Emulátor Playstationu, PSP a N64 pro Xbox ONE

Autor: waggonPublikováno: 4.12.2017, 10:33

Publikováno: 4.12.2017, 10:33

Sociální sítě

O autorovi

waggon

Je autorem 605 článků

Update 4.12.2017:  Emulátory PSP a N64 jsou nyní zadarmo. Stáhnete jej ze stránek jejich tvůrců. Zároveň je možné používat PSX emulátor i v Retail módu (tzn. není potřeba se přepínat do Developer módu). Ve Store jej naleznete pod (krycím) názvem PhotoEffect (nyní je ve slevě za 171Kč).

Počet emulátorů pro Xbox ONE se nám rozšiřuje a po NESBOXu přichází možnost hrát hry z legendární PSX konzole, na které mnoho lidí začínalo svou videoherní dráhu, v podobě emulátoru s komplikovaným názvem WinPSe10. Dále tu máme Win64e10 – pod tímto zakódovaným názvem se skrývá možnost hrát hry z konzole Nintendo N64. Chcete-li zavzpomínat na hry pro Sony PSP, pak je tu emulátor s názvem WinPSPe. Tvůrce také myslel na fanoušky Gameboy Advance, ale tento handheld je možné emulovat i přes zmíněný NESBOX. Nyní však RETRIX nabízí možnost emulace PSX a to zcela zdarma. Navíc byla oznámen příchod emulace PSP a N64.

Na rozdíl od NESBOXu je zde limitujícím faktorem, že se jedná o placené aplikace a cena 2,99USD, respektive 4,99USD (popřípadě balík všech 4 emulátorů za 12,99USD) bude pro mnohé neakceptovatelná, na druhou stranu za relativně malou částku získáte možnost hrát takové pecky jako byl Super Mario 64, Crash Bandicoot či naprostá špička mezi RPG a to Legend of Zelda: Ocarine of time i na ONE.
Vtipné na celé situaci je i fakt, že zatímco majitelé PS4 nemají kompatibilitu ani s PS3, tak my na Xbox ONE můžeme hrát jak hry z prvního Playstationu, tak i z přenosného PSP a díky Gemiflux aplikaci i hry z PS2 a PS3.

Bohužel Microsoft neumožnuje stažení emulátorů pro Xbox ONE ze Store, evidentně se chce vyhnout soudní při. Jak to tedy celé funguje? Tyto emulátory využívají jednu z nejlepších vlastností Xbox ONE a to možnost tvořit vlastní hry. Tudíž nejprve se ZDARMA registrujte se jako vývojář. Pak jednoduše podle návodu přepnete Xbox do vývojářského modu a budete „testovat aplikaci“ 🙂

Home – základní část emulátoru, vidíte veškeré vámi nahrané hry
Import – přidání her a uložených pozic přes váš OneDrive
Export – Uložení pozic na váš OneDrive (automaticky vytvoří složku Win64e10)
Settings – nastavení, zde je také potřeba nahrát BIOS konzole

Samotné hry si pak musíte (zdarma) stáhnout sami, využít při tom můžete tyto stránky na hry pro PSX, PSP a N64. BIOS naleznete na této stránce. Jak je to s legálností? BAN za používání emulátoru nehrozí. Každý emulátor je sám o sobě legální, ovšem hry a BIOS jsou chráněny autorským zákonem, ale žijeme v ČR a tady se nepostihuje ani za stahovaní nejnovějšího software, natož starších her.

EDIT: V plánu je také emulátor Nintenda DS, Dreamcastu a jestliže vše půjde dobře, tak i PS2 (!). Jestli skutečně vzniknou, to zaleží jen na zájmu a podpoře od hráčů, kterou můžete vyjádřit nejen na oficiálním fóru, ale nejlépe nákupem některého ze současných emulátorů. Podpořte prosím autora!

