RECENZE: Bridge Constructor Portal

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.2.2018, 8:00

Publikováno: 28.2.2018, 8:00

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3258 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Mosty jsou nedílnou součástí naší civilizace skoro od samého počátku, protože přecházet velké i menší toky bylo důležité. Ani v moderní společnosti se tato potřeba nijak nezmenšila, spíše naopak. Mostů se staví stále více a je jedno, jestli jsou součástí dálnice, nebo pomáhají cyklistům snáze překonávat vzdálenosti. Ve virtuálním světě se stavěním mostů hráči zabývají rádi zejména proto, že se dají vytvářet nejrůznorodější konstrukce bez rizika, že by někdo skutečně přišel k úhoně.

Bridge Constructor je v tomto oboru sázkou na jistotu a je přitom jedno, jestli hrajete na velké platformě nebo cestou do práce na mobilu. Na Xbox One nyní dorazila reinkarnace, která stavění mostů propojila se skvělou sérií Portal od Valve a výsledný mix nám servíruje. Přenesme se tedy portálem do první zkušební místnosti Aperture Science, kde budeme muset ukázat své dovednosti a důvtip.

Je to jako se ponořit do starého známého světa, jelikož stylizace a všechno kolem je prostě Portal a to včetně vtipu, jaký sérii provází od jejího vzniku. Pokud se chcete dostat ke stavění mostů, je třeba na začátku správně odpovědět, proč zrovna vy byste měli dostat důvěru a stát se hlavním architektem ve společnosti Aperture. Jo a taky budete tázání, co uděláte v případě, když dostanete citron. Budou-li vaše odpovědi shledány jako správné, dostanete svou kancelář, první počítat (není ale zapnutý do zásuvky, protože kabel si musíte zasloužit) a hurá na první sadu úkolů. Příběh není nijak složitý, za úspěchy získáte nové vybavení a budete postupovat kariérním žebříčkem vzhůru.

Plněním úkolů je zde myšleno stavění mostů, ale jelikož jsme ve světě Portal, bude to v rámci zkušebních místností, kde na nás čeká celá řada překážek a výzev. Naší průvodkyní nemůže být nikdo jiný, než svérázná GLADoS, s níž si užijeme legraci, navíc je namluvena stejným hlasem, jako v původní hře, takže všechno je mile povědomé a zábavné, jako v Portalu. Zkušebních místností nás čeká rovných 60, takže o nějakou tu zábavu by mělo být postaráno. Po jejich pokoření je můžete zkusit dohrát znovu s levnější variantou mostů nebo se všemi vozidly na druhé straně. Nějaký sandbox nebo další výzvy bohužel chybí.

Stavění mostů samo o sobě není nijak překvapivé, prostě musíte překlenout nějakou díru v prostoru a sluší se zmínit, že všemocný trojúhelník dokáže vaši konstrukci spolehlivě udržet i zde. Ve spojení s Portalem ale hra dostává zajímavý nádech a místy se šílené nápady ukáží ve výsledku jako ty nejlepší. Už jenom fakt, že přes most dostáváte vysokozdvižné vozíky, naznačuje, že tady to nebude tak, jako vždy. Postupem času se objevují zrychlovací nebo skákací gely, koule energie, kostky se srdíčky a také nezbytné turety.

Výběr materiálů pro stavbu není moc rozmanitý. K dispozici je pouze železo, nebo lana pro zavěšení. Dále dostanete nějaké ty pevné body k uchycení a pak už je to jenom na vás a vaší fantazii, jak se k danému problému postavíte. V první fázi je třeba postavit cestu pro jeden vozík, a když se všechno podaří, nastupuje jejich konvoj. V závislosti na úrovni mohou být 3 nebo třeba 20 a asi není třeba dodávat, že až konvoj pořádně prověří nosnost našich řešení, která se v mém případě ne vždy ukázala jako vhodná a tam kde jeden vozík v pohodě přejel, kolona neměla sebemenší šanci.

Náročnost jednotlivých úrovní postupně roste, ale není to pravidlem. Co musím pochválit, je variabilita při řešení úkolů, kdy jedna cesta k cíli je naznačena, ovšem není problém jít i vlastní cestou. Mosty totiž reagují na prostředí, díky čemuž můžete oporu postavit i tam, kde není žádný fixní bod. V tom případě je třeba počítat s tím, že si most může nějak „sednout“ a pružit, to samé platí i pro lana, takže ano, můžete postavit šíleně komplikované zavěšené mosty na zavěšených mostech. Herní mechaniky si člověk osvojí velice rychle a obtížnost úrovní není vůbec přehnaná.  Jejich pokoření dodává skvělý pocit zadostiučinění a to je asi to hlavní, oč by mělo jít.

Herní doba se těžko počítá, jelikož záleží na herním stylu každého stavitele. Hračičkové jako já si mohou užívat třeba i přes deset hodin, protože úrovně k hraní vysloveně vybízejí a to i opakovanému. Není však problém hrát čistě prakticky, což herní dobu nepatrně zkrátí. Potěšující je grafická stylizace, která si bere to nejlepší z Portalu a to včetně zpracování jednotlivých místností. Využití licence tak zde má své místo a dle mého se toho vývojáři zhostili velice dobře.

Ještě pár řádků věnuji ovládání, přeci jenom budovatelské strategie jsou specifické a gamepad není nejvhodnější ovládací prvek pro tento typ her. Jako celek působí ovládání dobře, i když má svá úskalí. Předně ovládání levou páčku není tak přesné, jako pohyb myši, takže umístění prvků ne vždy dopadlo dle mých představ. To samé platí i pro automatický úchop objektů k sobě, což také funguje v závislosti na citu a trochu také přesnosti, čehož následkem bylo občasné zřícení konstrukce. Jak jsem ale již zmínil, s trochou cviku zvládnete dělat přesně to, co bude třeba.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Bridge Constructor Portal je výbornou záležitosti, která přináší oblíbené prostředí Portalu a kombinuje ho s oblíbeným stavěním mostů. Těchto her není na konzole tolik, a i proto jsem rád, že v tomto případě na nás nebylo zapomenuto. Hru jsem si moc užil, a jestli rádi budujete v podobném duchu, budete se jistě bavit také.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»