RECENZE: From The Ashes DLC – Kingdom Come

Autor: p.a.c.o Publikováno: 21.7.2018, 11:47

Publikováno: 21.7.2018, 11:47

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1904 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉

A je to tady. České studio Warhorse přichází s prvním DLC pro hru Kingdom Come: Deliverence. Protože mám tuto hru velmi ráda, na přídavné DLC From the Ashes jsem se moc těšila. Zejména proto, že není třeba mít odehranou celou či skoro celou hru, aby se člověk dostal k přídavku do hry. Ovšem alespoň část již odehrána být musí. Přesněji dobýt zpět Přibyslavice od lapků a kumánů. Kdo tedy ještě osvobozeno nemá, hurá na koně, potají otrávit jídlo, zapálit šípy a vydat se osvobozovat. Ten, kdo Přibyslavice již osvobodil, bude mít přístup k novému obsahu o něco lehčí. Stačí totiž (po vítězném souboji s Prckem) zajít za panem Divišem z Talmberka, pod kterého Přibyslavice spadají a optat se ho, co s nimi plánuje.

Prvním menším úkolem tohoto DLC je najít lokátora Martina, který měl obhlédnout místo, ale dosud se nevrátil. Je jasné, že houby asi nehledá. Po jeho záchraně se konečně dostáváme k tomu, kvůli čemu jsme si DLC pořizovali – stáváme se rychtářem Přibyslavic a musíme se je snažit „postavit na nohy“. Hned se také dozvíme, kde asi vzniklo přísloví – za dobrotu na žebrotu. Diviš nás totiž po tom, co mu Martin nastíní, že obnova bude stát tisíce až desetitisíce chechtáků, pověří správou a obnovou Přibyslavic. Ovšem na peníze od Diviše rovnou zapomeňte. Ač je pro Jindřicha čest být rychtářem, jen co se dozví, že vše bude dotovat sám, se mu to už moc nelíbí. Ale co, pán řekl, a tak to prostě bude.

Nezbývá tedy než i nadále pokračovat ve shánění peněz a sem tam se zastavit v Přibyslavicích, kde postavíte tuhle tábor dřevorubců, zpevníte cestu, postavíte pekárnu atd. atd. Velkým cílem je totiž obnova kostela, která už nějakou tu větší korunu a spoustu materiálu stojí. A samozřejmě udělat z Přibyslavic prosperující město. Takže nezbývá než budovat a shánět lepší truhláře, platnéře aj. Martin vám totiž zajistí jen průměrné dělníky. Ovšem na cestách potkáte spoustu lidí, a tak není o lepší řemeslníky a dělníky nouze.

Při stavbě ale nečekejte volnou ruku jako v klasických budovatelských hrách. Typ staveb je již dán díky umístění města. Ke stavbě máte vždy k ruce Martina, který vám přesně určí, jaké místo se pro vámi vybranou budovu hodí. Zda již máte vše potřebné, nebo je něco třeba sehnat či postavit, se dozvíte v přehledné účetní knize. Je zde i příjem/výdej peněz. Protože zadarmo ani kuře nehrabe, nečekejte, že když vám dojdou ve výplatní truhle peníze, budou vám dělníci makat pro vaše pěkné oči. Vždy je třeba jednou za čas zkontrolovat, že ještě nějaké chechtáky na výplaty jsou a případně do truhly přidat, aby se město pěkně rozvíjelo. A až bude město vydělávat, můžete si naopak peníze z truhly případně i vzít.

Správa města ale není jen o stavění. Kde jsou lidé, tam jsou i spory. A tak jako správní rychtáři, musíte řešit i spory. Při jejich řešení je dobré vyslechnout obě strany a rozhodnout, jak spor vyřešit. A že nejde o nějaké malichernosti je poznat už zpočátku. Hned jako první spor je totiž třeba rozhodnout, zda smí lidé kadit kdekoliv u řeky, nebo omezit místo až sto či stopadesát stop po proudu. Nečekejte, že se vždy zavděčíte všem. Ovšem nejde obyvatele využívat. Stále totiž spadáte pod Diviše a pokud vedení nebudete zvládat, klidně vám úřad odebere. A to asi nikdo nechce. Takže poctivě a rozumně.

Jak již bylo nastíněno, DLC krásně zapadá do příběhové linie hry a není proto nijak rušivé. Ocení ho spíše ti, kdo ještě hru nemají úplně dohranou, ale mají alespoň menší obnos peněz. Nebude pro ně až tolik zatěžující stavět některé budovy – hlavně zpočátku, kdy se staví spíše takové, které pouze navyšují měsíční rozpočet v červených číslech. Ovšem i ten, kdo má v peněžence jen pár peněz nepřijde zkrátka. Vždy se přece dá při plnění questů nějaký ten drobásek z kapes lapků získat a ani prodej jejich věcí není k zahození. Ovšem stavba trvá o něco déle. Je však poté pěkný pocit postavit první budovu či vidět, jak se městečko pomalu rozrůstá. Co již máte postavené je totiž taky krásně vidět na mapě v účetní knize.