 

Trocha historie

Sony PSX

Konzole, která naprosto předefinovala trh. Konzole, kterou se Sony etablovala do herního byznysu. Konzole, díky které se Microsoft rozhodl vstoupit na toto pole a díky níž vznikl Xbox. Až do jejího uvedení byly na trhu v podstatě pouze dvě dominující firmy – Nintendo a Sega. Pokusy ostatních (Atari Jaguar, Amiga CD32, NeoGeo, Panasonic 3DO atd.) selhaly nebo byly na úpadku. V historii SNESu jsem zmínil spolupráci Sony s Nintendem, která však nedopadla dobře a navíc vedla k tomu, že si Sony vytvořila vlastní 32-bitovou konzoli. Tak vznikl Playstation, též nazývaný jako PSX, což byl prezentační název.
Je to až k nevíře, ale konzole se u nás v Evropě začala prodávat již v září 1995 a stala se prodejním hitem, ačkoliv její výkon byl o chlup nižší než u Sega Saturnu a výrazně nižší než u Nintenda N64 a neměla žádnou speciální funkci navíc, ale zato měla širokou podporu vývojářů, silnou marketingovou podporu a příznivou cenu. S postupem času si ukrajovala stále větší podíl trhu, až se stala dominující herní konzolí. Paradoxně rozšíření napomohlo i prolomení protipirátské ochrany v podobě modchipu.
V létě 2000 Sony uvádí na trh zmenšenou verzi v podobě PSone. Jako třešnička na pomyslném dortu byla možnost dokoupit k ní LCD obrazovku, pro vetší všestrannost.
Celkově na PSX vyšlo neuvěřitelných 7918 her, ačkoliv mnoho z nich nebylo nikdy vydáno mimo Japonsko. Úspěch této konzole podtrhují také samotné prodeje, nebo do ukončení výroby v roce 2004 bylo prodáno 102 milionů kusů.

PSX
Stáhněte si: Metal Gear Solid, Final Fantasy VIII, Silent Hill, Resident Evil 1 – 3, Crash Bandicoot 1 – 3, Parasite Eve, Vagrant Story, Dune2000, Tenchu: Stealth Assassins, Apocalypse, Medal of Honor atd.

CPU: R3000 @ 33.8688 MHz
GPU: Geometry Transformation Engine s podporou 2D a 3D
Paměť: 2 MB RAM, 1 MB VRAM
Rozlišení: až 640 × 480 pixelů

 

Nintendo N64

Ačkoliv byl SNES velmi úspěšný, tak Nintendo samozřejmě nemohlo čekat, že z jeho úspěchu bude profitovat věčně a tudíž potřebovalo mít za něj náhradu. Logickým krokem byl vývoj nové konzole. Poté co se rozkmotřilo se Sony (více historie SNESu) se mu nejenže objevil nový konkurent, ale hlavně zanevřelo na CD formát a zůstalo u herních kartridží. Tím se N64 stala poslední domácí konzolí, která tento formát využívala. To se však stalo pomyslným hřebíkem do rakve toho, aby Nintendo překonalo svého hlavního konkurenta PSX, jenž používal CD-ROM mechaniku. Kartridže však mají nespornou výhodu v tom, že hry nemají žádné loadingy, jsou mechanicky odolné, konzole samotná nemá mechanické části (díky tomu vydrží, na rozdíl od PSX) a nedají se lehce kopírovat. Na druhou stranu byly kartridže omezeny kapacitou (64MB versus 650MB u CD, takže hry musely být silně komprimované a bez filmových sekvencí), vyšší výrobní cenou a pomalejší výrobou. To vše vyústilo v to, že spousta firem, co dříve spolupracovali pouze s Nintendem, přešly ke konkurenci.
Při vývoji hardware se Nintendo spojilo s firmou Silicon Graphics (SGI) a vytvořily silný procesor. Co se týče výkonu, byla to nejsilnější konzole z 5.generace a také to bylo na hrách poznat. Konzole byla již 64-bitová (proto onen název 64 v mnoha hrách), ačkoliv CPU bylo se zbytkem systému propojeno přes 32-bitovou sběrnici. Problémem byl také relativně pozdní start konzole, jenž byl z hardwarových důvodů odložen až na září 1996 (USA), respektive březen 1997 (EU).
Uvedení konzole provázel prodejní úspěch, ačkoliv v den lounche byly dostupné pouze 2 hry (Super Mario 64 a Pilotwings 64), ale s postupem času prodeje výrazně klesaly a nikdy se nepodařilo překonat PSX.
Na N64 debutovali věci jako Force feedback (vibrace v podobě přídavného vibračního paku) a analog. Konzole byla také první, na které mohli hrát 4hráči bez nutnosti speciálního adaptéru. Drobnou perličkou byla možnost rozšířit RAM paměť pomocí speciální kartridže.

