
Inside má konkurenci, vyšel Black the Fall
Orwell a jeho pojetí dystopického světa, v němž před systémem není úniku, inspiruje tvůrce napříč všemi kulturními žánry a studio Playdead na něm postavilo výtečný titul Inside. Teď ovšem vyšla další nezávislá hra, Black the Fall, která přes značnou podobnost, čerpá předlohu z historických událostí. Za projektem, který byl komunitnímu financování představen v roce 2014, stojí rumunský celek Sand Sailor Studios, jenž přináší pohled do nitra komunistického režimu, kde slovo „já“ neznamená nic a kde obyvatelé jsou jen kolečka obrovského stroje s možností okamžité náhrady.
Hlavním hrdinou je muž jménem Black, který má dost zbytečné existence na úkor systému a jednoho dne se dává na útěk. Během cesty napříč několika prostředími musí řešit více či méně náročné hádanky, během nichž je nutné nejednou využít ostatní lidi či stroje. Je však otázka, zda dokáže najít místo, kde diktatura není pánem, protože vládní poskoci jsou na každém kroku a smrt se nenechá dvakrát přemlouvat. Ředitel studia Cristian Diaconescu pak připomíná, že Rumunsko bylo dlouhá léta součástí sovětského bloku, a tak náměty pro hru sbíral přímo od svých příbuzných, kteří pamatují vládu diktátora Nicolae Ceaușescu.
Black the Fall vnikl díky programu Square Enix Collective pro začínající tvůrce, tudíž je i jasné, kdo se postaral o vydání. Nám se dostalo pocty hru recenzovat a už teď můžeme říct, že titul si s Inside tyká více, než byste možná čekali. Srovnání se tak rumunští autoři nevyhnou a vy se již brzy dozvíte, jak si proti emotivní konkurenci vedou.


























