RECENZE: Agatha Christie – Vražda v Orient Expresu
Detektivní práce vypadá, minimálně ve filmovém nebo seriálovém zpracování, více než atraktivně, i když ve skutečnosti je to spíše precizní titěrná práce, která rozhodně není pro každého. To ale nevadí ani herním tvůrcům, protože hráči mají rádi překvapivé nebo nějak zauzlované případy, které se jejich přičiněním daří vyřešit. Není proto divu, že vývojáři rádi sahají po klasikách jako je Sherlock Holmes nebo Hercule Poirot. Slavný belgický detektiv z pera slavné britské…
RECENZE: RoboCop: Rogue City
Detroit, blízká budoucnost. Město sužuje nekontrolovatelná vlna zločinu. Pouliční gangy bojují o nadvládu nad ulicemi a policii chybí lidé i prostředky. Nadnárodní korporace Omni Consumer Products dostala od vedení Detroitu zakázku na řízení policejního sboru. Ideální příležitost otestovat nejnovější produkt – policistu Alexe Murphyho, který byl po neúspěšné akci prohlášen za mrtvého a znovu přiveden k životu jako RoboCop.
Recenze: Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged
Letošní rok motorovým nadšencům přál. Jednu stopu zastoupily pravidelné produkce nižších nákladů, na světové okruhy pozvaly jak formule, tak Forza Motorsport a otevřený svět velice hezky zastoupil Motorfest. O trochu toho bahna se postaralo pokračování Overpass a co nevidět i WRC, který díky Codemasters pokukuje po příčkách nejvyšších. Co tu chybí? Ano, nějaké dětinské vyblbnutí páchnoucí zastydlou pubertou a láskou k angličákům. Je libo vrátit se k autodráze?
Recenze: Trepang2
Kolik lidí potřebujete na útěk z přísně střeženého zařízení? Kolik na sebevražednou misi pro návrat domů? A kolik na záchranu světa? Pakliže máte po ruce frajera s označením „106“, tak vám stačí jen jeden. K němu sada zbraní, nějaké ty hokus pokus manýry, pár hodin tréninku a čas jdoucí vám na ruku. Tedy vše, co přináší akční armageddon Trepang2, ve kterém si slovo bere nostalgie, aby modernu poslala na pitevní stůl.
Recenze: NHL 24
Rok se s rokem sešel a máme tady další ročník jediného hokejové titulu současnosti. NHL od EA Sports už dlouho stagnuje a nic moc nového nepřináší, je tomu letos jinak nebo si znovu koupíme jen aktualizované soupisky a nic více?
RECENZE: Ghostrunner 2
Odpovědí na otázku, proč hrát hry, si každý najde celou řadu. Někdo hraje proto, že se mu líbí herní příběhy, díky kterým může prožít něco nového, a ještě si při tom procvičí jazyk. Jiný hraje proto, aby si po celém dnu odpočinul a zrelaxoval se a někdo hraje proto, aby ze sebe dostal to nejlepší a hledá jenom takové titulu, které před něj dokážou postavit opravdovou výzvu. Taková výzva může…
Recenze: Truck Driver: The American Dream
Americký sen se může stát skutečností, u slova může bych zůstal a budu doufat, že dobrý základ v podobě Unreal Engine 5 doplní brzo patch a další vylepšení, aby se hra stala zábavnou a hlavně hratelnou.
Recenze Demolish & Build Classic Xbox verze
Demolish & Build Classic je „simulační hra“, ve které můžete řídit vlastní stavební firmu a demolovat různé stavby pomocí různých nástrojů a vozidel. Zní to zábavně, že? Tato hra je klasickým příkladem toho, jak se nemá dělat hra. Trápí ji špatná grafika, příšerné ovládání, nudná hratelnost a četné záseky. Je těžké najít něco pozitivního, co by se o této hře dalo říct, kromě toho, že si díky ní možná budete…
Recenze: EA Sports FC 24
Studio EA Sports přišlo o licenci s fotbalovou asociací FIFA a letos tedy poprvé sérii čekalo vydání pod jiným názvem. Ač se to zná jako banalita, nad kterou leckdo mávne rukou, vývojáři dostali jedinečnou šanci na restart série a přijít s revolucí mezi fotbalovými simulátory. Využilo ji však?