Nejméně se z nového DLC budou těšit asi ti, co již hru mají (skoro) dohranou a v kapse desetitisíce. To pak jen chodíte stále a stále dokola za lokátorem a stavíte jednu budovu za druhou. Mezi stavbou si odskočíte shánět dodávky surovin pro své dělníky anebo pro nějakého lepšího řemeslníka. Chybí tu tak prožitek ze zadostiučinění, že se konečně našlo dost peněz na stavbu. Ovšem díky novému městu můžete získat zbraně či zbroj, které jinde nenajdete, a tak je na zvážení, zda to za to stojí.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

DLC From the Ashes, které rozšíří hru Kingdom Come: Deliverence je učeno spíše pro hráče, kteří nepostupují hrou rychlostí blesku a mají tak ještě část příběhu před sebou. Obnova Přibyslavic pro ně bude výzvou a ne jen stále dokola se opakujícím klikáním a souhlasem se stavbou. Za přijatelnou cenu 200Kč se vám ale dostane možnosti stát se rychtářem a dostat se tak ke zbraním a zbroji, kterou jinde nenajdete. Zpestřením je také řešení mnohdy úsměvných sporů mezi lidmi.
28. 02. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Draugen

Vyprávět příběh v komorním prostředí a s minimem postav, je kumšt. Potřebujete nejenom silnou dějovou zápletku, ale především dobré dialogy. Úkol pro adventury jako dělaný. A pokud se o něj mají postarat autoři Dreamfall Chapters, jeví se jako předem splněný. Jenže doba sprintuje neustále kupředu a to, co bylo v kurzu před šesti léty, už dnes nestačí. Hlavně, když jste ztratili jistotou v kramflecích. Během hraní narazíte hned na několik pasáží, které nabízejí zdánlivou...

»
27. 02. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Townsmen – A Kingdom Rebuilt

Říkejte si, co chcete,  ale i mobilní hry mají něco do sebe, byť spousta hráčů je bere jako něco méně cenného. Sem tam se dokonce objeví nějaký port, který by nám, velkým hráčům z konzolí, chtěl přinést tento zážitek. Pár už se mi jich do rukou dostalo a moc velkou díru do světa neudělali. Většinou však šlo o rychlokvašky, které nějaké větší ambice a zkušenosti vývojářů snad ani neměli.

»
22. 02. 2020 • p.a.c.o9

RECENZE: Two Point Hospital

S trochou nadsázky můžeme tvrdit, že hry hodně často fungují jako velice výkonný stroj času. Nejen, že se můžeme vydat do různých ér naší doby, ať již skutečně minulé nebo budoucí smyšlené, ale také můžeme třeba zavzpomínat na naše herní začátky. Každý z nás má nějakou oblíbenou hru z herní minulosti, na níž rád vzpomíná a hru na podobné téma by uvítal i v dnešní době v moderním zpracování. Evidentně i vývojáři se rádi vracejí...

»
14. 02. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Darksiders Genesis

Za posledních deset let mohla mít série Darksiders už pět dílů, tři remastery a minimálně dvě kolekce. Bohužel ale nemá. Jestli to mají na svědomí změny u vydavatele, přerod studia či diskutabilní druhý díl, je už dnes jedno. Po odvážné trojce, která po vydání připomínala spíš Dark Souls než démonskou sérii, tu je díl s pozměněným konceptem. A rovnou vám povím, že mohl přijít klidně dřív, protože jezdcům zatraceně sluší.

»
10. 02. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: 7th Sector

Už jsem byl kluk utíkající lesem. Postavička tahající červy z dobytka. Hrdina, co láduje kotel netradiční lodě. A také dobrodruh na neznámé planetě. Všechno v podobném výpravném stylu. Jen barevná paleta se měnila podobně, jako překážci na cestě za svobodou. Hrdinové logických plošinovek vždy bojují proti zlu, které si na pozadí běží vlastním životem. A představitel hry 7th Sector není zase tak velkou výjimkou. Jen má mnohem důmyslnější prostředky.

»
06. 02. 2020 • p.a.c.o4

RECENZE: Journey to the Savage Planet

Vesmír a jeho nekonečnost vždycky probouzel fantazie o tom, zda jsme opravdu jedinou planetou, na které je život. Skutečný svět nám zatím jasnou odpověď nedal, ale v tom herním máme jasno. Kolonizace cizích planet je zábava, všude je spousta méně či více přátelských stvoření a hlavně, co si člověk neudělá, to nemá. Navíc se pojetí vesmírného dobrodružství dá uchopit jak velice seriózně (až maniakálně – tímto mrkám směrem k sérii Elite), tak...

»
04. 02. 2020 • lindros88cze0

Recenze: Monster Energy Supercross 3

Nikdy se nesmějte těm vzadu. Jednou by totiž mohli stanout přímo před vámi. Z vysmívaného studia Milestone se stal v loňském roce člen rodiny THQ Nordic. Nový vztah se okamžitě promítnul do pozdějších her, na nichž byl konečně znát vyšší rozpočet. Rok 2020 bude tedy pro vývojářský tým klíčový. Nejsme si úplně jisti, že zrovna Monster Energy Supercross je tou značkou, kde se nové možnosti projevují v plné síle. Rozhodně jde ale o...

»
03. 02. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Zombie Army 4: Dead War

Týmové hry jsou fajn. Vezmete kamaráda, chopíte se hrdiny a hurá objevovat nebo podrobovat nová území a světy. Přeci jenom ve dvou se to lépe táhne, a hlavně se člověk baví o něco více. Ne vždy je to dvojnásobná zábava, ale o něco větší sranda, než v singlplayeru to rozhodně je. Poslední dobou se oblíbená kooperace objevuje u stále většího počtu her, což kvituji s povděkem. Sice je postupem času tak trochu...

»