Stahujte zdarma technologické next-gen demo The Matrix Awakens

Publikováno: 10.12.2021, 11:44

Sociální sítě

O autorovi

olishu

Je autorem 79 článků

Co se stane, když spojíte nejvýkonnější herní engine na světě s nejmodernější konzolovou technologií? The Matrix Awakens je nová technologická ukázka, která právě tohle předvede.

Tento zážitek, který vytvořili členové původního týmu filmu „Matrix“ včetně Lany Wachowski, Jamese McTeiguea a Johna Gaety ve spolupráci s týmy společnosti Epic Games, nabízí pohled na to, jak by v budoucnu mohlo vypadat interaktivní vyprávění příběhů a zábava vytvořená pomocí Unreal Engine 5.

Snímek, který není ani hrou, ani filmem, ale kombinuje prvky obojího, se mění z filmového představení s neuvěřitelně realistickými digitálními replikami Keanu Reevese a Carrie Anne-Mossové na vysokooktanový interaktivní zážitek plný automobilových honiček a rychlých stříleček z pohledu třetí osoby.

Sekvence jízdy a střelby je při každém spuštění jedinečná. To proto, že bouračky jsou simulovány v reálném čase pomocí vysoce výkonného fyzikálního systému Unreal Engine Chaos, takže nikdy nedojde ke stejné bouračce dvakrát.

Tak, jak tvůrci hraných filmů prozkoumávají město, aby našli nejlepší ulice pro vyprávění příběhu, tým zkoumal různé kreativní možnosti filmového obsahu tím, že jezdil auty po virtuálním městě, aby zachytil působivé záběry. Protože se tento proces odehrával ve virtuálním prostředí, neměl fyzická omezení reálného světa – například několik hodin cesty z jednoho místa na druhé. Vše v ukázce se odehrává v rozsáhlém městě s otevřeným světem, které se rozkládá na 16 kilometrech čtverečních. Rozlehlá metropole obsahuje sedm milionů instančních aktiv, z nichž každé se skládá z milionů polygonů včetně sedmi tisíc budov, 45 073 zaparkovaných aut (z nichž 38 146 je pojízdných), více než 260 km silnic, 512 km chodníků a tisíce křižovatek, sloupů veřejného osvětlení a šachet.

Dostupné demo zvládá tuto geometrickou složitost díky Nanite, virtualizovanému systému mikropolygonové geometrie UE5. Nanite je technologie nové generace, která má výkon pro zpracování a streamování miliard polygonů a poskytuje mimořádně vysokou úroveň detailů a vizuální věrnosti. Výkonný systém generování zvuku replikuje zvuky rušného města, čímž umocňuje pocit přítomnosti ve hře.

Virtuální město je působivě fotorealistické a využívá výkonné osvětlovací systémy Unreal Enginu k zajištění vysoce realistického osvětlení a odrazů v interaktivních částech ukázky a ke generování nádherných, realistických měkkých stínů postav ve filmovém prvku.

Město je samozřejmě víc než jen cihly a malta – je to ruch a shon a spousta lidí. Po městě se hemží tisíce digitálních lidí a vozidel, které pohání systémy umělé inteligence. Protože jsou tito aktéři součástí globální simulace, která je neustále vyhodnocována, fakticky existují, ať už se na ně díváte, nebo ne – což znamená, že se chovají mnohem věrohodněji.

Po zhlédnutí působivých ukázek, které letos v létě vytvořila vývojářská společnost The Coalition, byl tento tým přizván, aby prozkoumal, jak by Unreal Engine mohl maximálně využít plný potenciál hardwaru konzole Xbox. Díky jejich pomoci mohl zážitek běžet na působivé úrovni výkonu a kvality nejen na konzoli Xbox Series X, ale i na Series S. Zkušenosti s Unreal Engine 5 ukazují, jak nová generace interaktivních zážitků nabídne ohromující fotorealismus, neuvěřitelně bohaté a komplexní otevřené světy, a ještě poutavější akci.

Pokud už jste majiteli nových konzolí, tak neváhejte a stáhněte si tuto technologickou ukázku pro Xbox Series X|S a sami prozkoumejte budoucnost interaktivního vyprávění.