
RECENZE: Hard Reset Redux
Jestli by něco mohlo charakterizovat hry pro generaci konzolí kolem Xbox One, určitě by se hodilo zmínit slovo předělávky. Ty rostou jako houby po dešti a stejně jako ne všechny hříbky jsou bez červů nebo plísně, i u vzkříšených her je kvalita různá. Někdy to vyjde, vývojáři si dají opravdu záležet a výsledek může být chutný jako Gear of War Ultimate Edition. Jak ale jistě tušíte, tohle nebude případ Hard Reset Redux, jehož recenzi vám servírujeme.
Než se dostaneme do současnosti, musíme se ohlédnout za minulostí. Upřímně, v první chvíli, kdy se ke mně hra dostala, jsem ani netušil, že někdy něco takového už vyšlo. Možná to bude tím, že vzpomínka byla mlhavá, ale mlha byla tak hustá, že ani Rákosníček nebyl vidět. Původní Hard Reset vyšel již před pěti lety a to jenom na PC. O to větší bylo překvapení, že Redux verze se ukazuje i na konzolích. Upřímně nevím, co mělo být jejím výsledkem, protože svou kvalitou stále patří do doby před pěti lety, kdy od té doby vyšly o dost lepší hry.
Hard Redux je takový Terminátor, protože bude jenom na nás a naší zbrani, abychom umravnili hromady šrotu, tedy pardón, robotů, kteří se vymkli kontrole a terorizují město Bezoar. Na první pohled se mi zdálo, že bych se snad mohl dočkat nějakého oddechového cyberpunkového příběhu, ale všechno tak nudí, že sem ani neměl chuť řádně prožít ono „dobrodružství“. Kdyby se hra nebrala tak vážně, mohla být legrace, ale tak tomu bohužel není.
No nic, tak příběh nebude to hlavní, čím by měl Hard Reset Redux zaujmout, takže jdeme na hratelnost. Ta kombinuje prvky klasických FPS stříleček, kdy jste prostě sypali náboje do hromady nepřátel. Tak je tomu i tady, i když roboti zrovna nejsou top nepřátelé, jaké bych chtěl kosit, ale proti gustu, znáte to. Zbraně jsou fajn a díky RPG prvkům se budou dále vylepšovat, respektive je budeme ve vylepšovacích stanicích za získané součástky vylepšovat my. Díky tomu dostaneme různé variace na samopaly, brokovnice nebo raketomety, zde vylepšené o střílení nábojnic nebo pulzů elektřiny.
Hratelnost tak není špatná, navíc ji obohacuje prostředí, které nabízí nejrůznější pasti, do nichž je možné nepřátele nalákat a posléze jim dát elektrický šok nebo je necháte vybuchnout. Prostředí sice není plně zničitelné, ale jsou místa, kde dokážete napáchat hodně dobrou paseku. Ono ještě aby ne, kdy jednotlivé přestřelkové bloky nejsou nějak extrémně rozlehlé, obzvlášť v porovnání s Wolfensteinem nebo posledním DOOMem. Celkově jsem se nějak nemohl dostat do tempa a užívat si jízdu, i když se na mě hrnula jedna vlna nepřátel za druhou. Prostě spádu pořád něco chybělo.
Možná to bude prostředím, které na tak super téma, jakým cyberpunk je, bylo nudné a hodně podobné. Člověk se sice posouval hrou, ale nějak mi chyběla výraznější změna prostředí nebo alespoň změna designu budov či chodníků, po nichž se hráč pohybuje. K tomu všemu se mi ani grafická stránka nezdála nějak moc povedená a určitě bych ji neoznačil slůvkem Redux, jaké použila třeba série Metro, kde však grafika byla o světelné roky před tím, co se nám pokouší podsouvat tvůrci Hard Reset. Prostě po technické stránce se za pět let nic zásadního nezměnilo, takže co dodávat víc.
Verdikt
Hard reset Redux je hrou, která málem zůstala zapomenuta v minulosti a s minimem úprav by se ráda prosadila v současnosti. V konkurenci posledních Wolfensteinů a DOOMa dle mého nemá sebemenší šanci, ale třeba si pár svých příznivců najde a těm udělá radost. Není to však nic pro normálního hráče, který se spíš pousměje nad tím, co všechno se dá v dnešní době resuscitovat a následně prodávat. Některé mrtvoly je prostě lepší nechat umřít a o jejich vzkříšení se již nepokoušet, což měl být i případ Hard reset Redux.
RECENZE: Call of Duty: Black Ops 7
Série Call of Duty je synonymem pro rychlou akci, filmové kampaně a multiplayer, který dokáže pohltit na desítky hodin. Každý nový díl přichází s obrovským očekáváním – zvlášť Black Ops, které se v minulosti pyšnily silnými příběhy a ikonickými postavami. Black Ops 7 měl být dalším velkým krokem, ale realita je jiná: zatímco multiplayer drží sérii nad vodou, kampaň se stala největším zklamáním v historii.
Recenze: Rennsport
Rennsport na Xbox Series X|S je ambiciózní simulátor, který zatím hledá svou ideální stopu.
RECENZE: Dave the Diver
Dva roky a kousek to trvalo, než se Dave přes Blue Hole dostal až na naše obrazovky. Někdy je s podivem, jak dlouho trvají všemožné vývojářské cesty, než se uzavřou na všech platformách. Jak víme, bývají za tím nějaké exkluzivní smlouvy, nedostatek výkonu nebo další různé okolnosti, jako v tomto případě. Každopádně jsme se konečně dočkali a kdo ještě neměl tu čest, může si nově i na Xboxu užít nejen podmořské dobrodružství...
Football Manager 2026 vstupuje na trávník, ale drny tu jsou
Po roční odmlce a zrušeném FM25 se vývojáři ze studia Sports Interactive vrací s dalším dílem své dlouholeté série.
RECENZE: Yooka-Replaylee
Návrat do dob kvalitních skákaček pro hráče každého věku. Původní hru s názvem Yooka-Laylee jste možná už v minulosti zaregistrovali. Tvůrci ze studia Playtonic tehdy v roce 2017 připravili velmi podařenou skákačku, na kterou se po letech rozhodli navázat v podobě Remasteru na novém enginu s pár novými funkcemi a názvem Yooka-Re-PlayLee. Koncept ale moc daleko od původního titulu není, v principu se jedná o ten jednodušší styl platformových adventur...
RECENZE: Little Nightmares III
Když opíšete úkol od spolužáka, ale pozměníte pár věcí v domnění, že to vyjde stejně dobře.
RECENZE: Farming Simulator 25 – Highlands Fishing DLC
Farming Simulator už dávno není jenom o nekonečné práci na poli. Už tak obsáhlé varianty podnikání významně obohatily další možnosti hraní navíc s novou mapou z prostředí Skotska.
Recenze: Dark Quest 4
Dark Quest 4 je tahová fantasy RPG hra, která se snaží přenést atmosféru klasických deskových her do digitální podoby.




































