Recenze: Just Dance 2016 pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 6.11.2015, 17:42

Publikováno: 6.11.2015, 17:42

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Když nad tím tak přemýšlíme, tak si uvědomuje, že naproti Activision, EA nebo Take Two nemá Ubisoft nemá žádné každoroční blockbustery, o které by se mohl finančně opírat. Jediným takovým titulem je Just Dance (vydávání Assassins Creed je takové celé prapodivné, takže nepočítáme), který si už 3 ročníky navyšuje léta za jménem a vychází s každoroční vervou s novými písničkami. No, je to vlastně logické, jelikož každá sorta skladeb je populární jen po určitou dobu a každá písnička pouštěná pořád dokola každého za čas omrzí. Vydávání updatu v podobě nových písniček by asi přivedlo Ubisoft na buben, na DLC každý nadává, a tak prostě loni, stejně jako letos a příští rok máme další díl Just Dance. Možná se ptáte proč Just Dance 2016, když je teprve rok 2015 a na to máme jednoduchou odpověď. Stejně jako EA vydává svoje sporty, tak i Ubisoft vydává hry pro následující rok, aby všichni nadšení tanečníci mohli tančit od zimy do zimy.

image

Hned v úvodu vám musíme oznámit, jak nás ale Ubisoft nehorázným způsobem otrávil a naštval. Mikrotransakce pro Assassins Creed: Syndicate už byly na hranici slušnosti, ovšem tohle už je trošku přes čáru. Vydavatel se rozhodl vycucat ze svých zákazníků veškeré peníze, plivnout jim pod nohy a všechno sebrat a sprostě odejít. Totiž Just Dance 2016 přichází s velkou novinkou, a to předplatným. Ano, předplatným, tedy chce od lidí nemalé peníze každý měsíc, každé tři nebo každý rok. Za rok zaplatíte osm set, za tři čtyři stovky a za jeden měsíc dvě. Úplně nejsprostější na tom je, že nápad byl zrecyklovat všechny doposud vydané písničky pro předchozí díly Just Dance a v podobě předplatného je hráčům nabídnout coby doplněk. Rozhodně nechápeme, jak může tak velký vydavatel s donedávna ještě dobrou pověstí chtít peníze za něco, za co už hráči jednou zaplatili. Na druhou stranu jde takřka většinou o písničky skvělé a neoposlouchané, takže věříme, že si svého předplatitele služba „Just Dance Ultimate“ jistě najde. Knihovna Ultimate má sice kolem 160 písniček, jenže za tenhle krok prostě letošní ročník nasbíral zbytečně mínusové body. Mohli knihovnu navíc přidat aspoň jako jednorázové DLC nebo rovnou úplně zdarma. To už bychom však chtěli asi moc.

V repertoáru najdete skoro dvě stě let starou, dnes už klasickou operní skladbu od Rossiniho s názvem William Tell Overture, která nám přišla ve dvou opravdu zábavná na svou nečerstvost. Autoři vytvořili dva jezdce na koni, kteří si snaží navzájem dělat naschvály a některé interakce mezi sebou, byly obzvlášť humorné. S trochou tréningu bychom tenhle duet zvládli na jedničku. Hit the Road Jack od Charles Percyho vylepšená Ray Charlesem nás bavila dost dlouho, stejně tak „You Never Can Tell“ od Caveman & The Backseats nebo These Boots Are Made For Walkin od The Girly Team spolu s legendárním Boys od The Lemon Cubes. Postarších skladem najdete v kolekci více a nám dokázaly, že evergreeny jako třeba Burning Love nazpívanou Elvisem Presley, kterého bychom někdy v Just Dance rádi viděli, prostě baví i po letech. Právě staré písničky (již třeba pamatujeme i my) zvednou člověku náladu a vnesou šibalský, nostalgický úsměv do tváře. Nicméně hra je především pro mladé obecenstvo, čili krom zažitých novodobých hitů jako The Black Eyed Peas – I Gotta Feeling, Lady Gaga – Born This Way a pořád skvělou nahrávku Ellie Goulding – Light, se autoři zaměřili především na nejnovější songy, aby nasytili nadšence do letošních skladeb. Kromě loňských pecek, co se už nevešly do Just Dance 2015, najdete v seznamu skladem největší hity tohoto roku, které samozřejmě rozšíří i nějaké to budoucí DLC.

