Emulátor Playstationu, PSP a N64 pro Xbox ONE

Autor: waggonPublikováno: 21.4.2017, 7:33

Publikováno: 21.4.2017, 7:33

Sociální sítě

O autorovi

waggon

Je autorem 224 článků

Počet emulátorů pro Xbox ONE se nám rozšiřuje a po NESBOXu přichází možnost hrát hry z legendární PSX konzole, na které mnoho lidí začínalo svou videoherní dráhu, v podobě emulátoru s komplikovaným názvem WinPSe10. Dále tu máme Win64e10 – pod tímto zakódovaným názvem se skrývá možnost hrát hry z konzole Nintendo N64. Chcete-li zavzpomínat na hry pro Sony PSP, pak je tu emulátor s názvem WinPSPe. Tvůrce také myslel na fanoušky Gameboy Advance, ale tento handheld je možné emulovat i přes zmíněný NESBOX.

Na rozdíl od NESBOXu je zde limitujícím faktorem, že se jedná o placené aplikace a cena 2,99USD, respektive 4,99USD (popřípadě balík všech 4 emulátorů za 12,99USD) bude pro mnohé neakceptovatelná, na druhou stranu za relativně malou částku získáte možnost hrát takové pecky jako byl Super Mario 64, Crash Bandicoot či naprostá špička mezi RPG a to Legend of Zelda: Ocarine of time i na ONE.
Vtipné na celé situaci je i fakt, že zatímco majitelé PS4 nemají kompatibilitu ani s PS3, tak my na Xbox ONE můžeme hrát jak hry z prvního Playstationu, tak i z přenosného PSP.

Bohužel Microsoft neumožnuje stažení emulátorů pro Xbox ONE ze Store, evidentně se chce vyhnout soudní při. Jak to tedy celé funguje? Tyto emulátory využívají jednu z nejlepších vlastností Xbox ONE a to možnost tvořit vlastní hry. Jednoduše přepnete Xbox do vývojářského modu a budete „testovat aplikaci“ 🙂

1. Registrujte se jako vývojář (alternativou je sdílení vývojářského účtu)
2. Přepněte Xbox ONE do developer modu
3. Stáhněte si Window 10 SDK do PC
4. Kupte a stáhněte si emulátor/y od jejich tvůrce
5. Nainstalujte (nahrajte) emulátor do Xboxu
6. Zdarma si stáhněte hry a hrejte
Detailní popis celého procesu naleznete na této stránce. Asi nemusím zdůrazňovat, že tento proces stačí udělat jenom jednou a můžete vesele hrát.

Home – základní část emulátoru, vidíte veškeré vámi nahrané hry
Import – přidání her a uložených pozic přes váš OneDrive
Export – Uložení pozic na váš OneDrive (automaticky vytvoří složku Win64e10)
Settings – nastavení, zde je také potřeba nahrát BIOS konzole

Samotné hry si pak musíte (zdarma) stáhnout sami, využít při tom můžete tyto stránky na hry pro PSX, PSP a N64. BIOS naleznete na této stránce. Jak je to s legálností? BAN za používání emulátoru nehrozí. Každý emulátor je sám o sobě legální, ovšem hry a BIOS jsou chráněny autorským zákonem, ale žijeme v ČR a tady se nepostihuje ani za stahovaní nejnovějšího software, natož starších her.

EDIT: V plánu je také emulátor Nintenda DS, Dreamcastu a jestliže vše půjde dobře, tak i PS2 (!). Jestli skutečně vzniknou, to zaleží jen na zájmu a podpoře od hráčů, kterou můžete vyjádřit nejen na oficiálním fóru, ale nejlépe nákupem některého ze současných emulátorů. Podpořte prosím autora!

 

