RECENZE: Super Pixel Racers

Autor: Lukáš Michal Publikováno: 13.11.2018, 18:10

Publikováno: 13.11.2018, 18:10

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Michal

Lukáš Michal

Je autorem 3791 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Závodníci měli v herním světě vždycky dobrou pozici, protože o závodní hry nikdy nebyla, a stále není, nouze. Výběr je opravdu pestrý a záleží čistě na tom, jaký druh závodů si chceme užít a jakou míru realističnosti očekáváme. Spousta hráčů si jistě ráda odpočine při nějakém arkádovém ježdění, a i v tomto segmentu je naštěstí z čeho vybírat. Další adept pro potenciální zájemce mimo arkádové hratelnosti přihazuje také ingredienci, na níž hráči slyší a to nostalgii nebo přímo retro.

Již samotný název Super Pixel Racers jasně odkazuje na vzhled hry (16-bit 2D závody) a tím pádem i k arkádové hratelnosti, protože snad žádný simulátor ztvárněný pomocí pixel artu nevyšel. To však nemusí být na škodu, protože fajn arkády podobného ražení jsou velice příjemnou záležitostí na oddychové ježdění nebo v případě multiplayeru na nějakou tu párty. Na statických obrázcích vypadá všechno idylicky, a tak je třeba přidat plyn a vyrazit zběsile vpřed.

Úvodní menu nabídne nespočet voleb, kam se hráči mohou vrhnout, kdy první kroky každého z nich nejspíš povedou ke kariéře. V ní nás čeká přehršel závodů rozdělených do několika kategorií podle výkonnosti vozů, jež se v ní prohání. Bohužel závodů je sice spousta, ale tratí k nim je o něco méně (všehovšudy hra nabídne 13 tratí, což je mimochodem téměř rovno počtu závodů prvního šampionátu), takže se minimálně v rámci šampionátu poměrně opakují. Vývojáři se to sice snažili umně zamaskovat zařazením jejich obrácených či nočních variant, ale to už je taková známá a obehraná písnička. Méně sice někdy znamená více, ale ne v případě tratí, protože opakovat závody na stejných místech dlouho nikoho bavit nebude.

A že závody opakovat budeme asi netřeba dodávat. Pro odblokování dalších z nich je nutné dokončit ty předchozí na minimálně třetím místě, což není vždy snadné. Je to dáno několika faktory, kdy tím prvním z nich je samotný druh závodu. Rally cross je nejčastějším druhem zábavy, který nás bude na cestě za vítezstvím provázet, dále tu máme time trial, takedown, drift nebo rally. Herních módů je ve výsledku dost, ale ne všechny jsou dobře hratelné. To platí zejména pro ty, které se neodehrávají na okruhu, protože k navigaci slouží jenom ukazatele pomocí šipek, jež se snaží upozornit na blížící se zatáčku. Nefunguje to úplně dobře, a hlavně to nic nevypovídá o prudkosti zatáčky, takže vlastně nakonec jedeme trať poslepu. Jak správně tušíte, tohle není závodění ani omylem a požitek z rally a land rush závodů byl hodně špatný, takže jsem byl rád za třetí místo, hlavně že už jsem se k nim nemusel vracet. Na druhé straně spektra zábavnosti se nacházejí velice kontaktní rallly croos, takedown (znič daný počet protivníků v daném časovém limitu) nebo díky arkádovému jízdnímu modelu zběsilá soutěž v driftování.

Druhým faktorem ovlivňujícím hratelnost je samotné ovládání. Vývojáři vsadili na dvě retro varianty, kdy ta údajně těžší se mi nakonec osvědčila podstatně víc, jak ta údajně lehčí. Ani jedna z nich však není úplně ideální a nepřipadal jsem si, že bych vozidlo měl plně pod svou kontrolou. Zvolil jsem metodu, kdy se kolem auta otáčí šipka, dle níž se následně směruje auto. Dostat tímto způsobem auto do zatáčky nebo ho dokonce usměrnit na úzký pruh tratě, kde neztrácí rychlost, není vůbec snadné. Může se tak snadno stát, že narazíte do nějaké překážky, což může vést k další chybě, kdy najednou vyrazíte směrem, který byste rozhodně neočekávali. Ne vždy také 2D řízení auta, hlavně jemné korekce, funguje tak, jak by bylo potřeba.

