Recenze: #IDARB

Autor: Josef Brožek Publikováno: 10.1.2015, 12:55

Publikováno: 10.1.2015, 12:55

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Přiznáme se, nevíme jak začít, a to i přesto, že jsme se tu drbali na hlavě a chodili kolem místnosti asi dvacet minut. #IDARB je tak zatraceně zvláštní hrou, že jsme nevěděli, od jakého konce to vzít. Tak například nejzajímavější na ní je, že vznikl jako otázka na Twitteru, když se jeden z autorů zeptal tehdy ještě bez nápadu, co by měl(i) vytvořit z té červené krabice na obrázku, jež leží na šedivém hranatém obdélníku. IDARB tedy It Draws A Red Box.

Autoři dostali skvělý nápad, ptát se lidí, co do své hry přidat, a protože tvůrců ve studiu není mnoho, moc dohad mezi nimi nebylo, a tak brali každý dobrý nápad, co na Twitteru od přibývajících fanoušků vyplulo. Dpousta nápadů tak dala vzniknout nevšední hře, která si bere z Bombermana a Smash Bros. to nejlepší a přidává fotbal! Ano, fotbal.

V každé hře hraje tým proti týmu, který se skládá z různého počtu hráčů nepřesahujícího maximální počet osm. Tým se v omezeném časovém úseku snaží nasázet protihráči co největší počet gólů, který se zapisuje jako počet bodů, což určuje, jak byl gól podán. Maximální počet bodů za provedený gól je 15 a minimální jeden, to když ho do brány přímo donesete. Jo, donesete.

Míče se vždy dotknout a už jej nesete, klidně přes celou „mapu“, následně jej můžete vystřelit, přihrát spoluhráči nebo doskákat až k bráně, což není zrovna efektivní. Tlačítko pro střelu, kolem vaší postavy vystřelí auru, která nejenže vystřeluje nesený míč, ale i nesený spoluhráčem, z každého matche se tak stává hypermasakr. Míč lítá sem tam, stejně tak hráči a dát gól s vyšším počtem hráčů, není zrovna dvakrát jednoduché, obzvlášť při online hře.

 Screenshots_51

Hra podporuje sice mnoho nastavení multiplayeru, ale co si budeme povídat, ne každý voice chat využívá. Nejlepší je tak sednout si společně doma s až osmi kamarády, což je trochu revoluční, protože jde o první hru, která takové množství hráčů najednou podporuje. Pokud byste se ale rozhodli jít lokálně proti sobě, můžete jen čtyři proti čtyřem.

Krom online multiplayru a lokálního mlutiplayeru podporuje hra ještě singleplayer, který se postupně ztěžuje. AI botů však není zrovna chvályhodná, protože nám přišla hloupá s jediným cílem – jít za míčem, a to bez ohledu na to, jestli je cesta k němu výhodná či nikoliv. Z celkového provedení singleplayeru tak nutno usoudit, že autoři mysleli především na multiplayer. A nejen to, sami totiž prohlašují svůj výtvor jako cílený na eSport, což je zřetelné už při prvním spuštění.


Screenshots_46

V nastavení si například můžete zvolit svůj profil na Twitteru a Twitchi a při zápasech se vám při streamování bude chat z Twitche a tweety z Twitteru, na kterých jste označení, promítat v dolní části obrazovce jako „rychlo zprávy“ při vysílání Televizních Novin na ČT1. Jde snad o nejprovázanější hru s Twitchem v historii. Už jen proto, že jsme narazili na velmi originální achivement, kde si musíte spárovat Twitch s hrou, začít jí streamovat, povolit v nastavení hry hashtagy (aby se vám také přenášeli do horní lišty) a následně musí některý divák napsat #achivement, čímž aktivuje Achiev-Bota. Okamžitě pak dostanete achievement na svém Xboxu.

Svoje týmy můžete upravovat v drobném, zato vice než uspokojivém měřítku. Do každého týmu si můžete přidat nespočet hráčů, a těm přiřadit jednotlivé vzhledy, kterých je take nespočet, navíc zde najdete mnoho spojení s jinými hrami. Například skiny Wormsíků od Team 17 apod. Protože je celá hra v retro pixelartové grafice, není problém hrát ve skinu například takového volského oka nebo půl litru piva. Jak možná někteří zbystřili, svoje skiny si můžete vytvářet sami pomocí editoru. A nejen to, dokonce pomocí QR kódu lze přidávat výtvory ostatních hráčů nebo sdílet ty své. Stejně tak potom písničky a loga týmů, jež možno také přidávat, stejně jako vytvářet své vlastní a následně sdílet.


Screenshots_52

Editory vlajek (logo) a především písniček nabízejí takové množství funkcí, že jsme byli schopni od komunity pro některý ze svých týmů stáhnout i současně běžící popové hity. Vůbec, #IDARB je vlastně nejkomplexnější hrou, co se týče nastavení, jakou jsme za poslední, dlouhou dobu hráli. Navíc přináší originální nápady, které neomrzí a ještě spoustu přinese. #IDARB vychází na začátku měsíce, kdy se také stane hrou pro Games with Gold pro únor. My se už vážně těšíme. V online multiplaeru zatím nikdo moc není (zatím jen novináři), a tak naám nezbylo než hrát především singleplayer, který jsme si skvěle užili. Vlastně se stala přesně tou hrou, kvůli niž si autor recenze objednal další ovladač, aby mohl zapojit kamarády a rodinu. Neumíme předpovědět, komereční úspěch, ale jelikož má hra namířeno i na PC a skvělou provázanost se stremováním, věříme, že ano. My se už hodně těšíme až si za měsíc pořádně vyzkoušíme online multiplayer. A jestli autoři přidají i něco jako divize a přidají z jednoho na více herních módů (což je v plánu), online multiplayer bude narvaný k prasknutí a Twitch si zařídí novou kategorii – #IDARB.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Nevšední platformovka kombinující fotbal, velké množství hráčů a zběsilé skákání. S ničím podobným jsme se zatím nesetkali, navíc je to velmi zábavné, originální a předem určené především pro eSport. Autoři však mohli více myslet i na jedináčky. Nejzajímavější indie hra, co jsme za poslední dobu hráli, navíc s velkým potenciálem.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»