RECENZE: Mark of the Ninja

Autor: tonyskate Publikováno: 10.9.2012, 13:55

Publikováno: 10.9.2012, 13:55

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 6116 článků

Mark of the Ninja je nejnovější exkluzivitou na Xbox LIVE Arcade, která nabízí skvělou kombinaci akce a plížení v úžasné animované grafice, která je již tradicí tyto vývojáři, kteří stojí za úspěšnou sérií Shank. Tato hra vyšla minulý týden v pátek a to docela nenápadně a je škoda, že ji nedoprovází žádná akce, protože se jedná o skutečnou pecku.

Stealth, tedy plížení a žánr plošinovek se většinou moc nekamarádí, protože ono schovat se v 2D světě by byla docela výzvy. Ovšem Mark of the Ninja od Klei Entertainment je přesně takovou hrou, která kombinuje prvky obou žánrů s novými nápady a výsledné dílo dopadlo na jedničku. Rozhodně se nemusíte bát, že byste se celou dobu jen plížili a na řadu nepřišla žádná akce. V podstatě je na vás, jestli za sebou budete nechat mrtvoly vojáků (samozřejmě je lepší je uklidit) nebo se tiše proplížíte okolo a nevzbudíte ani špetku pozornosti.

Příběh hry není příliš komplikovaný a jako ninja se spoustu tetování, která údajně vykládají váš osud, se postavíte proti padouchovi, který útočí na vaše bratry a mistry, ale postupem času se ukáže, že on není to skutečnou hrozbou a hra tak dostává nový smysl, i když si myslíte, že už jste na konci. Nečekejte tedy žádný velký trhák, ale příběh příjemně plyne a dostatečně zaujme.

Jak už jsme zmínili v úvodu, tak je na vás, zda na vaší místy všechny tiše zlikvidujete nebo se jen proplížíte a dosáhnete konce úrovně. V každé misi, ať už někdy v chrámu, střežené věži nebo katakombách, na vás totiž budou čekat ozbrojené stráže a později i psi nebo dokonce odstřelovači. Pokud by vás nudilo se neustále plížit a někde se schovávat, tak náš ninja je plně vybaven a to především mečem, kterým dokáže tiše zabíjet, ale pokud špatně trefíte směr, tak bude smrt pro nepřítele více bolestná, což by tak ani nevadilo :-), ale zase bude také hlasitější a může upoutat pozornost ostatních stráží. Pokud jsou navíc vojáci na blízku, tak je moudré tělo schovat, aby nebylo odhaleno a vy tak nepřišli o body.

Na vašem dobrodružství vás totiž bude doprovázet bodový systém, kdy získáváte body za provedení zabití, odlákání pozornosti, nebo když vás třeba mine voják ve skrýši a nevšimne si vás. Samozřejmě je toho více a to včetně schovávání mrtvých těl. Body lze ovšem i ztratit a to například, když si vás všimne nepřítel nebo najde mrtvého kolegu. Tyto body zde nejsou jen pro porovnání s hráči v tabulkách, ale za určitý počet bodů získáte ocenění, která pak můžete vyměnit za vylepšení, jež podobně jako ocenění odemykáte za body, dobrovolné úkoly nebo získání prastarých svitků, jež jsou rozsety a dobře ukryty v každé úrovni. Pro některé svitky dokonce budete muset překonat speciální místnosti jakožto jedinečné výzvy. Dobrovolné úkoly neboli pečetě většinou spočívají v tom, že dokážete překonat určitou pasáž bez vzbuzení pozornosti nebo například usmrtíte nepřítele nějakým kreativním způsobem. Zmíněná vylepšení nabízí nové možnosti zabití nepřítel, účinnější předměty apod.

Jako ninja nedisponujete jen mečem, ale také různým vybavením, jako jsou třeba sipky, s jejichž pomocí můžete například rozbít světla a tak snížit viditelnost a odlákat pozornost stráží, ke kterým se pak můžete připlížit a tiše je zlikvidovat. Neschází ani kouřová clona pro překonání laserů nebo petardy pro vytvoření hluku. Postupně získáte i jedinečné schopnosti jako možnost se rychle přenést na místo nebo vidět úroveň se zvýrazněními nepřáteli, překážkami atd. Úrovně jsou vždy navrženy tak, aby vám poskytovali možnost překonat nepřátele násilně i nenásilně. Zkrátka máte spoustu možnosti, jako sejmout vojáka shora či zespoda, nebo se proplížit přímo nad strážemi, pokud to úroveň umožňuje. Každá úroveň je propletena tunely, které vám poskytují nenápadné cesty vhodné akorát pro ninju. V pozdějších fázích hry na vás také budou čekat pasti, které v některých případech budou ještě větší výzvou, než překonání nepřátel.

Hra není extrémně obtížná a nezačne tak být přehnaně frustrující a to zvláště díky dobře rozmístěných checkpointům. Ovládání je také jednoduché a efektivní a nemáme v této sekci co vytknout. Vizuální zpracování je perfektní, protože se nese ve stejném duchu jako Shank, předchozí titul od těchto vývojářů. Ručně malovaná grafika vypadá zkrátka fantasticky, ovšem oproti předchozím hrám je ještě lepší, protože díky temnému zasazení jsou zde spousty stínů, které dodávají na úžasné atmosféře. Skvělé zvukové efekty už jsou pak třešničkou na dortu. Na hru z nabídky Xbox LIVE Arcade je poměrně dlouhá a kampaň vás zaměstná na dobrých šest hodin, ale můžete pak ještě splnit dobrovolné úkoly, posbírat svitky a dosáhnout maxima bodů. Po dokončení hry se vám také zpřístupní herní režim New Games Plus, který vám umožní hrát znovu s již získanými vylepšeními a bohatšími schopnostmi, ovšem hra také bude větší výzvou než prvně.

9

Verdikt

Mark of the Ninja je skvělým přírůstkem do exkluzivní nabídky Xbox LIVE Arcade a docela nás udivuje, proč Microsoft nezapojil tuto pecku do nějaké propagační akce, protože takto ji mine spousta hráčů. Hra si rozhodně zaslouží vaši pozornost a i za cenu 1200MS bodů vám ji můžeme plně doporučit a nepochybně si ji užijete jako my. Snad se někdy dočkáme pokračování...
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»