V souvislosti s auty vstupuje do hry ještě vliv jejich vylepšení po stránce rychlosti, zrychlení, nitra a výdrže. Sice jsou auta rozdělena do různých kategorií (jak rychlostních, tak dovednostních), ale ve výsledku se řídí stejně a liší se jenom jejich maximální rychlost, které jsou schopna dosáhnout. Stačí si tak pro danou třídu nějaké koupit a to vylepšovat, aspoň za něco se ty vydělané peníze dají utratit. Navíc je vylepšování důležité, protože bez něj těžší soupeře jenom těžko porazíme. Sympatické je, že auta se vzdáleně podobají reálným kusům, jako jsou Subaru či Mitsubishi. Jejich paleta je poměrně široká, takže vybírat je z čeho.

Design tratí, grafická stránka a hudební doprovod jsou to správné retro, i když stále stejně uřvaná znělka v menu se mi velice brzo přejedla. Přitom každá trať má svou hudbu dotvářející tu správnou atmosféru, takže je škoda, že více hudebních motivů nepřipravili vývojáři i pro hlavní menu, v němž se tráví docela dost času. Obrázek a dojmy z hratelnosti nepatrně vylepšuje multiplayer, který je navíc možné provozovat jak lokálně, tak v rámci online závodů a turnajů.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Suma sumárum, Super Pixel Racers by nebylo jenom lehce nadprůměrnou hrou, nebýt ne vždy dobře fungujícího ovládání, lehce repetetivních tratí a pár nepřehledných závodních módů. Ve výsledku tu tak máme lehce nadprůměrnou hru, která si své zákazníky může vytáhnout z řad retrofilů anebo vybídnout k vyzkoušení svou nižší cenou. Přeci jenom za 260 korun nakonec dostaneme solidní porci zábavy.
05. 12. 2025 • Mirek Rangl0

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 7

Série Call of Duty je synonymem pro rychlou akci, filmové kampaně a multiplayer, který dokáže pohltit na desítky hodin. Každý nový díl přichází s obrovským očekáváním – zvlášť Black Ops, které se v minulosti pyšnily silnými příběhy a ikonickými postavami. Black Ops 7 měl být dalším velkým krokem, ale realita je jiná: zatímco multiplayer drží sérii nad vodou, kampaň se stala největším zklamáním v historii.

»
03. 12. 2025 • Pavel Dandy0

Recenze: Rennsport

Rennsport na Xbox Series X|S je ambiciózní simulátor, který zatím hledá svou ideální stopu.

»
27. 11. 2025 • Lukáš Michal0

RECENZE: Dave the Diver

Dva roky a kousek to trvalo, než se Dave přes Blue Hole dostal až na naše obrazovky. Někdy je s podivem, jak dlouho trvají všemožné vývojářské cesty, než se uzavřou na všech platformách. Jak víme, bývají za tím nějaké exkluzivní smlouvy, nedostatek výkonu nebo další různé okolnosti, jako v tomto případě. Každopádně jsme se konečně dočkali a kdo ještě neměl tu čest, může si nově i na Xboxu užít nejen podmořské dobrodružství...

»
24. 11. 2025 • Karel Mlady0

Football Manager 2026 vstupuje na trávník, ale drny tu jsou

Po roční odmlce a zrušeném FM25 se vývojáři ze studia Sports Interactive vrací s dalším dílem své dlouholeté série.

»
22. 11. 2025 • ZabijackyKafe0

RECENZE: Yooka-Replaylee

Návrat do dob kvalitních skákaček pro hráče každého věku. Původní hru s názvem Yooka-Laylee jste možná už v minulosti zaregistrovali. Tvůrci ze studia Playtonic tehdy v roce 2017 připravili velmi podařenou skákačku, na kterou se po letech rozhodli navázat v podobě Remasteru na novém enginu s pár novými funkcemi a názvem Yooka-Re-PlayLee. Koncept ale moc daleko od původního titulu není, v principu se jedná o ten jednodušší styl platformových adventur...

»
12. 11. 2025 • ZabijackyKafe0

RECENZE: Little Nightmares III

Když opíšete úkol od spolužáka, ale pozměníte pár věcí v domnění, že to vyjde stejně dobře.

»
10. 11. 2025 • Jiří Majer0

RECENZE: Farming Simulator 25 – Highlands Fishing DLC

Farming Simulator už dávno není jenom o nekonečné práci na poli. Už tak obsáhlé varianty podnikání významně obohatily další možnosti hraní navíc s novou mapou z prostředí Skotska.

»
07. 11. 2025 • Karel Mlady0

Recenze: Dark Quest 4

Dark Quest 4 je tahová fantasy RPG hra, která se snaží přenést atmosféru klasických deskových her do digitální podoby.

»