RECENZE: Assassin’s Creed Mirage
Série Assassin’s Creed v posledních letech zvolila trochu jiný směr, což nebylo vůbec na škodu, ovšem jsme rádi že letošní hra je slíbeným návratem ke kořenům. Původní byla Mirage zamýšlena jako rozšíření pro AC Valhalla z roku 2020, ale nakonec se vyvinula v samostatné dobrodružství, jež se inspiruje předchozími hrami.
RECENZE: Forza Motorsport
Série Forza Motorsport je tu s námi od prvního Xboxu a za téměř dvě dekády dokázala přilákat milióny virtuálních závodníků. A není se čemu divit. Jedná se o okruhové závody, které dokonale balancují mezi arkádovým jízdním modelem a čistokrevnou simulací. Já osobně patřím mezi jezdce, kteří se přiklání k těžšímu a reálnějšímu zpracování, ale na druhou stranu s přibývajícím věkem nerad odkládám z rukou ovladač. Odjezdil jsem stovky hodin v…
RECENZE: Mortal Kombat 1
Značka Mortal Kombat je tu s námi už přes třicet let a za tuto dobu jsme se dočkali celkem 26 titulů, které vycházely na všechny důležité systémy. Samotný počátek najdeme u klasických arkádových automatů, kam Mortal Kombat dorazil v roce 1992. Rok poté došlo k převedení na domácí konzole a díky tomu se rozjela nesmrtelná série sahající až do dnešní doby. Mortal Kombat nebyl první velkou bojovkou a vývojáři z…
Recenze: Ad Infinitum
Až po návštěvě specializovaného odborníka zjistíte, že noční můry, ve kterých vás pronásleduje obří propiska a deformovaná písmena se snaží ukončit vaše bytí, je pouze výsledkem špatného vstupu na základní školu. Usazení vedle Tondy Vomáčky přineslo nekontrolovatelnou ztrátu učebních pomůcek, a to zejména písmenek, která končila všude možně, jen ne v pevných deskách z domova. Takže nikoliv, nejste blázni, jen jste toho parchanta měli majznout přezůvkou po tlamě a teď by se…
RECENZE: The Crew Motorfest
Arkádové závodění má minimálně na platformě Xbox jasného krále, kterým je Forza Horizon. Její zatím poslední 5 díl už sice nebyl tak převratný, jako třeba ten druhý nebo třetí, ale i tak jsou to stále skvělé závody. Konkurence však nespí a nabízí hned dvě další série – Test Drive a The Crew. Zajímavé na tom je, že například Test Drive Unlimited 2 dělalo studio Eden Games, jehož tři původní zakladatelé…
RECENZE: Starfield
Letošní rok už přinesl hráčům spoustu zajímavých titulů, ale největší očekávání patřilo bezesporu novému RPG od společnosti Bethesda Game Studios, pod názvem Starfield. Od prvního představení na veletrhu E3 uběhlo dlouhých pět let a my se konečně můžeme ponořit do prozkoumávání tajuplného vesmíru. Bethesda patří v tomto žánru mezi má nejoblíbenější herní studia a doposud jsem nevynechal jediný jejich titul. Proto není velkým překvapením, že jsem Starfield bedlivě sledoval a…
Recenze: Trine 5: A Clockwork Conspiracy
Když se potkají kouzelník, rytíř a zlodějka, je zaděláno na pořádný mejdan. Magie teče proudem, odvaha poklonkuje nasbíraným úspěchům a jedna kapsa si nemůže být jista, zda zůstane na konci večera plná. Vlastně by z toho byl počátek fajn RPG záležitosti, kde může jeden z úkolů skončit mezidruhovým dobrodružstvím plným citů. Jenže tohle je Trine, což znamená, že hranice mezi dobrem a zlem nemá příliš pevné základy a že setkání hrdinů rozhodně…