmrtíte nepřítele nějakým kreativním způsobem. Zmíněná vylepšení nabízí nové možnosti zabití nepřítel, účinnější předměty apod.

Jako ninja nedisponujete jen mečem, ale také různým vybavením, jako jsou třeba sipky, s jejichž pomocí můžete například rozbít světla a tak snížit viditelnost a odlákat pozornost stráží, ke kterým se pak můžete připlížit a tiše je zlikvidovat. Neschází ani kouřová clona pro překonání laserů nebo petardy pro vytvoření hluku. Postupně získáte i jedinečné schopnosti jako možnost se rychle přenést na místo nebo vidět úroveň se zvýrazněními nepřáteli, překážkami atd. Úrovně jsou vždy navrženy tak, aby vám poskytovali možnost překonat nepřátele násilně i nenásilně. Zkrátka máte spoustu možnosti, jako sejmout vojáka shora či zespoda, nebo se proplížit přímo nad strážemi, pokud to úroveň umožňuje. Každá úroveň je propletena tunely, které vám poskytují nenápadné cesty vhodné akorát pro ninju. V pozdějších fázích hry na vás také budou čekat pasti, které v některých případech budou ještě větší výzvou, než překonání nepřátel.

Hra není extrémně obtížná a nezačne tak být přehnaně frustrující a to zvláště díky dobře rozmístěných checkpointům. Ovládání je také jednoduché a efektivní a nemáme v této sekci co vytknout. Vizuální zpracování je perfektní, protože se nese ve stejném duchu jako Shank, předchozí titul od těchto vývojářů. Ručně malovaná grafika vypadá zkrátka fantasticky, ovšem oproti předchozím hrám je ještě lepší, protože díky temnému zasazení jsou zde spousty stínů, které dodávají na úžasné atmosféře. Skvělé zvukové efekty už jsou pak třešničkou na dortu. Na hru z nabídky Xbox LIVE Arcade je poměrně dlouhá a kampaň vás zaměstná na dobrých šest hodin, ale můžete pak ještě splnit dobrovolné úkoly, posbírat svitky a dosáhnout maxima bodů. Po dokončení hry se vám také zpřístupní herní režim New Games Plus, který vám umožní hrát znovu s již získanými vylepšeními a bohatšími schopnostmi, ovšem hra také bude větší výzvou než prvně.

9

Verdikt

Mark of the Ninja je skvělým přírůstkem do exkluzivní nabídky Xbox LIVE Arcade a docela nás udivuje, proč Microsoft nezapojil tuto pecku do nějaké propagační akce, protože takto ji mine spousta hráčů. Hra si rozhodně zaslouží vaši pozornost a i za cenu 1200MS bodů vám ji můžeme plně doporučit a nepochybně si ji užijete jako my. Snad se někdy dočkáme pokračování...
27. 06. 2022 • HusekD0

RECENZE: MX vs ATV Legends

Závodních sérií máme na Xboxu jako hub po dešti, ale jen malá hrstka z nich se z nepochopitelného důvodu věnuje terénním motorkám. V současné době máme na výběr z MXGP, Monster Energy Supercross od společnosti Milestone, nebo můžeme sáhnout po odlehčenější variantě v podobě MX vs ATV od Rainbow Studios. Právě ti začali s touto sérií již v roce 2005, kdy nám představili titul MX vs ATV Unleashed. Hra získávala...

»
27. 06. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Zorro The Chronicles

Slunce lehce objímá hory a pomalu se sune do jejich stínu, aby místo na obloze předalo hvězdám. Byla by to romantická chvíle podtrhnutá chumlem slámy valícím se prérií, kdyby se okolím nerozléhalo sténání nebohých vesničanů, kteří jsou opětovně utlačováni vojsky kapitána Montera. Nebo tentokrát spíše lidmi Monasteria. Na kžadý pád, oblažen vlastní dokonalostí je první a poslední instancí Kalifornie v době, kdy tím nejrychlejším poštovním spojením byl dostavník. Jenže tentokrát to...

»
24. 06. 2022 • HusekD0

RECENZE: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder´s Revenge

Pokud jste vyrůstali v devadesátkách, tak vám tito hrdinové jistě nebudou cizí. Želvy Ninja se jako většina tehdejších hrdinů zrodila v komiksové podobě. Měla je na svědomí americká společnost Mirage Studios, která s nimi vydala v roce 1984 první časopis v pouhém několikatisícovém vydání. I přes to si okamžitě získali srdce mladých čtenářů a bylo jasné, že zmutovaní ninjové mají obrovský potenciál. My si je ovšem pamatujeme především díky kreslené...

»
28. 05. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Tourist Bus Simulator

Kvituji s povděkem, že i na konzole se začíná objevovat stále více simulátorů, které si dokonce konkurují i v rámci kategorií. Není jich sice stále tolik, jako na jejich hlavní PC platformě a stále čekáme, až se čeští SCS Software rozhoupají a nabídnout Euro Truck Simulator i hráčům na konzolích. Proč všichni toužíme a přivoláváme právě tuhle hru? No, protože veškerá produkce, která se doposavad objevila, neoplývala nějakou extra kvalitou. Bylo přitom...

»
27. 05. 2022 • HusekD0

RECENZE: Kao the Kangaroo

Okolo nového milénia se v herním průmyslu začal objevovat nový trend v podobě 3D plošinovek, ve kterých byl hlavní hrdina se zvířecí podobou. Mezi nejznámější tituly patří jednoznačně Sonic, Crash Bandicoot, nebo fialový dráček Spyro. Téměř okamžitě si u hráčů získali velkou popularitu a každý vývojář si přál mít ve svém portfoliu hru s chlupatým hrdinou. S touto vizí si pohrávali i vývojáři ze studia Titus Interactive a už v...

»
27. 05. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: Thrustmaster TCA Yoke Pack Boeing Edition

Jako velký fanoušek letadel si nikdy nenechám ujít možnost vyzkoušet nové perifériím které mají umocňovat požitek z hraní her. Dneska se nám do rukou dostala novinka od společnosti Thrustmaster, tak jí jdeme vyzkoušet.

»
21. 05. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: Vampire: The Masquerade Swansong

Jméno světa World of Darkness, ze kterého vychází celá řada papírových RPG a jiných děl, jistě mnohým hráčům na první dobrou nic neřekne. Jakmile ale zmíním hry jako Vampire: The Masquerade Redemtion či Bloodlines, jistě se srdce nejednoho hráče zatetelí blahem. Ostatně právě Bloodlines si získalo prakticky kultovní status, o který se komunita starala dlouho poté, co se studio Troika Games rozpadlo na prach. Bouřlivé reakce také vyvolalo oznámení pokračování...

»
19. 05. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Dolmen

Už jste přemýšleli nad tím, že vyhlížená budoucnost nejspíš nebude tak růžová, jak si optimisté z řad vesmírných kolonizátorů a objevitelů představují? Případů, kdy lidstvo našlo kdesi v kosmu nový eden, je méně než úspěšných útěků z Alcatrazu. Přitom nutnost vytvořit životadárné prostředí je tou nejmenší překážkou. Většinou narazí už výprava průkopníků, která najde tajemný artefakt, mimozemská vejce nebo slabinu palubního počítače, jehož obvody se rozhodnou posádku vyřadit. No a kde je mimozemská...

»