Trocha historie

Sony PSX

Konzole, která naprosto předefinovala trh. Konzole, kterou se Sony etablovala do herního byznysu. Konzole, díky které se Microsoft rozhodl vstoupit na toto pole a díky níž vznikl Xbox. Až do jejího uvedení byly na trhu v podstatě pouze dvě dominující firmy – Nintendo a Sega. Pokusy ostatních (Atari Jaguar, Amiga CD32, NeoGeo, Panasonic 3DO atd.) selhaly nebo byly na úpadku. V historii SNESu jsem zmínil spolupráci Sony s Nintendem, která však nedopadla dobře a navíc vedla k tomu, že si Sony vytvořila vlastní 32-bitovou konzoli. Tak vznikl Playstation, též nazývaný jako PSX, což byl prezentační název.
Je to až k nevíře, ale konzole se u nás v Evropě začala prodávat již v září 1995 a stala se prodejním hitem, ačkoliv její výkon byl o chlup nižší než u Sega Saturnu a výrazně nižší než u Nintenda N64 a neměla žádnou speciální funkci navíc, ale zato měla širokou podporu vývojářů, silnou marketingovou podporu a příznivou cenu. S postupem času si ukrajovala stále větší podíl trhu, až se stala dominující herní konzolí. Paradoxně rozšíření napomohlo i prolomení protipirátské ochrany v podobě modchipu.
V létě 2000 Sony uvádí na trh zmenšenou verzi v podobě PSone. Jako třešnička na pomyslném dortu byla možnost dokoupit k ní LCD obrazovku, pro vetší všestrannost.
Celkově na PSX vyšlo neuvěřitelných 7918 her, ačkoliv mnoho z nich nebylo nikdy vydáno mimo Japonsko. Úspěch této konzole podtrhují také samotné prodeje, nebo do ukončení výroby v roce 2004 bylo prodáno 102 milionů kusů.

PSX
Stáhněte si: Metal Gear Solid, Final Fantasy VIII, Silent Hill, Resident Evil 1 – 3, Crash Bandicoot 1 – 3, Parasite Eve, Vagrant Story, Dune2000, Tenchu: Stealth Assassins, Apocalypse, Medal of Honor atd.

CPU: R3000 @ 33.8688 MHz
GPU: Geometry Transformation Engine s podporou 2D a 3D
Paměť: 2 MB RAM, 1 MB VRAM
Rozlišení: až 640 × 480 pixelů

 

Nintendo N64

Ačkoliv byl SNES velmi úspěšný, tak Nintendo samozřejmě nemohlo čekat, že z jeho úspěchu bude profitovat věčně a tudíž potřebovalo mít za něj náhradu. Logickým krokem byl vývoj nové konzole. Poté co se rozkmotřilo se Sony (více historie SNESu) se mu nejenže objevil nový konkurent, ale hlavně zanevřelo na CD formát a zůstalo u herních kartridží. Tím se N64 stala poslední domácí konzolí, která tento formát využívala. To se však stalo pomyslným hřebíkem do rakve toho, aby Nintendo překonalo svého hlavního konkurenta PSX, jenž používal CD-ROM mechaniku. Kartridže však mají nespornou výhodu v tom, že hry nemají žádné loadingy, jsou mechanicky odolné, konzole samotná nemá mechanické části (díky tomu vydrží, na rozdíl od PSX) a nedají se lehce kopírovat. Na druhou stranu byly kartridže omezeny kapacitou (64MB versus 650MB u CD, takže hry musely být silně komprimované a bez filmových sekvencí), vyšší výrobní cenou a pomalejší výrobou. To vše vyústilo v to, že spousta firem, co dříve spolupracovali pouze s Nintendem, přešly ke konkurenci.
Při vývoji hardware se Nintendo spojilo s firmou Silicon Graphics (SGI) a vytvořily silný procesor. Co se týče výkonu, byla to nejsilnější konzole z 5.generace a také to bylo na hrách poznat. Konzole byla již 64-bitová (proto onen název 64 v mnoha hrách), ačkoliv CPU bylo se zbytkem systému propojeno přes 32-bitovou sběrnici. Problémem byl také relativně pozdní start konzole, jenž byl z hardwarových důvodů odložen až na září 1996 (USA), respektive březen 1997 (EU).
Uvedení konzole provázel prodejní úspěch, ačkoliv v den lounche byly dostupné pouze 2 hry (Super Mario 64 a Pilotwings 64), ale s postupem času prodeje výrazně klesaly a nikdy se nepodařilo překonat PSX.
Na N64 debutovali věci jako Force feedback (vibrace v podobě přídavného vibračního paku) a analog. Konzole byla také první, na které mohli hrát 4hráči bez nutnosti speciálního adaptéru. Drobnou perličkou byla možnost rozšířit RAM paměť pomocí speciální kartridže.

nintendo_N64
Celkem na N64 vzniklo 388 her z nichž doporučujeme: Super Mario 64, Legend of Zelda: Ocarina of Time, Perfect Dark, Conker, GoldenEye 007, Banjo-Kazooie, Rayman 2: The Great Escape, Super Smash Bros., Jet Force Gemini, Harvest Moon 64 atd. Na tomto místě si mnozí všimli, že část těchto her je dostupná nějaký ten pátek na Xbox Live. Ano, to souvisí s odkoupením studia RARE Microsoftem v září 2002.

