RECENZE: Wanted: Dead

Autor: HusekD Publikováno: 15.2.2023, 14:23

Publikováno: 15.2.2023, 14:23

Sociální sítě

O autorovi

HusekD

Je autorem 266 článků

Herní únor zaslouženě patří novému dobrodružství z kouzelnického světa pod názvem Hogwards Legacy. Pokud se vám ovšem tato výpravná hra z nějakého důvodu netrefila do vkusu, nebo jen nemáte čas na herní dobu v řádech desítek hodin, tak tu pro vás máme recenzi pro Wanted: Dead. Připravte se ale na to, že ani v nejmenším nepůjde o zábavu pro celou rodinu. Představte si titul, který by vsázel na akční stránku po vzoru Johna Wicka, byl zasazený do prohnilého cyberpunkového světa a tuhle kombinaci by posvětil Quentin Tarrantino svými hektolitry krve. To je ve zkratce nejnovější počin od vývojářů z japonského studia Soleil Ltd. a vydavatele 101 Industries SA. Jedná se o nekompromisní frenetickou akci, která vám nedá nic zadarmo. Pojďme si podrobně rozebrat co od titulu můžete čekat.

Příběh hry vás zavede do cyberpunkového Hong Kongu. Tamní svět si prošel devastující válkou, po které přešli do vládnoucí špičky obří korporace. Takový krok s sebou přináší hned několik nebezpečných úskalí. Obchodní společnost Dauer Synthetics je prolezlá úplatky, vraždami a na konci toho všeho se ukrývá velké spiknutí. Bude jen ve vašich rukách, abyste všechno urovnali do správných kolejí. Vžijete se do role drsné, paličaté policistky Hannah Stone z elitní jednotky nazývané Zombie Unit. Hannah a její tým si neberou servítky. Místo běžného výslechu preferují pěstní přesvědčování a nemají problém za sebou nechávat hromady mrtvol i přes jasně dané příkazy od vedení. Ačkoliv by se na tohle téma dal jistě napsat zajímavý příběh, tak s tím ve Wanted: Dead nepočítejte. Kvalita veškerých scén a rozhovorů vypadá, jako by vypadla z filmových 80. let, nebo z první generace Xboxu. Hra přitom s vyprávěním vůbec nešetří a po každé misi na vás čeká dlouhá, humorná a do jisté míry i praštěná cutscéna. Kontrast mezi samotnou akcí a filmovými předěly na mě po celou herní dobu působil velmi rozpolceně.

Herní vývoj se od svého počátku hodně změnil. Od technicky jednoduchých, ale přitom náročných her jsme se přesunuli až k téměř hollywoodským výpravným scénářům. Ty nás dokážou hezky vtáhnout do děje, ale mnohdy nám nedopřejí ten skutečný herní zážitek. Vzhledem k malému množství paměti nemohly být rané hry příliš dlouhé, ale dokázaly nám to vynahradit svojí obtížností. Přesně tak je nutné se dívat i na Wanted: Dead. Jak už jsem jednou napsal, hra vám nedá nic zadarmo a velmi brzy to poznáte na vlastní kůži. Obtížnost začíná na variantě Normal a do budoucna budete mít na výběr i ze dvou dalších, i když upřímně nechápu, proč by se někdo chtěl takhle trápit. Lokace bývají poměrně dlouhé a nikdy nebudete mít přebytek životů, nebo lékárniček. Stačí tedy jen pár drobných pochybení a vrátíte se na poslední záchytný bod. Nepřátelé naštěstí přicházejí vždy ve stejných sekvencích a po několika pokusech přijdete na ideální průchod. V případě, že se v nějaké části zaseknete, tak se vás hra zeptá, zdali nechcete přejít do takzvaného Neko modu. Díky tomu by se měla snížit celková obtížnost. Hlavní hrdinka bude ovšem na své cestě pokračovat s kočičíma ouškama, což vám bude až do samotného konce připomínat, že jste nedokázali projít hrou na základní obtížnost. A to vážně nechcete!