S největší novinkou s níž Ubisoft letos přišel je využití mobilního telefonu coby snímacího zařízení. Jasně, minulý rok to už šlo taky. Hráči se mohli připojit do hry pomocí mobilního telefonu a tancovat odkudkoliv, a tak navýšit počet možných hráčů od jedné až (snad, nezkoušeli jsme) do nekonečna. S Kinectem opět můžete tancovat až v šesti lidech. Ovšem máte-li chytrý mobilní telefon s gyroskopem a s dalším snímačem, jásejte. Letošní ročník jako první umožňuje hrát Just Dance bez Kinectu, pouze za pomocí smartphonu. Stačí stáhnout potřebnou aplikaci, být na stejné wi-fi a appka si už zařízení najde samo. Teda aspoň by měla. A to je kámen úrazu. Nám se to třeba nepovedlo, a to máme nový telefon od nejmenovaného jablečného výrobce. Mobilní telefon prostě Xbox nenašel, a tak doporučujeme, než zainvestujete do hry, předem si u kamaráda nebo v obchodním centru či nějaké akci zjistit jestli to váš telefon nejen zvládne. Náš by to asi zvládnul, nicméně jsme se s tím nechtěli rozčilovat a zvolili jsme radši starý dobrý Kinect. Kinect je samozřejmě lepší, co vám budeme nalhávat. Snímá vaše tělo celé včetně prstů, bohužel ale Ubisoft odpískal ovládání gestem a přišel mu jako dobrý nápad spolehnout se ovladač. Buď došly peníze, nebo nervy. A nápad? Ten to rozhodně nebyl dobrý, leč jsme se s tím po chvilce smířili.

Přibyla nová kooperace s přítelem v podobě sbírání krystalů, byť společné tancování ve víc lidech a proti sobě zůstalo zachováno. Kooperace je dobrý nápad, stejně tak jako výzvy z celého světa, díky čemuž si lze zatancovat i s vašim dalekým přítelem Nyguenem na druhé straně planety nebo Honzou od vedle. Další vychytávky jako sledování záznamů, získávání odměn a následné kupování nových písniček či jejich speciálních verzí asi už nikoho nepřekvapí. Cvičení taky není žádnou novinkou, ale příjemnou změnou prošly playlisty, kde najdete questy (čti dobrodružství) tematicky laděné písničkami s následným otevřením dalších úkolů k odtancování. Nic víc nečekejte. Snad jen DLC, ale s tím bychom vzhledem ke kauze „Ultimate“ nepočítali, nímž si to u nás Ubisoft definitivně pokazil. Ročník je to dobrý, chybky jsme nenašli a taneční kreace nás nevyvedly z míry, a to prosím pěkně tancujeme jen rekreačně! Líbí se nám, jak autoři zapracovali na vizuálních efektech písniček a snažili se trošku pohyby obohatit o nové. Možná jsme trošku otrávení, jenže suma sumárum jde o opravdu skvělý ročník s několika invacemi, jenž náš mile těší a dávají nám energii a hlavně chuť hrát každý den než se jdeme osprchovat. Jít do koupě, či ne? Toť otázka. Líbí se vám starší, pořád skvělé písničky? My říkáme – rozhodně. Just Dance 2016 vám dokáže, jak se na těch deset evergreenů z takřka padesáti nových i dva-tři roky starých songů skvěle tancuje.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Chtěli jsme dát osmičku za experimentování se zažitými evergreeny a za inovaci, díky které si zahrají i hráči bez Kinectu, ovšem dodatečné předplatné nám zanechalo hořkou pachuť v puse a donutilo nás jeden bodík za tuhle nehoráznost ubrat. Škoda, Jinak opět skvělý ročník se skvělým repertoárem pro celou rodinu a dalších pár přátel, kde si tu svojí skladbu najde úplně každý. Třeba i vaše babička!
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»