CPU: 64-bit NEC VR4300 @ 93.75 MHz
GPU: SGI RCP @ 62.5 MHz
Paměť: 4MB RDRAM rozšířitelná na 8MB
Rozlišení: až 640 × 480 pixelů

 

Sony PSP

Handheldy byly vždy doménou Nintenda. Konkurenti jako Sega Game Gear nebo Atari Lynx upadly do zapomnění. Vzhledem k úspěchu Playstationu se to Sony rozhodla změnit a rozhodně měla dobré předpoklady – silnou značku, kvalitní herní série a v neposlední řadě i finanční pozici, aby se to podařilo. Leč ne všechno vychází, jak má, a i když se PSP dočkalo nástupce Vita, jeho dny jsou již sečteny a sama Sony jej již odepsala. Ale nepředbíhejme.
Psal se rok 2003 kdy na výstavě E3 Sony oznámila svůj vstup do hanheldového trhu. Playstation Potable byl z výkonnostního hlediska naprosto nadřazený svému rivalovi Nintendu DS, ale také hendikepován vyšší cenou. Pro hry používal speciální optické disky označované jako UMD. Prodeje (u nás září 2005) nebyly vůbec špatné, ovšem konkurence sílila a v kombinaci s vysokou mírou pirátství, které přimělo mnoho tvůrců ke zrušení vývoje her na tuto platformu, to bylo zase Nintendo, které dominovalo. Vyšší výkon a tím pádem špičková grafika nemohly překonat propast v herním portfoliu. Mnoho hráčů také vytýkalo absenci druhého analogu a jiný formát paměťových karet. Zásadní ranou byl ovšem příchod smartphonů, na kterých jde přece hrát také, člověk je má pořád u sebe a nemusí se vláčet s dalším zařízením.
Postupem času vznikly také novější (slim) verze označované jako PSP-2000, PSP-3000, PSP Street a kompaktní PSP Go.

SONY DSC
Stáhněte si: Grand Theft Auto: Chinatown Wars, LocoRoco 1 a 2, Patapon 3, God of War: Chains of Olympus, Crisis Core: Final Fantasy VII, Jak and Daxter: The Lost Frontier, Chili Con Carnage atd.

CPU: 333 MHz MIPS R4000
GPU: 111 MHz
Paměť: 32 MB (PSP-1000); 64 MB (2000, 3000, Go, E1000)
Rozlišení: 480 × 272 pixelový TFT LCD display s uhlopříčkou 110mm

 

Patříte k těm, co mají rádi emulátory? Napište nám vaše názory, tipy na hry nebo vzpomínky na zmíněné konzole. A kdyby někdo chtěl tyto konzole, jejich příslušenství či hry prodat, kontaktujte mě.

 

  • Dawe Dylina

    Ty krávo, tak to je něco, i když trošku složitější než jak u Nesboxu….

    • Jirka Waggon

      O moc ne, staci se jednou zaregistrovat jako vyvojar a pak uz to jde samo.

  • Tex-Calder

    :-)))

  • Piro

    Takze jeste 20 dolacu za vyvojarsky ucet. Jak funguje to jeho sdileni? To jako, ze budou treba tri lidi prihlaseny na 3 xboxech pod jednim vyvojarskym uctem? A kdyz budu chtit hrat neco jineho, tak se budu porad prehlašovat? A nerozhodi mi to sdileni her? Uz to nekdo zkousel? Laka me to, ale otazka, jak ty hry vubec behaj.

  • Piro

    A je tedy mozne koupit emukatory napul? jako u sdileni her

    • Jirka Waggon

      Asi ne, ale zrovna u tohohle mi to prijde dost, a promin mi ten vyraz, zvracene. Peníze jdou primo tvurci, který si je pravem zaslouzi. Neplati se žádní „kravaťáci“ ani marketing.
      Navíc ho podpořiv v další praci – v plánu ma Dreamcast a časem i PS2

  • Piro

    Menil jsem tady v diskuzi svuj prispevek a nic. Pak jsem vlozil dalsi a po ulozeni taky nic. Proste se neobjevil. Tak kdyby se to probralo a naskakalo to vse najednou, tak sorac.

  • Rado Dračí Bojovník

    To si radšej vytiahnem zo skrine starú n64 a zdrtím na nej. Preč s emulátormi, chatermi, pirátmi!

