Square Enix se zbavuje tvůrců Hitmana

Autor: chaosteoryczPublikováno: 11.5.2017, 15:40

Publikováno: 11.5.2017, 15:40

Sociální sítě

O autorovi

chaosteorycz

chaosteorycz

Je autorem 835 článků

Nečekané? Do jisté míry ano, protože ještě před pár týdny nebo měsíci by na tuto událost vsadil asi jen málokdo. Hry distribuované prostřednictvím jednoho z největších vydavatelství na trhu byly relativně úspěšné, což se připomínalo zejména u Final Fantasy XV a epizodického Hitmana, přičemž kladně byl skloňován i poslední díl Deus Ex. Jenže řeči jsou jedna věc a účetní čísla věc druhá, a právě ty ukázaly, že v Zemi zapadajícího slunce je po posledním fiskálním roce (uzávěrka proběhla k 31. březnu) poněkud rudo, když společnost vykázala ztrátu 43 miliónů $. Jelikož v japonské měně se jedná o miliardové ztráty, je třeba někomu dát černého Petra, který tentokrát doputoval ke studiu IO Interactive.

Dánský celek, uzmutý kdysi jako součást Eidos Interactive, sice nechal projít legendárního zabijáka epizodickou revolucí, teď se mu ale odvážný krok vrátil jak bumerang, a to ze strany, z níž to pravděpodobně nečekal. Rozsekaný Hitman očividně nebyl zase takový hit, a aby vydavatelství mohlo dále plnit hráčská očekávání, je třeba převést finance na klíčové značky a tvůrce. Tak pravý oficiální prohlášení a dále dodává, že probíhají jednání s investory, jenž byl měla zajistit budoucnost IO Interactive. O značce Hitman není ve vyjádření ani tečka, tudíž těžko říct, zda je předmětem dohod či ne. Jisté ovšem je, že druhá sezóna agenta 47 jen tak nedorazí.

Na další novinky o osudu studia, známého také díky hrám Kane & Lynch nebo Mini Ninjas, si budeme muset počkat. Zatím můžeme maximálně tak spekulovat, kdo patří mezi zájemce a kdo má dostatečně naditou peněženku. Automaticky se nabízí dvojice Microsoft a Sony, nicméně obě firmy dělaly v nedávné minulosti škrty a je otázka, zda by se tvůrci vyplatili, pokud k nim nepřipadne značka Hitman. Dále se nabízejí například Electronic Arts, Ubisoft, Activision, Sega, Namco nebo menší Koch Media (Deep Silver) s THQ Nordic. Byli by ale zmínění vydavatelé opravdu přínosem?

15. 07. 2017 • chaosteorycz0

Hitman dostal aktualizaci a nový elusive target

Studio IO Interactive mělo v minulých měsících vlastních starostí dost, a tak dostával Hitman pouze tu nejnutnější péči. Poté, co přešel celek do řad nezávislých tvůrců, začal se opět naplno věnovat značce, kterou si vzal se sebou a vydal dlouho avizovanou aktualizaci. První sezóna agenta 47 tak opravuje řadu chyb, s nimiž se hráči setkávali od vydání. Nápravou prošly strážní, kteří by už neměli ztrácet nalezené zbraně, dále nechtěné vstupování do offline...

»
20. 06. 2017 • wellkeybig2

Začátek sezóny Hitmana je od dnešního dne zdarma

V poslední době se hodně mluvilo o dánském studiu IO Interactive a to především díky rozdělení od vydavatele Square Enix. Díky tomu se IO Interactive stává nezávislým studiem, kterému zůstala silná značka Hitman. Vývojáři nás před malou chvílí potěšili zprávou od CEO Hakana Abraka o tom, že počátek sezóny HITMANA je od dnešního dne na Xbox One zdarma. Můžete si zahrát dvě příběhové mise, kde nechybí žádné cut-scény. Těšit se...