Nejpodstatnější část hry je samotná akce. Při střetu s nepřáteli využijete hlavní střelnou zbraň, sekundární pistoli a svojí katanu. Pro případ nouze si budete moct vzít i jednu zbraň z padlých nepřátel, ale velkou paseku s tím nenapácháte. Brzy zjistíte, že je nejideálnější používat meč v kombinaci s pistolí. Boj z blízka je sice nebezpečný, ale velmi intenzivní a brutální. Ať už se vám do cesty postaví pěšáci místní mafie, elitní ninjové, nebo finální boss, tak všichni skončí naporcováni na několik kusů. Souboje ve Wanted: Dead jsou plné krve, useknutých končetin a obsahují velké množství zakončovacích chvatů. Těch vývojáři naskenovali celkem padesát a dodávají střetnutím na plynulosti. Díky velkému výběru se vám jednotlivé chvaty jen tak neokoukají. Je opravdu velká škoda, že se stejné péče nedostalo i zbytku hry.

Mise jsou rozděleny do několika částí a každá je oddělena záchytným bodem v podobě létajícího dronu. U něho je také možnost vylepšení primární střelné zbraně. Rozdílné součástky upravují procentuální hodnoty jednotlivých střeleckých vlastností, ale během hraní jsem nezaznamenal výrazné rozdíly. Upřímně moc nerozumím, proč tu tahle funkce vůbec existuje. Kdyby byla do vylepšování zahrnuta i vaše katana, tak by to dávalo mnohem větší smysl. Jedná o superiorní zbraň a zasloužila by si rozhodně více pozornosti. Během soubojů budete získávat z padlých nepřátel zkušenostní body a ty následně můžete investovat do třech stromů dovedností. To z vás udělá ještě dokonalejší vraždící stroj, což je dobře, protože vaši parťáci fungují jen jakási kulisa a v samotné akci vám moc nepomohou. Tedy až na výjimku Doctora. Ten je schopný vás po ztrátě všech životů opět postavit na nohy. Tento proces se odehrává ve zvláštní animaci, kdy okolo vás ustane veškerá akce a vy budete čekat několik sekund na píchnutí injekce. Oživování vás vytrhne z celkového tempa a vůbec nereflektuje co se okolo děje.

Každý člověk občas musí přestat myslet na práci a to platí i pro naší hlavní hrdinku. Z tohoto důvodu si pro nás vývojáři připravili hned několik vedlejších aktivit. Poté co ze sebe Hannah smyje veškeré tělesné tekutiny svých nepřátel, tak se může vydat například na sportovní střelnici. To byste v podobné hře pravděpodobně i očekávali. Nezapomínejte ale na to, že je hra vyvíjena v Japonsku a tam si na normální aktivity moc nepotrpí. Vrhnete se tak i do zběsilého pojídání polévky, zpívání písničky 99 Luftballons v karaoke klubu, nebo lovení hraček z výherního automatu. Většina těchto miniher je ovládána rytmickým mačkáním tlačítek, což bylo v mém případě velmi frustrující. Hra má velmi špatnou optimalizaci a i na Xboxu Series X jsem se pravidelně setkával se znatelnými záseky a glitchy. To v případě minihry znamenalo špatné načasování zmáčknutí tlačítka a v samotných soubojích rychlou smrt z nepovedeného blokování. Po grafické a zvukové stránce bohužel není na hře co vyzdvihnout. Celý titul se tváří jako by měl vyjít v předchozích generacích Xboxu. Spousta her přechází na komplexní nastavení grafiky, ale zde nemáme prakticky žádné možnosti.

Titul Wanted: Dead v žádném případě není hrou pro každého. Pokud patříte mezi pravidelné hráče mlátiček po vzoru Devil May Cry, nebo Ninja Gaiden, tak by vás ovšem mohla zaujmout. Neočekávejte ale revoluční herní zážitek. Kdyby Wanted: Dead vyšel před 20 lety, tak by vás zajisté ohromil.

Wanted: Dead vychází 14.2.2023 pro Xbox Series X/S a Xbox One za cenu 1599kč.

         

.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Vývojáři nám v případě Wanted: Dead slibovali brutální frenetickou akci a to jsme také dostali. Bohužel je ale veškerý obsah udělaný tak, jako by měla hra vycházet pro původní Xbox a ne pro současnou generaci. Hratelnost, příběh, technický stav i vizuální stránka hry zamrzly někde v minulosti. Dnešní standardy jsou už mnohem dál a to i v případě her, které se snaží zahrát na nostalgickou notu.
zběsilá akcetechnické problémy
velké množství zakončovacích chvatůpříběh
obtížnostanimace
grafika
zvuky
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»