RECENZE: Super Pixel Racers

Autor: p.a.c.o Publikováno: 13.11.2018, 18:10

Publikováno: 13.11.2018, 18:10

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3258 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Závodníci měli v herním světě vždycky dobrou pozici, protože o závodní hry nikdy nebyla, a stále není, nouze. Výběr je opravdu pestrý a záleží čistě na tom, jaký druh závodů si chceme užít a jakou míru realističnosti očekáváme. Spousta hráčů si jistě ráda odpočine při nějakém arkádovém ježdění, a i v tomto segmentu je naštěstí z čeho vybírat. Další adept pro potenciální zájemce mimo arkádové hratelnosti přihazuje také ingredienci, na níž hráči slyší a to nostalgii nebo přímo retro.

Již samotný název Super Pixel Racers jasně odkazuje na vzhled hry (16-bit 2D závody) a tím pádem i k arkádové hratelnosti, protože snad žádný simulátor ztvárněný pomocí pixel artu nevyšel. To však nemusí být na škodu, protože fajn arkády podobného ražení jsou velice příjemnou záležitostí na oddychové ježdění nebo v případě multiplayeru na nějakou tu párty. Na statických obrázcích vypadá všechno idylicky, a tak je třeba přidat plyn a vyrazit zběsile vpřed.

Úvodní menu nabídne nespočet voleb, kam se hráči mohou vrhnout, kdy první kroky každého z nich nejspíš povedou ke kariéře. V ní nás čeká přehršel závodů rozdělených do několika kategorií podle výkonnosti vozů, jež se v ní prohání. Bohužel závodů je sice spousta, ale tratí k nim je o něco méně (všehovšudy hra nabídne 13 tratí, což je mimochodem téměř rovno počtu závodů prvního šampionátu), takže se minimálně v rámci šampionátu poměrně opakují. Vývojáři se to sice snažili umně zamaskovat zařazením jejich obrácených či nočních variant, ale to už je taková známá a obehraná písnička. Méně sice někdy znamená více, ale ne v případě tratí, protože opakovat závody na stejných místech dlouho nikoho bavit nebude.

A že závody opakovat budeme asi netřeba dodávat. Pro odblokování dalších z nich je nutné dokončit ty předchozí na minimálně třetím místě, což není vždy snadné. Je to dáno několika faktory, kdy tím prvním z nich je samotný druh závodu. Rally cross je nejčastějším druhem zábavy, který nás bude na cestě za vítezstvím provázet, dále tu máme time trial, takedown, drift nebo rally. Herních módů je ve výsledku dost, ale ne všechny jsou dobře hratelné. To platí zejména pro ty, které se neodehrávají na okruhu, protože k navigaci slouží jenom ukazatele pomocí šipek, jež se snaží upozornit na blížící se zatáčku. Nefunguje to úplně dobře, a hlavně to nic nevypovídá o prudkosti zatáčky, takže vlastně nakonec jedeme trať poslepu. Jak správně tušíte, tohle není závodění ani omylem a požitek z rally a land rush závodů byl hodně špatný, takže jsem byl rád za třetí místo, hlavně že už jsem se k nim nemusel vracet. Na druhé straně spektra zábavnosti se nacházejí velice kontaktní rallly croos, takedown (znič daný počet protivníků v daném časovém limitu) nebo díky arkádovému jízdnímu modelu zběsilá soutěž v driftování.

Druhým faktorem ovlivňujícím hratelnost je samotné ovládání. Vývojáři vsadili na dvě retro varianty, kdy ta údajně těžší se mi nakonec osvědčila podstatně víc, jak ta údajně lehčí. Ani jedna z nich však není úplně ideální a nepřipadal jsem si, že bych vozidlo měl plně pod svou kontrolou. Zvolil jsem metodu, kdy se kolem auta otáčí šipka, dle níž se následně směruje auto. Dostat tímto způsobem auto do zatáčky nebo ho dokonce usměrnit na úzký pruh tratě, kde neztrácí rychlost, není vůbec snadné. Může se tak snadno stát, že narazíte do nějaké překážky, což může vést k další chybě, kdy najednou vyrazíte směrem, který byste rozhodně neočekávali. Ne vždy také 2D řízení auta, hlavně jemné korekce, funguje tak, jak by bylo potřeba.

V souvislosti s auty vstupuje do hry ještě vliv jejich vylepšení po stránce rychlosti, zrychlení, nitra a výdrže. Sice jsou auta rozdělena do různých kategorií (jak rychlostních, tak dovednostních), ale ve výsledku se řídí stejně a liší se jenom jejich maximální rychlost, které jsou schopna dosáhnout. Stačí si tak pro danou třídu nějaké koupit a to vylepšovat, aspoň za něco se ty vydělané peníze dají utratit. Navíc je vylepšování důležité, protože bez něj těžší soupeře jenom těžko porazíme. Sympatické je, že auta se vzdáleně podobají reálným kusům, jako jsou Subaru či Mitsubishi. Jejich paleta je poměrně široká, takže vybírat je z čeho.

Design tratí, grafická stránka a hudební doprovod jsou to správné retro, i když stále stejně uřvaná znělka v menu se mi velice brzo přejedla. Přitom každá trať má svou hudbu dotvářející tu správnou atmosféru, takže je škoda, že více hudebních motivů nepřipravili vývojáři i pro hlavní menu, v němž se tráví docela dost času. Obrázek a dojmy z hratelnosti nepatrně vylepšuje multiplayer, který je navíc možné provozovat jak lokálně, tak v rámci online závodů a turnajů.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Suma sumárum, Super Pixel Racers by nebylo jenom lehce nadprůměrnou hrou, nebýt ne vždy dobře fungujícího ovládání, lehce repetetivních tratí a pár nepřehledných závodních módů. Ve výsledku tu tak máme lehce nadprůměrnou hru, která si své zákazníky může vytáhnout z řad retrofilů anebo vybídnout k vyzkoušení svou nižší cenou. Přeci jenom za 260 korun nakonec dostaneme solidní porci zábavy.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»