nintendo_N64
Celkem na N64 vzniklo 388 her z nichž doporučujeme: Super Mario 64, Legend of Zelda: Ocarina of Time, Perfect Dark, Conker, GoldenEye 007, Banjo-Kazooie, Rayman 2: The Great Escape, Super Smash Bros., Jet Force Gemini, Harvest Moon 64 atd. Na tomto místě si mnozí všimli, že část těchto her je dostupná nějaký ten pátek na Xbox Live. Ano, to souvisí s odkoupením studia RARE Microsoftem v září 2002.

CPU: 64-bit NEC VR4300 @ 93.75 MHz
GPU: SGI RCP @ 62.5 MHz
Paměť: 4MB RDRAM rozšířitelná na 8MB
Rozlišení: až 640 × 480 pixelů

 

Sony PSP

Handheldy byly vždy doménou Nintenda. Konkurenti jako Sega Game Gear nebo Atari Lynx upadly do zapomnění. Vzhledem k úspěchu Playstationu se to Sony rozhodla změnit a rozhodně měla dobré předpoklady – silnou značku, kvalitní herní série a v neposlední řadě i finanční pozici, aby se to podařilo. Leč ne všechno vychází, jak má, a i když se PSP dočkalo nástupce Vita, jeho dny jsou již sečteny a sama Sony jej již odepsala. Ale nepředbíhejme.
Psal se rok 2003 kdy na výstavě E3 Sony oznámila svůj vstup do hanheldového trhu. Playstation Potable byl z výkonnostního hlediska naprosto nadřazený svému rivalovi Nintendu DS, ale také hendikepován vyšší cenou. Pro hry používal speciální optické disky označované jako UMD. Prodeje (u nás září 2005) nebyly vůbec špatné, ovšem konkurence sílila a v kombinaci s vysokou mírou pirátství, které přimělo mnoho tvůrců ke zrušení vývoje her na tuto platformu, to bylo zase Nintendo, které dominovalo. Vyšší výkon a tím pádem špičková grafika nemohly překonat propast v herním portfoliu. Mnoho hráčů také vytýkalo absenci druhého analogu a jiný formát paměťových karet. Zásadní ranou byl ovšem příchod smartphonů, na kterých jde přece hrát také, člověk je má pořád u sebe a nemusí se vláčet s dalším zařízením.
Postupem času vznikly také novější (slim) verze označované jako PSP-2000, PSP-3000, PSP Street a kompaktní PSP Go.

SONY DSC
Stáhněte si: Grand Theft Auto: Chinatown Wars, LocoRoco 1 a 2, Patapon 3, God of War: Chains of Olympus, Crisis Core: Final Fantasy VII, Jak and Daxter: The Lost Frontier, Chili Con Carnage atd.

CPU: 333 MHz MIPS R4000
GPU: 111 MHz
Paměť: 32 MB (PSP-1000); 64 MB (2000, 3000, Go, E1000)
Rozlišení: 480 × 272 pixelový TFT LCD display s uhlopříčkou 110mm

 

Patříte k těm, co mají rádi emulátory? Napište nám vaše názory, tipy na hry nebo vzpomínky na zmíněné konzole. A kdyby někdo chtěl tyto konzole, jejich příslušenství či hry prodat, kontaktujte mě.

 

20. 06. 2023 • p.a.c.o0

Microsoft už nevyvíjí hry pro Xbox One

Všechno krásné jednou končí to samé platí také pro herní vývoj. Původní konzole Xbox One vyšla v roce 2013 a po deseti letech byl ukončen vývoj her od Microsoft studií pro tuto platformu. „Přešli jsme na 9. generaci,“ uvedl pro Axios šéf Xbox Game Studios, Matt Booty a dodal, že hráči na Xbox One budou mít i nadále možnost hrát exkluzivní tituly jako je Forza Motorsport a to prostřednictvím služby...

