
RECENZE Sacred Citadel
Klasických mlátiček ze staré školy není nikdy dost. Přesně tahle slova si nejspíš vzali k srdci vývojáři z Deep Silver a servírují nám Sacred Citadel. Sice si můžete myslet, že je to další nudná klasika do sbírky, ale přináší celou řadu vylepšení, díky nimž by Vás mohla zaujmout.
Hlavní menu toho na první pohled přináší opravdu hodně, ovšem na ten druhý zjistíte, že důležité jsou maximálně dvě položky. Příběh je vždy jeden, hrát ho však můžeme buď na jedné konzoli nebo přes XBL a to maximálně ve třech hráčích.
Příběh je rozdělen do čtyř kapitol po šesti částech. Ty jsou dostatečně dlouhé, takže hru určitě neprojdete za jedno dopoledne. Pokud by Vám základní čtyři kapitoly nestačili, za 400MSP si můžete koupit další část nazvanou Jungle Hunt. Ta přidává nejen novou herní lokaci, ale také nové bossy a samozřejmě nekončící zástupy potvor.
Herní náplň snad ani klasičtější být nemohla, takže procházíme jednotlivé úrovně a kosíme vše, co se pohne. Na konci každé části Vás čeká neodmyslitelný boss, jehož zdolání není jen tak. Ne vždy však dojde na boj, protože občas se stane, že Vás soupeř zničí jedním kouzlem nebo na Vás pozve své kumpány a raději uteče.
Mnozí z Vás se již možná podívali na konečné hodnocení a teď Vám vrtá hlavou, proč je takové, jaké je. Je to hlavně kvůli RPG prvkům zasazeným do hry. Ne, že by se jednalo o něco převratného, ale vše je hezky zkombinováno. Celá řada prvků je převzata z velkých RPG her, takže na výběr máme ze čtyř povolání (warrior, shaman, mage, ranger), kdy každé může nést jiné zbraně a samozřejmě zbraně pro mage nefungují i u warriora a obráceně. Díky tomu před sebou máme celou řadu možností, jak hrát. Vše navíc krásně a přehledně, kdy u zbraně nebo brnění jasně vidíte, kolik Vám přidá nebo naopak ubere bodů například u útoku.

RPG však nejsou jenom zbraně, ale i zkušenostní systém. Body získáváte zabíjením a při jejich určitém počtu postoupíte na další level, což jsou vlastně dva bodíky, které můžete dát buď do útoku, obrany, obratnosti nebo síly. Navíc se cestou za vítězstvím povalují krystaly, díky nimž si můžete na určitou dobu zvýšit třeba obranu. Spolu s vyšším levem se Vám zpřístupní i bojová komba, díky nimž se dostanete k té správné řezničině a souboje jsou opravdu boží.
Za zmínku rozhodně stojí používání vozidel nebo různých monster. Mnozí z Vás jistě znají klasiku Golden Axe a přesně po jejím vzoru osedláte dinousara nebo usednete za volant tanku střílejícího bomby vpředu a zápalné šípy dozadu. Při hře s kamarádem se musíte dohodnout, kdo kde bude sedět. Získané zkušenosti a peníze se v tomto případě dělí rovným dílem. Těchto prvků je ve hře akorát tolik, aby Vás bavila a nezačala nudit.
Grafické zpracování se opravdu povedlo a co všechny jistě potěší je jeho detailnost. Potvory na Vás totiž neútočí najednou, ale coby komparz nejdříve povzbuzují své kolegy, aby se posléze do bojů taktéž zapojili. Navíc každá z potvor má trochu jiný systém útoků, takže budete muset dávat dobrý pozor na to, co na Vás která chystá. Zvuková stránka nezůstává pozadu a dotváří již tak výbornou atmosféru.
Verdikt
Za 1200 MSP je Sacred Citadel velice dobrou hrou, jež Vás nenechá v klidu a budete chtít pokořit stále další a další levely, získat nové zbraně a porazit všechny nepřátele. Je-li vám tento žánr alespoň trochu blízký, není co řešit a hru si kupte a vy ostatní si určitě vyzkoušejte minimálně demo. Za sebe mohu říct super, už dlouho jsem se takhle nepobavil a společně s přítelkyní jsme se u hraní opravdu dobře bavili, takže musím jenom doporučit.
RECENZE: Call of Duty: Black Ops 7
Série Call of Duty je synonymem pro rychlou akci, filmové kampaně a multiplayer, který dokáže pohltit na desítky hodin. Každý nový díl přichází s obrovským očekáváním – zvlášť Black Ops, které se v minulosti pyšnily silnými příběhy a ikonickými postavami. Black Ops 7 měl být dalším velkým krokem, ale realita je jiná: zatímco multiplayer drží sérii nad vodou, kampaň se stala největším zklamáním v historii.
Recenze: Rennsport
Rennsport na Xbox Series X|S je ambiciózní simulátor, který zatím hledá svou ideální stopu.
RECENZE: Dave the Diver
Dva roky a kousek to trvalo, než se Dave přes Blue Hole dostal až na naše obrazovky. Někdy je s podivem, jak dlouho trvají všemožné vývojářské cesty, než se uzavřou na všech platformách. Jak víme, bývají za tím nějaké exkluzivní smlouvy, nedostatek výkonu nebo další různé okolnosti, jako v tomto případě. Každopádně jsme se konečně dočkali a kdo ještě neměl tu čest, může si nově i na Xboxu užít nejen podmořské dobrodružství...
Football Manager 2026 vstupuje na trávník, ale drny tu jsou
Po roční odmlce a zrušeném FM25 se vývojáři ze studia Sports Interactive vrací s dalším dílem své dlouholeté série.
RECENZE: Yooka-Replaylee
Návrat do dob kvalitních skákaček pro hráče každého věku. Původní hru s názvem Yooka-Laylee jste možná už v minulosti zaregistrovali. Tvůrci ze studia Playtonic tehdy v roce 2017 připravili velmi podařenou skákačku, na kterou se po letech rozhodli navázat v podobě Remasteru na novém enginu s pár novými funkcemi a názvem Yooka-Re-PlayLee. Koncept ale moc daleko od původního titulu není, v principu se jedná o ten jednodušší styl platformových adventur...
RECENZE: Little Nightmares III
Když opíšete úkol od spolužáka, ale pozměníte pár věcí v domnění, že to vyjde stejně dobře.
RECENZE: Farming Simulator 25 – Highlands Fishing DLC
Farming Simulator už dávno není jenom o nekonečné práci na poli. Už tak obsáhlé varianty podnikání významně obohatily další možnosti hraní navíc s novou mapou z prostředí Skotska.
Recenze: Dark Quest 4
Dark Quest 4 je tahová fantasy RPG hra, která se snaží přenést atmosféru klasických deskových her do digitální podoby.


