»
16. 06. 2017 • chaosteorycz0

Tvůrci Hitmana rozšiřují řady nezávislých celků

O složité situaci studia IO Interactive jsme vás informovali pravidelně, a to poté, co vydavatel Square Enix musel udělat značné škrty kvůli špatným finančním výsledkům za poslední fiskální rok. Důvod, proč otcové agenta 47 dostali černého Petra byly epizody, do nichž rozkouskovali poslední sezónu, což očividně nebyl nejlepší nápad, navzdory výtečným herním možnostem. Několik týdnů jsme tak čekali, jak celá situace dopadne, protože vydavatelství slíbilo, že studio nepustí k vodě bez...

»
28. 05. 2017 • chaosteorycz0

Hitman by měl pokračovat i bez Square Enix

Uzávěrky fiskálních let jsou vždy malá loterie, buď se dlouhodobé snažení mine s vkusem hráčů a záporný výsledek přinese padání hlav nebo se konstelace okolností vydaří, jak má a budoucí projekty se mohou těšit na štědrou finanční injekci. Zatímco u Capcomu se slavilo navzdory nesplněným prodejům, Square Enix přes řeči o dobré prodejnosti posledních her prodělalo nezanedbatelnou sumu. A jak už víte, předmětem škrtů se stalo studio IO Interactive, pro něhož...

»
15. 05. 2017 • chaosteorycz0

Spekulace: Square Enix prodává IO Interactive i se značkou Hitman

Před pár dny vyšlo najevo, že kvůli špatným finančním výsledkům v posledním fiskálním období, vyhazuje vydavatelství Square Enix přebytečnou zátěž, kterou se stalo studio IO Interactive. Autoři populární série s elitním holohlavým zabijákem neustáli přerod na epizodický styl a stali se předmětem vyjednávání s potencionálními investory. Jelikož Hitman hraje v jejich tvůrčím portfoliu stěžejní roli, všichni se začali ptát, zda Square Enix ke studiu přihodí práva na značku. Jednak by zvýšil atraktivitu celku jako...

»
21. 03. 2017 • p.a.c.o0

Zajímavé statistiky z první sezóny Hitmana

Pokud jste zrovna nespadli z měsíce nebo nevylezli ze jeskyně někde mimo civilizaci, jistě víte, že nový Hitman vsadil na epizodický model vydávání. Podle všeho to vypadá, že se hráčům líbil a všichni ti z vás, kdo si ho nekupovali po částech ho mohou mít v rámci complete edici pěkně najednou. Vývojáři se dnes pochlubili daty, která ukazují zajímavé statistiky z hraní první sezóny. Z nich je jasně patrné, že...

»
07. 03. 2017 • p.a.c.o0

Březnový program pro Hitmana

Ani v březnu holohlavý zabiják nespí a díky tomu nemusíme ani my. Březnový program byl rozdělen na čtyři části, kdy každá odpovídá jednomu týdnu. Díky tomu se můžeme těšit na nové výzvy, kontrakty a elusive targety. Abychom byli konkrétnější, tak první týden se vydáme za novým kontraktem do Marrakeshe, druhý pak přinese Elusive Target 22 v Coloradu a herní update. Ve třetím týdnu přibude rovných 10 kontraktů a nakonec budeme mít...

»
08. 02. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Hitman – The Complete First Season

Epizodické hry jsme se naučili vnímat jako synonymum příběhově založených interaktivních titulů, jenž jsou produkovány autory, kteří zrovna nesedí na rendlíku se zlatem. Vydání po částech jim tak umožňuje přilepšení do rozpočtu ještě před kompletním dokončením, aniž by hráči dostali nedodělek formou předběžného přístupu. S ohledem na historii značky a zázemí, Hitman do této škatulky absolutně nepasuje a jeho šestidílné rozkouskování se mohlo jevit jako čiré zoufalství, jak na letité sérii vydělat...

»