»
13. 01. 2022 • p.a.c.o0

Microsoft ukončil výrobu konzolí Xbox One

Každý, kdo by si z nějakého důvodu chtěl koupit konzoli Xbox One, by si měl pospíšit do obchodu. Microsoft dnes potvrdil, že již před rokem ukončil výrobu všech konzolí z rodiny Xbox One. Pro upřesnění dodáme, že výroba Xbox One X a Xbox One All-Digital byla ukončena již v červenu roku 2020 a poslední verzí, které se vyráběla byla do konce roku 2020 tak byla Xbox One S. Microsoft se...

»
12. 01. 2022 • Cryptah0

Čtvrtý disk ze série videí Seagate od XkoGuru

Abych úspěšně zakončil sérii videí Seagate, ukáži vám poslední disk, který se mi dostal do spárů na otestování. Jedná se o elegantní pevný externí disk, ze série Game Drive o velikosti 4TB. Stejně jako ostatní disky se připojuje pomocí USB kabelu a jeho vlastnosti jsou totožné s ostatními edicemi disků, které jsme tu testovali. Tento má největší kapacitu a lze na něj tak přesunout velké množství her. Moc se mi...

»
16. 11. 2021 • DandyCZE0

Skleněný ovladač Xboxweb 2021 #Xbox20

Pokud máte kolem sebe zapálené lidi, tak dokážete vymýšlet opravdu zajímavé věci. Xbox letos slaví 20 let a náš web a komunita kolem něj roster a roste od roku 2007. Proto jsme si pro vás připravili několik pohledů do historie. Začneme ovšem tím nejaktuálnějším.

»
09. 12. 2020 • waggon203

Xbox ONE – manuál

Vítejte v našem návodu, kde vysvětlíme veškeré možnosti Xbox ONE, poodhalíme všechna tajemství této konzole, prozkoumáme její nastavení, uvedeme na pravou míru zažité omyly a zodpovíme i vaše dotazy. O Xbox ONE toho bylo napsáno již hodně, tak snad jedině ve zkratce připomeneme, že se jedná o další herní konzoli od Microsoftu, přímého následovníka Xbox 360. Jelikož se jde o další generaci, jsou i možnosti a výkon ONE o generaci...

»
17. 07. 2020 • tonyskate6

Microsoft ukončuje výrobu Xbox One X a digitální Xbox One S

V posledních týdnech už se o tom mluvilo několikrát, ale Microsoft skutečně ukončuje produkci herních konzolí Xbox One X a Xbox One S All-Digital Edition. Nejedná se o velké překvapení, když má letos na podzim dorazit next-gen konzole Xbox Series X a tento rok jen potvrzuje, že se skutečně dočkáme levnější a méně výkonné next-gen konzole (údajně Xbox Series S), která by výkonem zastoupila Xbox One X a dosti možná i digitální...

»
10. 07. 2020 • tonyskate76

Xbox One v češtině a slovenštině!

Skutečně je tomu tak! Konzole Xbox One je konečně lokalizována do češtiny. Jestli už startujete svůj stroj, tak vás ještě musíme zadržet, protože zatím je čeština dostupná pouze členy preview programu Xbox Insider, v němž jsou testovány nové funkce. Pochopitelně není lokalizace úplně kompletní, což se ještě snad změní a úplnou dokonalost nečekejte ani při ostrém provozu. Samozřejmě nelze očekávat překlad všech popisků her apod., ale minimálně rozhraní konzole můžeme s další...

»
17. 06. 2020 • tonyskate6

Lepší správa digitálních her s červnovou aktualizací

Možná už vám vaše konzole nabídla nejnovější systémovou aktualizaci, která přináší několik drobných novinek, které jste už dost možná zaznamenali. Týkají se především přehlednosti digitálních her ve vaší knihovně, zviditelnění předplatného a odlišení klubů.

»