RECENZE: Resident Evil 0 HD Remaster
Resident Evil: Zero nebo také označován jako díl 0, vyšel v roce 2002 exkluzivně pro Nintendo GameCube příčemž vývoj původně začal už na N64 a později vydán coby port na Wii. Od té doby a nikdo bez Nintenda si tento unikátní díl jinak nezahrál. Je to logické, každá konzole má své exkluzivity, ať už jako firstparty, thirdparty, samostatně díly nebo třeba jen dočasné. Příkladem je nový Tomb Raider pro Xbox One. Proč unikátní? Jako jediný totiž předchází událostem úplně prvního dílu, a tak osm let od jeho vydání předkládá nám hráčům jako prequel. Vyšel dva roky po Resident Evil – Code: Veronica, tři roky po třetím dílu a vůbec se za tu dobu nezměnil. Vlastně trošku změnil, ale o tom až později…
Dnes recenzovaný kousek je vlastně první recenzí v roce 2016. Trochu nás to znepokojuje. Protože jak se říká: „Jak na Nový rok, tak po celý rok“. Nový rok už sice 16 dní není, ale my si tohle pořekadlo vztahujeme na nejprvnější recenzi. Jestli je to pravda, co se říká, tak to vypadá, že letos bude opět rok remasterů. V roce 2015 se uronilo portů a předělávek spousta her, a to zejména těch novějších, ale dočkali jsme se i remasterů super starých her jako Grim Fandango (který na Xbox ještě nedorazil), ale hlavně Resident Evil, v jehož remasterování se rozhodl Campcom pokračovat a dnes vychází recenzovaný Resident Evil: Zero HD.
Autoři se od vydání předchozího remasteru poučili. Kamera už nezlobí, grafické modely tolik nehaprují a díky bohu zrychlily se i nečítací obrazovky. Ne nějak extra, ale zrychlily. Ve hře si zahrajeme za Rebeccu Chambers a k tomu navíc i za Billyho Coena. Mezitím co Rebecca pracuje jako voják pro S.T.A.R.S. na Bilyho Coena bylo uvaleno obvinění z několikanásobné vraždy. Děj se zprvu odehrává ve vlaku, který havaroval po náhlém napadením virusem T-virus, který všechny proměnil na chodící mrtvoly. S hlavní hrdinkou se octnete a nechtěně zamknete v tomto vlaku při pátrání po havarovaném autě převážející Billyho, s nímž se zde následně také shledáte. Ani jednomu však nezbývá nic jiného než spolupracovat, aby oba vyvázli živí ven, a tak vy, jakožto hráč, jste nuceni ovládat oba najednou.
„Najednou“ je vlastně nesprávná specifikace. Vždy ovládáte jen jednu postavu a ta druhá vás následuje přesně podle nastavených pokynů v menu – stůj, následuj mě, střílej, nestřílej atp.. Důležité je, že druhý parťák zároveň slouží jako pomocný batoh, ovšem oba musí mít zbraň, jelikož se inventář nesdílí, a tak když ovládáte v nějakém případě jen jednu postavu, abyste vyřešili nějaký puzzle, či tu druhou zachránili, musíte mít čím pálit. Resident Evil: Zero byl vlastně prvním dílem v sérii, co umožnil hrát za dvě postavy a kupodivu i v remasterované verzi mu to sluší a překvapivě i funguje. Největší výhodou druhého parťáka za zadkem je, že máte palebnou pomoc, takže zabíjení zombie a monster nebude skličující už jen proto, že se cítíte na celém světě sami.
Ovládání i zobrazení si opět můžete navolit, jak potřebujete. Hra vás s pozměněným, moderním ovládáním plně seznámí a oproti prvnímu dílu se vše nezdá už tak nepřehledné a neintuitivně frustrující. Ukládání pozic zůstalo. Opět sbíráte inkousty a zapisujete na psacím stroji, ovšem už ho nepotřebujete tak často, jelikož díkybohu autorům došlo, co znamená obtížnost „Easy“. Postavy tolik neumírají, nepotřebují vlastně ani moc léčit, nábojů je dostatek, zombie umírají na třetí ránu do hrudi a inkoustů je tolik, že je i odhazujete, protože zabírají místo v inventáři. Pro staré veterány možná odstrašující, jenže se srovnáním s prvním remasterovaným dílem, jde o skvělý krok kupředu, protože ať si budeme nalhávat, co chceme (a my to v recenzi řekli na plnou hubu) Resident Evil byl na poměry dnešní doby strašný a komerčně neúspěšný jen proto, že nastavil obtížnost starých dobrých časů, na níž nejsou zvyklý ani dnešní hráči a ani už vlastně my. No, tuhle filozofickou otázku si necháme do nějakého speciálního článku…
Inu, Resident Evil: Zero HD není o moc jiný, než jeho předchůdce z minulého roku, avšak snaží se nepřehánět obtížnost a nabídnout ty „staré dobré časy“ i mladším hráčům a líným hráčům, kteří dnes už zkrátka nejsou na obtížnost starých her zvyklý. Prequel Residentu pěkně odsýpá, a pokud se nezaseknete u některých zapeklitých hádanek, tak jste schopni hru za víkend dohrát i bez internetového návodu. Po technické stránce je mnohem vyspělejší a nesetkali jsme se ani s žádnými chybami. Sice se nám nezapočítaly všechny achivementy, ale to je asi tím, že v době psaní recenze hra ještě není v prodeji. Resident Evil: Zero HD není o tolik lepší, ale lepší je a doporučujeme ho tedy všem, což jsme u předchůdce rozhodně tvrdit nemohli. Zero je přístupnější, hezčí, technicky vyspělejší… no prostě lepší. Takže jestli jste chtěli někdy zabruslit do minulosti série Resident Evil, tu příležitost tu teď máte.
Verdikt
„Prostě jen ten „starej dobrej“ Resident Evil, kterej je sice starej, ale pořád dobrej.“ - Xboxweb, 2015, recenze Resident Evil HD --- Joo, to byly časy, to byl ještě Resident Evil tuhej, že jsme se málem rozplakali, ale teď nás aspoň víc baví, navíc ovládáme dva hráče najednou, takže už se ani nebojíme. Doporučujeme zkusit všem. Oproti prvnímu remasterovenému Resident Evilu teď už všem. Vaše babička to na obtížnost "Easy" sice pořád asi nezvládne, ale vy už ano.Recenze: Albatroz
Mysteriózní turistická výprava za hledáním rodinného příslušníka a něčím víc, než jen sama sebe.
Recenze: Flint: Treasure of Oblivion
Jak asi vypadají vaše denní zvyklosti? Zničení otravného budíku, podpora vodárenské služby ranní hygienou, odlehčení několika dekagramů z útrob lednice, provětrání syntetické vlákniny ze šatníku a hurá vstříc dalším bytostem s podobně laděným počátkem dne. To piráti jsou na tom daleko lépe. Po probuzení ostrou mluvou lodního papouška přivítají ráno douškem rumu. Jakmile se nasoukají do moly prolezlého mundůru, zbičují podřízenou posádku, pověsí pár zajatců a nakrmí žraloky ploužící se za korábem....
RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle
Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?
RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024
Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...
Recenze: Death Stranding: Director’s Cut
Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?
RECENZE: Dragon Age: The Veilguard
Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.
RECENZE: Farming Simulator 25
Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....
Recenze: Squirrel with a Gun
Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...