RECENZE Sacred Citadel

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.4.2013, 10:57

Publikováno: 25.4.2013, 10:57

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3258 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Klasických mlátiček ze staré školy není nikdy dost. Přesně tahle slova si nejspíš vzali k srdci vývojáři z Deep Silver a servírují nám Sacred Citadel. Sice si můžete myslet, že je to další nudná klasika do sbírky, ale přináší celou řadu vylepšení, díky nimž by Vás mohla zaujmout.

Hlavní menu toho na první pohled přináší opravdu hodně, ovšem na ten druhý zjistíte, že důležité jsou maximálně dvě položky. Příběh je vždy jeden, hrát ho však můžeme buď na jedné konzoli nebo přes XBL a to maximálně ve třech hráčích.
Příběh je rozdělen do čtyř kapitol po šesti částech. Ty jsou dostatečně dlouhé, takže hru určitě neprojdete za jedno dopoledne. Pokud by Vám základní čtyři kapitoly nestačili, za 400MSP si můžete koupit další část nazvanou Jungle Hunt. Ta přidává nejen novou herní lokaci, ale také nové bossy a samozřejmě nekončící zástupy potvor.
Herní náplň snad ani klasičtější být nemohla, takže procházíme jednotlivé úrovně a kosíme vše, co se pohne. Na konci každé části Vás čeká neodmyslitelný boss, jehož zdolání není jen tak. Ne vždy však dojde na boj, protože občas se stane, že Vás soupeř zničí jedním kouzlem nebo na Vás pozve své kumpány a raději uteče.
Mnozí z Vás se již možná podívali na konečné hodnocení a teď Vám vrtá hlavou, proč je takové, jaké je. Je to hlavně kvůli RPG prvkům zasazeným do hry. Ne, že by se jednalo o něco převratného, ale vše je hezky zkombinováno. Celá řada prvků je převzata z velkých RPG her, takže na výběr máme ze čtyř povolání (warrior, shaman, mage, ranger), kdy každé může nést jiné zbraně a samozřejmě zbraně pro mage nefungují i u warriora a obráceně. Díky tomu před sebou máme celou řadu možností, jak hrát. Vše navíc krásně a přehledně, kdy u zbraně nebo brnění jasně vidíte, kolik Vám přidá nebo naopak ubere bodů například u útoku.


RPG však nejsou jenom zbraně, ale i zkušenostní systém. Body získáváte zabíjením a při jejich určitém počtu postoupíte na další level, což jsou vlastně dva bodíky, které můžete dát buď do útoku, obrany, obratnosti nebo síly. Navíc se cestou za vítězstvím povalují krystaly, díky nimž si můžete na určitou dobu zvýšit třeba obranu. Spolu s vyšším levem se Vám zpřístupní i bojová komba, díky nimž se dostanete k té správné řezničině a souboje jsou opravdu boží.
Za zmínku rozhodně stojí používání vozidel nebo různých monster. Mnozí z Vás jistě znají klasiku Golden Axe a přesně po jejím vzoru osedláte dinousara nebo usednete za volant tanku střílejícího bomby vpředu a zápalné šípy dozadu. Při hře s kamarádem se musíte dohodnout, kdo kde bude sedět. Získané zkušenosti a peníze se v tomto případě dělí rovným dílem. Těchto prvků je ve hře akorát tolik, aby Vás bavila a nezačala nudit.
Grafické zpracování se opravdu povedlo a co všechny jistě potěší je jeho detailnost. Potvory na Vás totiž neútočí najednou, ale coby komparz nejdříve povzbuzují své kolegy, aby se posléze do bojů taktéž zapojili. Navíc každá z potvor má trochu jiný systém útoků, takže budete muset dávat dobrý pozor na to, co na Vás která chystá. Zvuková stránka nezůstává pozadu a dotváří již tak výbornou atmosféru.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Za 1200 MSP je Sacred Citadel velice dobrou hrou, jež Vás nenechá v klidu a budete chtít pokořit stále další a další levely, získat nové zbraně a porazit všechny nepřátele. Je-li vám tento žánr alespoň trochu blízký, není co řešit a hru si kupte a vy ostatní si určitě vyzkoušejte minimálně demo. Za sebe mohu říct super, už dlouho jsem se takhle nepobavil a společně s přítelkyní jsme se u hraní opravdu dobře bavili, takže musím jenom doporučit.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»