
Xbox Series X – nejkompatibilnější next-gen konzole
Na další zprávy o nové generaci konzolí Xbox si ještě budeme muset chvíli počkat a exkluzivní hry vyvíjené v Xbox Game Studios pro Xbox Series X budou představeny až v červenci, ale zatím tady máme pár slov ke zpětné kompatibilitě. Jistě si dobře pamatujete, jaké nadšení přineslo oznámení zpětné kompatibility na E3 2015. Hráči pak tehdejší podzim mohli začít hrát své oblíbené hry z Xboxu 360 na konzoli Xbox One, a to aniž by si muselo cokoliv připlatit. Stačilo vložit disk s hrou anebo si stáhnout vlastněnou digitální kopii. Dočkali jsme se tak více než 500 her a dokonce došlo i na řadu oblíbených kousků z vůbec původní konzole Xbox. Některé vybrané tituly pak těžily i z vysokého výkonu Xbox One X a mohli jste si je tak zahrát ve 4K.
Zpětná kompatibilita bude samozřejmě pokračovat i na next-gen konzoli Xbox Series X, která bude dle slov Microsoftu tou nejkompatibilnější konzolí vůbec. Bude totiž pokrývat nejen původní Xbox, Xbox 360, ale samozřejmě i Xbox One, takže hned při vydání konzole se budou nabízet tisíce her, která navíc využijí výkonu konzole nové generace. Tým Xbox už strávil více než 100 000 hodin testováním zpětně kompatibilních her, aby tak vše bylo připraveno na vydání nové konzole.
Výkonu next-gen konzole tak nevyužijí jen nové hry, ale také ty staré, jež budou zpětně kompatibilní. Vývojáři nemusí do her nijak zasahovat a budou naplno těžit z nového procesoru, grafické karty a především rychlého SSD disku. Nebude zapotřebí žádný režim pro zrychlení či podtaktování, takže všechny zpětně kompatibilní hry využijí maximum výkonu. Hry tak poběží na své maximální možné rozlišení a vizuální kvalitu, a přitom budou mít vyšší a stabilnější počet snímků FPS.
Aby toho nebylo málo, architektura Xbox Series X nabízí novou inovativní rekonstrukční technologii HDR, která umožní platformě automaticky přidat hrám podporu HDR. Jelikož se o to stará přímo konzole bez vnějšího zásahu, nemá HDR žádný dopad na plynulost či výkon hry a užijí si ji tak i hry z Xboxu 360 a původní konzole, tedy téměř 20 let staré hry, kdy ještě HDR ani neexistovalo. Totéž platí i o funkci Quick Resume, kdy budete moci mezi všemi hrami včetně těch zpětně kompatibilních plynule přepínat a navázat přesně tam, kde jste předtím přestali.
Lze také očekávat, že tým Xbox využije dalších technologií, aby zpětně kompatibilní hry běžely ve vyšším rozlišení a s lepší kvalitou obrazu. Také pracují na inovacích jako je třeba zdvojnásobení počtu snímků vybraných her, které by se tak mohlo zvednou z 30 na 60 fps, případně z 60 na 120 fps.
Next-gen Xbox bude prémiovým zařízením
Sarah Bond, prezidentka Xboxu, nedávno dělala několik rozhovorů na podporu vydání handheldů ROG Xbox Ally, které sklidily slušné recenze i prodeje. Během povídání samozřejmě přišla řeč i na novou generaci konzolí Xbox, tedy next-gen Xbox. Na toto Sarah odpověděla, že next-gen konzole bude velice prémiovým a velice výkonným zařízením.
Zdražení GamePassu pozastaveno?
Na webech se ve světě začaly objevovat informace o možném pozastavení zdražení GamePassu.
Xbox Cloud Gaming vystupuje z betaverze
Dlouhá léta jsme u termínu Xbox Cloud Gaming či chcete-li Cloudové hraní Xbox vídali přízvisko Beta. To se včera spolu s plány i cenami předplatného Game Pass změnilo. Cloudové hraní je teď součástí předplatných Game Pass Essential, Premium a Ultimate, ovšem pouze nejdražší Ultimate nabídne streamování v nejlepší kvalitě – nově v rozlišení 1440p a s nejkratší čekací dobou.
Převodní poměry předplatného Game Pass po změnách
Včerejší změny v předplatném Game Pass hráče moc nepotěšily. Že došlo k převodu Game Pass Core a Standard na Game Pass Essential a Premium jim může být docela jedno, jelikož získali i něco navíc za stejnou cenu, tedy když pomineme správné převedení cen. Horší je to s plánem Ultimate, který podražil o deset dolarů, a přitom přihodil jen klasické hry Ubisoftu a od listopadu také předplatné Fortnite Crew, které ovšem zaujme pouze část...
Xbox představuje Game Pass Essential, Premium a Ultimate
Microsoft dnes představil zásadní změny pro předplatné Game Pass, které je již dostupné na konzolích Xbox, PC s Windows, chytrých telefonech i televizích a dalších zařízeních díky cloudovému hraní Xbox. V brzké budoucnosti bude také nedílnou součástí handheldů ROG Xbox Ally. A teď už k samotným změnám, která obnáší rozdělení předplatného do těch hlavních kategorií, kdy jakékoli jiné budou nahrazeny či zrušeny. Nadále ovšem zůstává princip, abyste za jeden měsíční poplatek mohli hrát...
Myš a klávesnice pro další hry na Xboxu
Seznam her podporujících myš a klávesnici na konzolích Xbox se nedávno docela pěkně rozrostl. Zahrnuje například dlouho očekávaný titul Black Myth: WuKong, sci-fi střílečku Atomic Heart, řežbu Gungrave G.O.R.E., horor Scorn ve stylu Vetřelce či třeba dungeonvku Operencia: The Stolen Sun. Seznam her nově podporujících klávesnici a myš na Xboxu najdete níže. Kompletní seznam her, které umožní hrát hry na Xboxu s klávesnici a myší pak najdete ZDE.
Nové herní příslušenství od Logitech G
Minulý týden se uskutečnila akce Logitech G Play, během které společnost představila nové herní produkty z řad herního příslušenství. Společnost se drží svého hesla „Hraní bez hranic“ a nabízí tak něco pro každého, od e-sportových hráčů po příležitostné gamery. Pojďme se tedy podívat na novinky především dostupných pro Xbox.
Ovladače Zaklínač a DOOM v Xbox Design Labu
Služba Xbox Design Lab, která vám umožňuje navrhnout si vlastní ovladač Xbox, nabízí exkluzivní design ovladačů ve stylu her Zaklínač 3: Divoký hon a DOOM: The Dark Ages. Obě edice těchto ovladačů byly dříve dostupné samostatně, ovšem teď si je můžete navrhnout po svém. Edice k 10. výročí třetího Zaklínače si můžete navrhnout pro standardní ovladač Xbox i Xbox Elite 2. Limitovaná edice DOOM: The Dark Ages je pak dostupná pouze...



