    • Tex-Calder

      Chápu, nicméně když stará konzole chybí a přesto si chci zcela ve vší slušnosti zavzpomínat na doby svého mládí, tak proč bych se omezoval. Za Xbox One jsem utratil pro mě nemalý peníz, tak využiju vse, co nabízí. Ehm, pst, vim, ze mi to nenapíšeš, ale ty sis nikdy nestahl film třeba z ulozto?

      • p.a.c.o

        Stažení filmu třeba z Uloz.to pro vlastní potřebu není bráno jako zločin ne?
        Jinak emulátory proč ne, až jednou staré konzole věkem odejdou do křemíkového nebe, stejně nám nic jiného nezbude a byla by škoda se připravit o vzpomínky

    • Jirka Waggon

      Pokud se ti nelibí, tak jej nekupuj. Nikdo te nenuti. Ja sam jej povazuju za něco skvělého.
      Mimochodem vis, že pokud si koupis hru z bazaru, tak tvurci z toho taky nic nemaji?

  • Jaroslav Houdek

    Do tohohle bych nešel. Nikdo ty jejich programy neprověřoval, a já jim mám dát plný přístup na můj XB a OneDrive? Určitě ne.
    No a druhá věc, všechny tyhle staré konzole zvládne emulovat i Raspberry. A bude u toho určitě i míň topit.

    • Piro

      Raspberry to zvladne, jasne. Ale pres xbox je to porad snazsi. A mam k tomuI i xbox ovladac.

  • suchac500

    jsem jedinej komu prijde jako ze to Sony na handheldovem trhu docela podelala?
    PSP na svoji dobu bylo hrozne fajn, a pamatuju si jak sem se s nim vyblnul… na svoji dobu melo fajn vykon i myslim ze i grafiku (preci jen si pamatuju jak jsem mel jeste Nokii se symbianem :-)) taky jsem tom mel emulator psx a paril gt2)
    nakonec si prozilo docela fajn zivot a nastupce PSV, to podle me ve spolupraci se sony a jejich „podporou“ (ne vazne, vychazi na PSV dneska jeste nejakej dobrej titul?) to totalne zabil, prislo mi ze v Sony trestuhodne nepochopili, ze PSV nema jit cestou jako iphony, ipady (zamereny na casual hrace, s dotykovym displejem, a ruznejma blbostma na mobilnim cipsetu ackoliv to by byl asi nejmensi problem)

    Ja osobne dost cestuju, a ocenil bych klidne nejaky fajn zarizeni na hrani… Nintendo mne bohuzel nikdy nelakalo se svejma hrama, ale neco z x360 nebo ps3 bych si klidne na necem podobnym PSP zahral. V dnesni dobe kdy ma kazdej iphone vetsi vykon nez X360 s PS3 dohromady. Ipady a iphony jsou fajn, ale narocnejsi hrace moc neuspokoji, graficky jsou hry docela ok, ale hratelnostne je to mizerie az na par vyjimek. A mit neco ve formatu PSP napr s moznosti hrat Forzu 3,4 z X360 tak skacu radosti do stropu… nemusi to bejt ani full hd ani 4k displej, ale neco rozumnyho treba okolo tech 1200px

    • Jirka Waggon

      Sony uz Vitu odepsala o cemz svedci i to, ze zadny AAA titul tam uz nevyjde.
      Sam to nechapu, přitom mely takove moznosti…

      • KoubecX

        Sony Vitu pohřbila zatraceně rychle. Snad už rok po vydání bylo velkých her míň a míň

  • Jaroslav Kovář

    playstation byl silnejsi nez Saturn ve 3D, naproti tomu slabsi ve 2D

  • shack811 .

    Už to hosi aj niekto testnul a funguje to ? Prakticke skusenosti ma zaujmaju. Ako sa hra Crash napr jednotka ktora nepodporuje analog. Atd….

19. 05. 2017 • tonyskate2

Přehled konferencí na E3 2017

Ani ne měsíc nás dělí od největší herní události roku. Veletrh E3 2017 bude oficiálně zahájen 13. června, ale jak už tomu každý rok bývá, tiskové konference, jež jsou nejzajímavější, se uskuteční ještě před zahájením celé akce. Letos ovšem dojde k menší změně. Microsoft totiž svou konferenci Xbox přesunul a dočkáme se jí o den dříve, což není špatné, ovšem jedenáctá večerní není úplně šťastný čas. Volný slot zabrala konference pro...

»
16. 05. 2017 • chaosteorycz0

Květnová aktualizace ve znamení rozšiřování komunitních funkcí

Ani tento měsíc nebudou konzole Xbox One ochuzeny o pravidelnou aktualizaci, která je pochvalou pro Insidery za dobré testování a balíčkem plným překvapení pro všechny ostatní. Konečně se naplno rozjedou turnaje v rámci Arena on Xbox Live, funkce Looking for Group a Clubs dostanou nové funkce, Party se pochlubí slušivým overlayem a to zdaleka není všechno. Pojďme ale postupně, a to již zmíněnými Tournaments, jenž dnes začínají ve hře Killer Instinct....

»
15. 05. 2017 • tonyskate9

Xbox je výdělečný byznys, více exkluzivit na cestě

O víkendu jsme vám přinesli obsáhlý přehled o konferenci Build 2017, kde jsme shrnuli vše důležité, co Microsoft prozradil o budoucnosti konzole Xbox One. Přes víkend se ovšem objevily další, dosti zásadní informace, o kterých vás teď máme to potěšení informovat. Všichni víme, že obecný dojem herního průmyslu je, že Xboxu zrovna dvakrát nedaří. Je to především proto, že konkurence má velký náskok, ale všichni zapomínají na silnou službu Xbox...

»
13. 05. 2017 • chaosteorycz11

Konference Build 2017 a střípky z budoucnosti konzole Xbox One

Možná nevíte, že Microsoft od roku 2011 pravidelně pořádá vývojářskou akci Microsoft Build Developers Conference (zkráceně Build), a že se ta letošní uskutečnila v rozmezí od 10. do 12. května. Je to ovšem škoda, protože na konferenci se nemluví jen o vývoji systému Windows a platformě PC, ale také o konzoli Xbox a její blízké i vzdálené budoucnosti. Právě ta nás zajímá nejvíce a týkají se jí hned 3 zajímavosti. První...

»
12. 05. 2017 • tonyskate5

Microsoft získal marketing na neoznámenou AAA hru

E3 se pomalu blíží a internetem tak neustále lítají různé spekulace a náznaky. Tento nejnovější přinesl dobře známý insider shinobi602, která na svém Twitteru potvrdil, že Microsoft získala marketingová práva na důležitou neoznámenou AAA hru. K jejímu představení samozřejmě dojde na E3 a jelikož Xbox půjde mezi prvními, hra bude oznámena nejspíše už během jejich konference. Může se jednat o hru od EA, Ubisoftu, Warner Bros. či třeba Take-Two.

»
06. 05. 2017 • chaosteorycz5

Project Scorpio a krátký pohled na dev kit

Ve své podstatě nejde o nic závratného, jen o pár záběrů, zejména na přední panel, vývojářské verze připravované konzole, které původně formou videa zveřejnil Jez Cordon z webu Windows Central. Kraťoučké ukázce dominuje přední display ukazující důležité informace pro tvůrce her, mezi nimiž nechybí frekvenci snímků za sekundu. Jestli tento efektivní doplněk zůstane také ve finální podobě těžko říci, nicméně podle reakcí komunity by se s ním hráči bez větších problémů smířili....

»
02. 05. 2017 • tonyskate1

Akční slevy v Microsoft Store!

Online obchod Microsoft Store často pořádá různé akce a teď se opět rozjel. S nákupem konzole Xbox One S opět nabízí hry zdarma a další dodatečné slevy. Za výhodné ceny si ale můžete pořídit i různé hry, především ty exkluzivní, nebo sáhnout po některém z parádních ovladačů, jejichž nabídka je na MS Store opravdu pestrá. Přehled všech akcí najdete ZDE a podrobně jsme je prozkoumali níže.

»
02. 05. 2017 • waggon9

Vyhrajte emulátor pro Xbox ONE/ VYHODNOCENÍ

Jak jsme vás informovali, na Xbox ONE teď můžete hrát i hry z PSX a N64 skrze emulátory. A dnes je můžete v naší soutěži vyhrát, stačí zodpovědět jednoduchou otázku: Jak se jmenuje studio, které v roce 2002 koupil Microsoft a jenž má na svém kontě hry jako Conker, Perfect Dark, Banjo-Kazooie atd.? A) Fare B) Rare C) Pare Své odpovědi posílejte na mail jirkasalek@yahoo.com do 29.dubna, kdy budou vylosováni dva výherci. Výhry...

»